Το ελληνικό Real Estate δεν είναι διαφανές
Σύμφωνα με το Global Real Estate Index 2020 η Ελλάδα ανήκει στο γκρουπ των «ημι-διαφανών» αγορών (semi-transparent), μαζί με την Ινδονησία, την Κένυα και τη Βουλγαρία, ενώ στις πρώτες δύο θέσεις φιγουράρουν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Η.Π.Α. Ακολουθώντας τα ευρήματα της ίδιας έκθεσης, και έχοντας ως δεδομένο ότι όσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα της διαφάνειας τόσο πιο αναποτελεσματικά κινείται η αγορά, η τεχνολογία εμφανίζεται να αποτελεί βασικό καταλύτη εξέλιξης και προόδου της αγοράς ακινήτων.
Τρεις είναι οι βασικές παθογένειες της εγχώριας αγοράς ακινήτων, της οποίας η προβληματική και μη εποπτευόμενη λειτουργία της αγοράς προκαλεί σοβαρό πλήγμα στην προσπάθεια προσέλκυσης ξένων αγοραστών. Πρώτον, η δαιδαλώδης γραφειοκρατία που πολλαπλασιάζει τον χρόνο και το κόστος ολοκλήρωσης των συναλλαγών. Δεύτερον, η απουσία αξιόπιστων και επικαιροποιημένων δεδομένων, που θα αποτυπώνονται, μεταξύ άλλων, οι πραγματικές τιμές των συναλλαγών, είτε αυτές αφορούν αγοραπωλησία είτε ενοικίαση, και τρίτον η πολλές φορές κακή εξυπηρέτηση από ημι-επαγγελματίες του χώρου,
Ψηφιοποίηση σημαίνει εμπιστοσύνη
«Mέσω της ψηφιακής μας πλατφόρμας στοχεύουμε να μετασχηματίσουμε τον κλάδο του real estate στην Ελλάδα, προσφέροντας πλήθος από πιστοποιημένες πληροφορίες για τα προσφερόμενα ακίνητα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια δεν είχε κατορθώσει να ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες, αφήνοντας πολλά περιθώρια για κακή εμπειρία, αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και εξυπηρέτηση», εξηγεί ο κ. Νίκος Πατσιόγιαννης, COO της Prosperty, και συμπληρώνει πως «η πλατφόρμα μας ενισχύει την εμπιστοσύνη και την ευκολία στους συναλλασσόμενους και βοηθάει στη συνολικότερη εξυγίανση και μεγέθυνση του κλάδου. Οι χρήστες μπορούν να έχουν real time πληροφόρηση για την πορεία της υπόθεσής τους, να διαπραγματεύονται απευθείας τις τιμές με τους ιδιοκτήτες, και το κυριότερο, να έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν όλη τη διαδικασία ψηφιακά».
Η Prosperty, με μόλις έξι μήνες λειτουργίας, έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, μιας και σχεδόν το 30% των αναζητήσεων προέρχονται από Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία. «Η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία των υπηρεσιών μας που θεμελιώνουμε είναι απαραίτητη για να κάνουμε το ελληνικό ακίνητο ένα διεθνές και ελκυστικό προϊόν. Όταν ο αγοραστής νιώθει ασφάλεια και εμπιστοσύνη, τότε μπορεί να κοιτάξει πιο ζεστά την επένδυση σε μια μόνιμη ή παραθεριστική κατοικία στην Ελλάδα», υπογραμμίζει ο κ. Νίκος Πατσιόγιαννης, ο οποίος βλέπει τη χώρα σταδιακά να εξελίσσεται σε προορισμό επενδύσεων στο real estate τα επόμενα χρόνια.