Ίντερνετ Ελλάδα: Τι αγοράζουν περισσότερο οι Έλληνες online, πόσο συχνά συνδέονται και γιατί
Σε μια εποχή που όλα ψηφιοποιούνται με φρενήρεις ρυθμούς, το ίντερνετ αποτελεί βασικό εργαλείο για την ομαλή ένταξη και εξέλιξη σε επαγγελματικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Με το πέρασμα των χρόνων, το διαδίκτυο χαρακτηρίζεται σταδιακά βασικό αγαθό, με την πλειοψηφία των νοικοκυριών να κατέχουν σύνδεση κατ' οίκον.
Η σύνδεση αυτή, παρουσιάζεται με αύξηση 73,3% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα για τον βαθμό χρήσης των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους. Η έρευνα διεξήχθη από την ΕΛΣΤΑΤ, Ελληνική Στατιστική Αρχή, στην οποία και μελετήθηκαν 5.111 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
Πρόσβαση στο Ίντερνετ από την κατοικία
Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, 8 στα 10 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (ποσοστό 80,4%). Το 80,0% του συνόλου των νοικοκυριών, έχει πρόσβαση στο Ίντερνετ μέσω ευρωζωνικής σύνδεσης, ποσοστό που παρουσιάζει αύξηση 2,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου, 8 στους 10 ηλικίας 16 – 74 ετών έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το Α’ τρίμηνο του 2020, ποσοστόπου αγγίζει το 78,1% και αυξανόμενο κατά 3,2% σε σύγκριση με το 2019. Επιπλέον, όσο αφορά την συχνότητα σύνδεσης, χρήση του διαδικτύου σε τακτική βάση, δηλαδή, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, πραγματοποιείται από το 98,0% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2020. Μάλιστα, το 88,7% συνδέεται στο Ίντερνετ περισσότερες από δύο φορές την ημέρα.
Αιτίες σύνδεσης στο διαδίκτυο
Τα στοιχεία της έρευνας υποδεικνύουν την αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών βασικότερη δραστηριότητα για την χρήση του ίντερνετ, για το 88,9% των χρηστών. Αμέσως μετά, ακολουθούν οι βίντεο κλήσεις μέσω Skype, Zoom, FaceTime κλπ, όπως και η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών. Χαμηλότερα βρίσκεται η παρακολούθηση συνδρομητικών καναλιών, αλλά και ζωντανής ροής τηλεόρασης ή ραδιοφώνου.
Ηλεκτρονικό εμπόριο - Αγαθά και συχνότητα
Σύμφωνα με την παρούσα έρευνα, 1 στους 2 (47,8%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά,
το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2020, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,2% σε σχέση με το 2019.
Από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, προκύπτει η σειρά των αγαθών που αγοράστηκαν περισσότερο:
- 65% είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.)
- 30,4% ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες (tablets), κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά, κ.ά.).
Αγορά ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Αναφορικά με προϊόντα ψηφιακής μορφής, οι αγορές αφορούσαν:
- ταινίες ή σειρές, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται, σε ποσοστό 8,3% και
- λογισμικό για Η/Υ ή άλλες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων αναβαθμίσεων, κατά 6,4%
Υπηρεσίες
Τέλος, όσο αφορά αγορά υπηρεσιών μέσω διαδικτύου:
- το 17,2% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2020, αγόρασαν συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και,
- το 14,3% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2020, αγόρασαν εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες, κ.ά.).
Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή - Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα, 2020