Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης έχει βρεθεί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, μετά από καταγγελίες ότι μέσα ενημέρωσης εξαιρέθηκαν και τις οποίες ακολούθησε ερώτηση και αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων από 77 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, για τον αποκλεισμό του Documento από την ενημερωτική εκστρατεία «Μένουμε Σπίτι». Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισαν αδιαφανή τη διαδικασία, ενώ έκαναν λόγο για προσβολή της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας του Τύπου. Σύμφωνα με τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα κριτήρια κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης σε εφημερίδες και τις ιστοσελίδες, γεγονός που καθιστά την αδιαφανή αυτή διαδικασία προσβλητική για την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία του τύπου.

Κατόπιν τούτου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έδωσε στην δημοσιότητα την λίστα με τα ΜΜΕ, προκαλώντας όμως νέες αντιδράσεις – για τρεις ιδιαίτερα – περιπτώσεις όπου δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί η συμπερίληψή τους στην διαφημιστική εκστρατεία. Η πρώτη περίπτωση αφορούσε τον ιστότοπο protieidisi.blogspot.com που ανήκει στον Μένιο Φουρθιώτη και ο οποίος είναι ανενεργός παρά του ότι πληρώθηκε στα πλαίσια της διαφημιστικής εκστρατείας Μένουμε σπίτι. Η δεύτερη περίπτωση αφορούσε τον ιστότοπο menta.gr o οποίος δεν είναι καν καταχωρημένος σαν επωνυμία, που όπως απάντησε σε αυτή την περίπτωση ο Στέλιος Πέτσας, ήταν ορθογραφικό λάθος για τον ιστότοπο του ραδιοφωνικού σταθμού menta88.gr. Και η τρίτη περίπτωση αφορά site που εμφανίζεται να συνδέεται με τον κουμπάρο του και βουλευτή της ΝΔ, Ανδρέα Πάτση και τη σύζυγό του, εξίσου κουμπάρα του, δημοσιογράφο Βίκυ Παπαλουκά.

Λίστα Μέσων_Εκστρατεία covi… by avgerinosx on Scribd


Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον τρόπο επιλογής των Μέσων που έλαβαν κρατικό χρήμα και γιατί εξαιρέθηκε η εφημερίδα Documento, ο Στέλιος Πέτσας ανέφερε: «θα ήθελα εδώ να δούμε ότι πράγματι υπήρξαν πάρα πολλά κριτήρια προκειμένου να γίνει η κατανομή της καμπάνιας στα Μέσα. Ήταν η καμπάνια η οποία αποσκοπούσε στο να διαφυλάξει το κοινό από τη σύγχυση και να μην συμμετέχουν στη καμπάνια Μέσα τα οποία αναπαράγουν και διακινούν fake news. Θα ήθελα λοιπόν να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπήρχε καμία πολιτική σκοπιμότητα στα Μέσα τα οποία συμμετείχαν σ’ αυτή την καμπάνια. Απόδειξη ότι πολλές εφημερίδες όπως και η Αυγή, η ΕΦΣΥΝ, ο Ριζοσπάστης και άλλα Μέσα τα οποία ασκούν κριτική φυσικά στην κυβέρνηση, συμμετείχαν κανονικά στην καμπάνια. Δεν υπήρχε λοιπόν καμία πολιτική σκοπιμότητα. Αλλά θα ρωτήσω: μπορεί να συμμετέχει σε μία καμπάνια που έχει ως βασικό της σύνθημα το «Μένουμε Σπίτι» μία εφημερίδα ή ένα Μέσο που χαρακτηρίζει αυτό το σλόγκαν ως «Μένουμε Ταπί»; Δεύτερον, μπορεί να συμμετέχει στην ίδια καμπάνια που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την απειλή που δέχεται από τον κορονοϊό ένα μέσο το οποίο χαρακτηρίζει τον κορονοϊό ως ‘’κοροϊδοϊό’’; Είναι προφανές ότι όταν δεν υπάρχει η αντίληψη στο Μέσο αυτό ότι υπάρχει απειλή από τον κορονοϊό, όταν δεν θεωρεί ότι είναι σοβαρό το μήνυμα ‘’Μένουμε Σπίτι’’ ή ‘’Μένουμε Ασφαλείς’’, τότε δεν μπορεί αυτό το Μέσο να συμμετέχει σ’ αυτή την καμπάνια και προκαλεί κατάπληξη το πώς ζητάει εκ των υστέρων για κάποια θέματα που δεν θεωρούσε απειλή, να συμμετάσχει σε μια τέτοια καμπάνια»

Την παραίτηση Πέτσα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Η αξιωματική αντιπολίτευση μετά την δημοσίευση της λίστας με τα ΜΜΕ και τις εξόφθαλμες περιπτώσεις που βρέθηκαν επανήλθε ζητώντας την πλήρη λίστα με τα ποσά που διανεμήθηκαν σε κάθε ΜΜΕ και ακολούθως την παραίτηση του Στέλιου Πέτσα. Σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε μεταξύ άλλων ” Η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας. Η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει με ποια λογική και με ποια κριτήρια πήραν δημόσιο χρήμα δεκάδες ανύπαρκτα – στην κυριολεξία – Μέσα, όπως το blog του κ. Φουρθιώτη, που δημιουργήθηκε το Μάιο του 2020, όταν δηλαδή δίνονταν τα χρήματα, το περιβόητο menta.gr, το οποίο δεν υφίσταται και σχετικός ιστότοπος είναι προς πώληση και δεκάδες άλλες απίθανες ιστοσελίδες με μηδενική επισκεψιμότητα.

Μετά από αυτό το πρωτοφανές φιάσκο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει δύο πράγματα να κάνει:

  • – Να καταθέσει χωρίς καμία καθυστέρηση το ακριβές ποσό που έλαβε κάθε Μέσο, το οποίο μέχρι σήμερα αποκρύπτει επιμελώς, για να μάθουν και οι πολίτες και τα Μέσα με ποια κριτήρια τελικά δαπανήθηκε δημόσιο χρήμα και σε ποιον.
  • – Να υποβάλει αμέσως μετά την παραίτησή του για αυτό το πρωτοφανές πάρτι ημετέρων με τα λεφτά των ελλήνων φορολογουμένων, σε βάρος τελικά των πολιτών, του Τύπου και εν τέλει της Δημοκρατίας.”

Η πολιτική κόντρα δεν φαίνεται ότι θα κοπάσει κάθως όπως φαίνεται η αξιωματική αντιπολίτευση θα επάνελθει για το θέμα το επόμενο διάστημα, καθώς θεωρεί ότι οι απαντήσεις που δόθηκαν, όχι μόνον δεν απάντησαν στις καταγγελίες αλλά αποκάλυψαν περισσότερα στοιχεία που χρήζουν διερεύνηση.