Νομοσχέδιο Παιδείας: Live η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή [vid]
Σε υψηλούς τόνους η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Σημείωσε ότι πίσω από την «επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού» που «προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει» η κυβέρνηση, «κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, βαθιά συντηρητική που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό», τον «επιθεωρητισμό απέναντι στη διοίκηση της εκπαίδευσης, μια αποτυχημένη και παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό».
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έκανε λόγο για «μίξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί «με το μυαλό στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών». Όμως, υπογράμμισε, αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα από το νομοσχέδιο είναι η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αυτής της χώρας.
Απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στις «σοβαρές διαφορές στα θέματα Παιδείας», μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, σημειώνοντας ότι βασική διαφορά αποτελεί «ο τρόπος που θέτουμε τα ζητήματα Παιδείας στον δημόσιο διάλογο». «Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης», σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και κατηγόρησε τη ΝΔ ότι χαρακτηρίζει αναχρονιστές όσους διαφωνούν με τις αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση. «Η επιστροφή στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας μόνο εκσυγχρονιστικό δεν είναι», τόνισε ο ίδιος αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Παιδεία.
Ο κ. Τσίπρας είπε ότι λίγο πριν να ανέβει στο βήμα ενημερώθηκε από τους συνεργάτες του ότι είχαμε ένα ανησυχητικό κρούσμα σε δημοτικό στην Ξάνθη όπου ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει σε 4 διαφορετικά σχολεία στην περιοχή βρέθηκε θετικός σε κορονοϊό την Τρίτη. Θύμισε την κριτική που ασκούσε για το «αχρείαστο ρίσκο» του ανοίγματος των δημοτικών για λίγες μέρες, σχολιάζοντας ότι το έκανε η κυβέρνηση για να δείξει μια εικόνα «επιστροφής στην κανονικότητα».
Η συμφωνία με Ιταλία για την ΑΟΖ
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τοποθετήθηκε σύντομα για τη συμφωνία οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Ιταλία, που «βασίζεται σε συμβιβασμούς». Είπε ότι και η κυβέρνηση του μπορούσε να είχε κάνει αυτούς τους συμβιβασμούς αλλά δεν τους έκανε και πως σήμερα όμως οι συνθήκες είναι διαφορετικές, υπάρχει το «παράνομο» τουρκολιβυκό σύμφωνο, «βρισκόμαστε στην ανάγκη να αποκτήσουμε μια εθνική στρατηγική» .
Τόνισε ότι αυτή η παράνομη συμφωνία μας αναγκάζει να έχουμε μια συνολική εθνική στρατηγική, «θεωρώ λοιπόν θετικό το χθεσινό βήμα και προσφέρουμε απλόχερα τη στήριξη μας υπό την προϋπόθεση ότι θα ενταχθεί σε ενιαία εθνική στρατηγική: να συνδυαστεί με την εντατικοποίηση της προσπάθειας για συμφωνία για ΑΟΖ με την Αίγυπτο και να συνδυαστεί με την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο για να δοθεί σαφώς το μήνυμα ότι η Ελλάδα αρχίζει να εξασκεί το κυριαρχικό αυτό της δικαίωμα...». Ασκώντας κριτική στον πρωθυπουργό, σημείωσε ότι «είναι έλλειμμα εθνικό το ότι δεν υπάρχει διάλογος είτε δημόσια, είτε κατ’ ιδίαν, είτε σε επίπεδο συμβουλίου πολιτικών αρχηγών» και πως «αυτός ο διάλογος και η ενημέρωση είναι επιβεβλημένη». «Θα είμαστε σταθερά εδώ ως πατριωτική δύναμη ευθύνης να απαιτούμε την επιστροφή της Ελλάδας σε σοβαρή στρατηγική για τη χώρα», είπε.
Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης
Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε. «Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε. Τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».
https://www.facebook.com/kyriakosmitsotakis/videos/264095761507150/?v=264095761507150¬if_id=1591787236613843¬if_t=live_video_explicit
«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κορονοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε.