Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ο  υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας απάντησε σε ερωτήσεις για την την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων.

O υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης σε παλαιότερη εκδήλωση παρουσίασης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση ο υπουργός, τόνισε ότι η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων που έχουν ως γνωστών υψηλή τιμή στην αγορά. Η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, τα σχετικά χρήματα έχουν ήδη δεσμευτεί από Ευρωπαϊκά κεφάλαια και αρχικά θα αφορά 2.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πουληθούν.

Συγκεκριμένα το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο των Ρύπων.

Επιβεβαιώνουν και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων τα περί επιδότησης

Όπως αποκάλυψε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) κ. Γιώργος Βασιλάκης μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκαϊ, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει τα κίνητρα αυτά να δοθούν σε ιδιώτες καταναλωτές, ιδιοκτήτες Ταξί αλλά και εταιρείες διανομής προϊόντων.

Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας ενώ για τους ιδιοκτήτες Ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5.000 και 6.000 ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 10.000 ευρώ.

Όσο για την απόσυρση, αφορά  λίγους που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε περίπτωση που ταυτόχρονα αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα θα παίρνουν κάποια επιπλέον χρήματα.

Όσον αφορά στα Ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών Τα κίνητρα θα είναι σαφώς μεγαλύτερα».