Ηλεκτρικός Κηφισιά: Εκτροχιάστηκε συρμός του ΗΣΑΠ [vid]
Αναστάτωση επικράτησε στον τερματικό σταθμό στην Κηφισιά, όταν το τρένο δεν κατάφερε να σταματήσει και έπεσε πάνω στο τοιχίο της αποβάθρας. Πρόκειται για συρμό του ηλεκτρικού που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς - Κηφισιά, ενώ από το ατύχημα τραυματίστηκαν 9 άτομα. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και ασθενοφόρα, ενώ διασώστες προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα φρένα του συρμού δεν έπιασαν λόγω ολισθηρότητας εξαιτίας της βροχής με αποτέλεσμα να τρανταχτεί, να εκτροχιαστεί και να καταλήξει στο τοιχίο της αποβάθρας του συρμού. Οι τραυματίες ήταν επιβάτες του συρμού που ήταν όρθιοι και από το τράνταγμα έχασαν την ισορροπία τους. Και οι 9 είναι καλά στην υγεία τους και μεταφέρονται στα νοσοκομεία Ευαγγελισμός και Ερυθρός, που έχουν σήμερα εφημερία. Οι διασώστες έκαναν λόγο για ελαφρά τραυματίες.
Ρεπορτάζ του Οpen tv:
https://www.youtube.com/watch?v=fgem6bRI9xw&fbclid=IwAR3sUwB2lvQ1jNRik6LTbGR7U7LrNSe_K8QSS23iS3Et2yirV2dmNJaCVh4
Ο ιστορικός «ηλεκτρικός»
Σύμφωνα με τη Wikipedia η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας, αποκαλούμενη στην καθημερινότητα και Ηλεκτρικός, είναι η γραμμή «Πειραιάς - Κηφισιά», η οποία στους χάρτες απεικονίζεται με πράσινο χρώμα. Μερικές φορές αποκαλείται και «γραμμή ΗΣΑΠ», από το ακρωνύμιο της εταιρείας «Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» που ήταν υπεύθυνη για τη λειτουργία της από το 1976 μέχρι το 2011. Το μεγαλύτερο τμήμα της είναι επίγειο και μόνο το τμήμα Μοναστηράκι - Αττική στο κέντρο της Αθήνας εκτείνεται σε υπόγεια σήραγγα. Εγκαινιάστηκε το 1869 και αρχικά ένωνε τον Πειραιά με το Θησείο, ενώ το 1885 δημιουργήθηκε μια ξεχωριστή γραμμή που ένωνε την Αθήνα με το Στροφύλι. Από το 1957 μέχρι σήμερα, η Γραμμή 1 συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με την Κηφισιά και αντιστρόφως, εκτελώντας μία διαδρομή συνολικού μήκους 25,7 χιλιομέτρων. Είναι η γραμμή μετρό της Αθήνας με τη μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής (Πειραιάς-Κηφισιά σε 51 λεπτά).
Από το 2000, ο Ηλεκτρικός, με τους 24 σταθμούς του αποτελεί τμήμα του δικτύου μετρό της πρωτεύουσας που δημιουργήθηκε με τη λειτουργία των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Ήδη από το 1904, χαρακτηρίζεται ως μετρό με βάση διεθνείς παραδοχές, καθώς είναι ένα αστικό και ηλεκτροκινούμενο Μέσο Σταθερής Τροχιάς, με μεγάλη χωρητικότητα, συχνά δρομολόγια και διάδρομο αποκλειστικής διέλευσης. Η γραμμή του Ηλεκτρικού είναι, από τεχνικής άποψης, από τα παλαιότερα μετρό του κόσμου.
Ο Ηλεκτρικός ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά, κατευθύνεται ανατολικά ως το Νέο Φάληρο, κινείται παράλληλα με την οδό Αθηνών - Πειραιώς, περνώντας από τα όρια του Μοσχάτου και της Καλλιθέας, διέρχεται από τα Πετράλωνα και το κέντρο της Αθήνας (Μοναστηράκι και Ομόνοια) και συνεχίζει βόρεια μέσα από τα Πατήσια, τη Νέα Ιωνία, το Ηράκλειο και το Μαρούσι, για να καταλήξει στην Κηφισιά.