Κλήσεις με τη φωτογραφία τους θα παραλαμβάνουν τους προσεχείς μήνες οι παραβάτες των λεωφορειολωρίδων της Αθήνας. Βγήκε «στον αέρα» ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την απόκτηση 12 ψηφιακών καμερών για την καταγραφή της κίνησης. Οι κάμερες θα μπορούν να εντοπίζουν, μάλιστα και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με το πρόστιμο να αποστέλλεται στο σπίτι.

Οι ψηφιακές κάμερες καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων θα αντικαταστήσουν τις περισσότερες από τις υφιστάμενες αναλογικές, πολλές εκ των οποίων ούτως ή άλλως δε λειτουργούν. Το σύστημα θα έχει ψηφιακή κάμερα, τεχνολογίας ραντάρ και εσωτερικό φλας, ενώ οι κάμερες θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής.

Η σύμβαση περιλαμβάνει και την εγκατάσταση δύο σταθμών εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας, όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων. Το πρόγραμμα επεξεργασίας κλήσεων θα περιλαμβάνει υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές, σκληρούς δίσκους και back up.

Που θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες

Οι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν σε θέσεις ήδη υφισταμένων μέσων φωτογράφησης και συγκεκριμένα:

  • 5 στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας
  • 1 στη λεωφόρο Κηφισίας
  • 3 στη λεωφόρο Μεσογείων
  • 3 στη λεωφόρο Αλεξάνδρας

Οι ψηφιακές κάμερες θα έχουν δυνατότητα λήψης τουλάχιστον 2 φωτογραφιών ανά δευτερόλεπτο. Μετά τη διαπίστωση της παράβασης από το ραντάρ η τοπική μονάδα ελέγχου θα λαμβάνει τις εξής πληροφορίες από τον αισθητήρα ταχύτητας:

  • Τύπος οχήματος
  • Ταχύτητα οχήματος
  • Λωρίδα παράβασης.

Η μονάδα θα πρέπει να συλλέγει τα δεδομένα από την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μόλις διαπιστωθεί παράβαση από τον αισθητήρα ραντάρ. Το μήνυμα της παράβασης θα περιλαμβάνει οπίσθια φωτογραφία του παραβάτη (έγχρωμη), την ταχύτητα, τον τύπο οχήματος ευκρινώς (Ι.Χ. ή φορτηγό), ώρα και ημερομηνία, τον κωδικό του σημείου ελέγχου και τον αριθμό της φωτογραφίας. Τα δεδομένα θα πρέπει να μεταφέρονται κωδικοποιημένα και θα αποκωδικοποιούνται μόνον στο κέντρο επεξεργασίας της.

Βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού, έως τον Ιούνιο θα έχουν τοποθετηθεί οι πρώτες τέσσερεις κάμερες μαζί με τις καμπίνες τους και τους δύο σταθμούς εργασίας, ενώ στη συνέχεια και οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να έχουν παραληφθεί ακόμα τέσσερεις κάμερες και εντός άλλων 4 μηνών οι τελευταίες τέσσερεις της παραγγελίας. Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 8 Φεβρουαρίου 2021, ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 608.592 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, υπερδιπλάσιος απ’ αυτόν που είχε εκτιμηθεί σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του ΟΑΣΑ τον περασμένο Φεβρουάριο και ανέφερε ότι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ήταν 300.000 ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι δέκα μήνες με δυνατότητα παράτασης.

Σήμερα στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας υπάρχουν περίπου 40 στύλοι, αλλά μόνο οι 14 έχουν κάμερες και αυτές αναλογικές. Οι υπόλοιποι στύλοι είναι εικονικοί, αλλά ο ΟΑΣΑ μετακινεί τις κάμερες ώστε να παρακολουθούνται όσο το δυνατόν περισσότερες λεωφορειολωρίδες.

Το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις