Black Friday Ελλάδα 2020: Μειωμένες φέτος οι αγορές των Ελλήνων
Μια ημέρα πριν την Black Friday, την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020, σε συνθήκες καθολικού lockdown εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και με τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τη συγκεκριμένη έρευνα, μόνο τρεις στους δέκα Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια κατά την εορταστική περίοδο, συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday, ενώ τέσσερις στους δέκα σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή, έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας, 6 στους 10 Έλληνες, ποσοστό 60% δεν πρόκειται να πτοηθούν από τις δυσμενείς συνθήκες, πραγματοποιώντας κανονικά τις χριστουγεννιάτικες τους αγορές, αλλά σχεδόν οι μισοί καταναλωτές θα μειώσουν το διαθέσιμό τους «budget» τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία COVID-19, στη χώρα μας.
Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κοινωνικό πρόσημο των φετινών, εορταστικών αγορών, καθώς, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, σχεδόν ένας στους τρεις δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικών του αγορών σε μικρότερα καταστήματα φέτος, για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ακόμη μία πτυχή που φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά είναι η φύση των αγορών, καθώς τέσσερις στους δέκα Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα επικείμενα, εορταστικά τους ψώνια λόγω της πανδημίας, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο. Η συνθήκη αυτή εγείρει φυσικά και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην περίοδο των εορτών, τέσσερις στους δέκα δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) γνωρίζει ότι οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.