Την τελευταία της πνοή άφησε η γαλλίδα ερμηνεύτρια και ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ, γνωστή ως μία από τις ηγερίες του σπουδαίου Φεντερίκο Φελίνι, ο οποίος την είχε επιλέξει για τρεις από τις σημαντικότερες ταινίες του, ανάμεσα στις οποίες και το “Amarcord”.

“Το Σάββατο θα γινόταν 84, έσβησε στον ύπνο της το πρωί στις 5” στο Σατονέφ-Γκρας της νοτιοανατολικής Γαλλίας, ανακοίνωσε η κόρη της, Στεφανί Βιάλ-Νοέλ.

Η Μαγκαλί Νοέλ γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1931 στη Σμύρνη της Τουρκίας.

Στη ζωή της συνάντησε δύο μεγάλες φυσιογνωμίες της τέχνης, τον γάλλο συγγραφέα Μπορίς Βιάν και τον ιταλό σκηνοθέτη Φεντερίκο Φελίνι, για τον οποίο υπήρξε το αισθησιακό σύμβολο των φαντασμάτων του.

Ο μεγάλος κινηματογραφιστής την έβαλε να παίξει σε τρία από τα αριστουργήματά του: “Ντόλτσε Βίτα” (1960), “Σατυρικόν” (1969) και “Amarcord” (1973), όπου υποδυόταν την Γκραντίσκα, μια μοιραία γυναίκα με κόκκινο παλτό.

“Ήταν ένα σύμβολο του (-)”, αναφέρει χαρακτηριστικά η κόρη της. “Συχνά την μπέρδευαν με την Σοφία Λόρεν”.

Πριν γυρίσει τις ταινίες με τον Φεντερίκο Φελίνι, είχε παίξει σε πολυάριθμες ταινίες γάλλων σκηνοθετών, μεταξύ των οποίων οι Ρενέ Κλερ και Ζαν Ρενουάρ.

“Ήταν λίγο η μούσα, η ηγερία του Φεντερίκο. Οι δυο τους ήταν πολύ κοντά. Ήταν μια ωραία σχέση, πλατωνική ή όχι στην αρχή, δεν ξέρω”, εξήγησε η κόρη της. “Ήταν εραστές; “Η μαμά δεν μου είπε ποτέ”.

Η Μαγκαλί Νοέλ, το αληθινό όνομα της οποίας ήταν Μαγκαλί-Νοέλ Γκιφρέ, θα μείνει αξέχαστη, μεταξύ άλλων, και για την ερμηνεία του τολμηρού για την εποχή του τραγουδιού “Πόνεσέ με, Τζόνι”, το οποίο είχε καταγγελθεί την εποχή εκείνη από το Βατικανό, με τη μετάδοσή του από το ραδιόφωνο να απαγορεύεται, επειδή οι στίχοι του είχαν κριθεί σκανδαλώδεις.

Ο Βιάν την είχε γνωρίσει στα γυρίσματα της ταινίας του Ζυλ Ντασέν “Ριφιφί” (1955), μιας από τις πρώτες της ταινίες.


Η Μαγκαλί άφησε την τελευταία της πνοή στον οίκο ευγηρίας όπου διέμενε στη νότια Γαλλία.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις