Starabucks: Aπαγορεύουν στους υπαλλήλους να φορούν ρούχα με μηνύματα στήριξης του «Black Lives Matter»
Σε ένα υπόμνημα που στάλθηκε στους υπαλλήλους των Starcbucks στην Αμερική υπάρχει ρητή προειδοποίηση από την εταιρεία να μην φορούν αξεσουάρ ή ρούχα που να έχουν μηνύματα στήριξης στο «Black Lives Μatter». Η οδηγία αυτή ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη πολιτική της εταιρείας που απαγορεύει αξεσουάρ προώθησης πολιτικών, θρησκευτικών ή προσωπικών ζητημάτων». Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η εταιρεία κάνει εξαίρεση σε αυτό το θέμα σε ότι αφορά την στήριξη των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ ατομών.
Η εταιρεία μάλιστα τους παροτρύνει ή ακόμη τους ενθαρρύνει να φορούν κονκάρδες τον Ιούνιο, τον μήνα που διεξάγεται το Pride.
«Γνωρίζουμε ότι η πρόθεση σας είναι καθαρή και καταλαβαίνουμε πόσο προσωπικό είναι αυτό για κάποιους από εμάς. Αυτό είναι σημαντικό και να ξέρετε ότι σας ακούμε», προσθέτει το υπόμνημα, ενώ για να αμβλύνει τις εντυπώσεις συμπληρώνει: «Σεβόμαστε τις απόψεις και τα πιστεύω όλων των συνεργατών μας και τους ενθαρρύνουμε να "φέρνουν" μαζί τους κάθε κομμάτι της προσωπικότητας τους».
Εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε την αυθεντικότητα του υπομνήματος, λέγοντας πως τα μηνύματα απαγορεύτηκαν για να «δημιουργήσουν ένα ασφαλές και ευπρόσδεκτο περιβάλλον» στα καταστήματα.
Οι εργαζόμενοι της Starbucks βέβαια έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα μπλουζάκι από το εγκεκριμένο «Black Partner Network», το οποίο στοχεύει να πυροδοτήσει συνομιλία «γύρω από την αφρικανική διασπορά».
Η απαγόρευση αυτή έρχεται μετά το κύμα διαδηλώσεων και οργής που έχει ξεσπάσει στις περισσότερες πολιτείες της Αμερικής μετά τη ρατσιστική δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ. Το βίντεο που δείχνει τον Αμερικανό αστυνομικό να γονατίζει πάνω στο λαιμό του Αφροαμερικανού για 8 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα, χωρίς να μπορεί να αναπνεύσει έκαναν το γύρο του κόσμου και αναζωογόνησαν το κίνημα του «Βlack Lives Matter».
Σε αντίθεση με αυτή την απόφαση των Starbucks, άλλες μεγάλες πολυεθνικές το τελευταίο διάστημα κρίνουν ως καλύτερο μάρκετινγκ την ενίσχυση των πιο αδύναμων και ενσωματώνουν στις καμπάνιες τους μηνύματα στήριξης του αντιρατσιστικού κινήματος στις ΗΠΑ.