Κορονοϊός λεωφορεία: Οδηγοί των ΚΤΕΛ ρωτούν επιβάτες για τη διαδρομή [vid]
Αλαλούμ συνεχίζει να επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες παρά την μερική ενίσχυση με οδηγούς και λεωφορεία των ΚΤΕΛ της επαρχία, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα φαινόμενα συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σημειώνεται πως 10 λεωφορεία προστέθηκαν από την Πέμπτη σε δύο γραμμές: στη διαδρομή «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και στη διαδρομή «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα».
https://www.dailymotion.com/video/x7wkyke
Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του Mega, οι οδηγοί που ήρθαν από την επαρχία για να συνεισφέρουν στο σχέδιο δεν γνώριζαν τους δρόμους της Αθήνας με αποτέλεσμα να επιστρατεύσουν χάρτες, GPS ακόμα και οδηγίες από τους επιβάτες. Οδηγοί που ήρθαν από την Τρίπολη, τον Πύργο και τα Γρεβενά προσπάθησαν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Στο ρεπορτάζ του Mega φαίνεται ένας επιβάτης να βοηθά τον οδηγό του λεωφορείου να ολοκληρώσει το δρομολόγιο από τους Θρακομακεδόνες προς την Κηφισιά.
Συνολικά 200 οχήματα των ΚΤΕΛ και 550 οδηγοί θα ενισχύσουν τις συγκοινωνίες, ενώ με την παρουσία των ΚΤΕΛ εκτιμάται πως θα επιτευχθεί το 100% της εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις.
Σημειώνεται πως ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ανέφερε πως τα ΚΤΕΛ είναι η πρώτη φάση στο σχέδιο του υπουργείου: «Η δεύτερη φάση θα είναι τα 300 λεωφορεία, μέχρι 10 ετών, που θα αποκτηθούν μέσω leasing μέχρι τέλους χρόνου αρχές Ιανουαρίου. Για πρώτη φόρα φέρνουμε το θεσμό της εκμίσθωσης στην Ελλάδα κάτι που γίνεται σε άλλες χώρες. Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι 3 ευρώ στα λεωφορεία του ΟΣΥ ενώ τα ΚΤΕΛ το κάνουν με 1,41. «Τα λεωφορεία με leasing θα τα οδηγούν οι οδηγοί της ΟΣΥ. Τα ΚΤΕΛ θα είναι άλλοι 550 οδηγοί, μιλάμε για 1.200 θέσεις εργασίας» εξήγησε ο κ. Καραμανλής.
Όπως ανέφερε πέρυσι ο στόλος πέρυσι ήταν 850 λεωφορεία, και έχει αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 1.094 χωρίς αγορά νέων λεωφορείων. «Έχουμε βάλει σχεδόν 250 λεωφορεία στους δρόμους» επισήμανε.
Εστίες υπερμετάδοσης τα λεωφορεία
Οι ειδικοί αναφέρουν μία από τις βασικές εστίες υπερμετάδοσης του ιού είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να τηρηθούν οι αποστάσεις που απαιτούνται. Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι οι πολίτες θα πρέπει να τηρούν τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας: «Δε γίνεται να υπάρχει ένας αστυνομικός σε κάθε λεωφορείο. Οι πολίτες πρέπει να ακολουθούν τους νόμους».
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως οι αποστάσεις δεν γίνεται να τηρηθούν, καθώς τα δρομολόγια και οι υπάλληλοι δεν επαρκούν. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο προσλήψεις οδηγών.