Υποχρεωτική είναι πλέον η μάσκα για μικρούς και μεγάλους μαθητές τόσο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων όσο και κατά τα διαλείμματα. Το μέτρο αφορά στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, στα φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών και στα Ωδεία στις περιοχές που χαρακτηρίστηκαν επιδημιολογικά στα επίπεδα 3 (υψηλό) και 4 (πολύ υψηλό).

Οι μαθητές θα μπορούν να βγάζουν τη μάσκα μόνο κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Συνεπώς μάσκες και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων θα φορούν οι μαθητές στις περιφερειακές ενότητες Πέλλας, Ιωαννίνων, Τρικάλων, Καρδίτσας, Λέσβου, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, Νήσων Αττικής, Δυτικού Τομέα Αθηνών, Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Βόρειου Τομέα Αθηνών, Νότιου Τομέα Αθηνών, Πειραιά, Κέας – Κύθνου, Ζακύνθου, Αχαΐας, Σάμου, Μυκόνου, Θήρας, Ηρακλείου, Βοιωτίας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Σερρών, οι οποίες εντάσσονται στο τρίτο επίπεδο των προληπτικών μέτρων (υψηλό). Επίσης στις περιοχές Κοζάνης και Καστοριάς οι οποίες εντάσσονται στο τέταρτο επίπεδο των προληπτικών μέτρων (πολύ υψηλό).

Σχετικά με τη λειτουργία των πανεπιστημίων σε Κοζάνη και Καστοριά θα πρέπει να ανασταλεί η εκπαιδευτική διαδικασία για τα εργαστήρια και τις κλινικές ασκήσεις και τα θεωρητικά μαθήματα θα γίνονται μόνο εξ αποστάσεως. Για τις περιοχές με επίπεδο 3 θα ισχύσει η υποχρεωτική χρήση μάσκας και διδασκαλία με φυσική παρουσία εφόσον ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών ανέρχεται κατ’ ανώτατο όριο έως 50 για τις διαλέξεις και διδασκαλία με φυσική παρουσία για εργαστήρια, κλινικές ασκήσεις και φροντιστηριακά μαθήματα σε ομάδες φοιτητών.

Στο μεταξύ το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου μεταξύ άλλων τονίζεται ότι οι διευθυντές θα πρέπει να τηρούν καθημερινά παρουσιολόγιο.

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο:

1) Για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών/τριών προκειμένου οι Διευθυντές/τριες να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.

2) Ρόλος ΠΕΚΕΣ

Σύμφωνα με το υπ΄ αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ η οργάνωση των προγραμμάτων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνιστάται να γίνεται σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ). Οι Οργανωτικοί Συντονιστές/τριες σε συνεργασία με τους ΣΕΕ κάθε ειδικότητας είναι υπεύθυνοι για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ανά τάξη και για το συντονισμό και την υποστήριξη των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών σε ότι αφορά στο παιδαγωγικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ειδικότερα, την εποπτεία κάθε τάξης, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει η ΠΔΕ σε συνεργασία με τον ΣΕΕ στου οποίου την παιδαγωγική ευθύνη ανήκει το σχολείο του εκάστοτε εκπαιδευτικού που έχει αναλάβει τη διδασκαλία της κάθε τάξης. Το ίδιο προτείνεται και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο θα πρέπει να ορίζεται κατά περίπτωση υπεύθυνος ΣΕΕ ανά τάξη ή ειδικότητα.

3) Επιλογή Εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το υπ΄αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, στα διαδικτυακά τμήματα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η επιλογή γίνεται σε συνεργασία με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των συγκεκριμένων τάξεων και μαθημάτων και τη σοβαρότητα της κατάστασης της υγείας τους.

4) Βιβλίο ύλης

Τηρείται βιβλίο ύλης από κάθε εκπαιδευτικό το οποίο ενημερώνεται καθημερινά. Στο τέλος κάθε μήνα και πάντα σε συνεννόηση με τους ΣΕΕ θα ενημερώνονται για την πορεία της ύλης οι σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν οι μαθητές/τριες των τμημάτων.