Κάλεσμα στην κυβέρνηση να δώσει σήμερα τις εντολές καταχώρησης και τις αρχικές τιμολογήσεις, με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του νέου κορονοϊού, απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλιώς, όπως σημειώνει, θα επιβεβαιωθεί ότι η λίστα Πέτσα «μαγειρεύτηκε». «Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορωνοϊό», αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ. Και συνεχίζει:

«Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν» ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

«Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Δείτε τη λίστα

Ποια λίστα τελικά δόθηκε στη δημοσιότητα;

Λίγες μέρες πριν δοθούν τα στοιχεία στη δημοσιότητα ο διευθυντής του flash.gr είχε γράψει ένα κατατοπιστικό άρθρο για τις «εκκαθαρίσεις» που έγιναν στη λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοϊού. Η διαφημιστική εκστρατεία με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών για τον τρόπο μετάδοσης του ιού και τα μέτρα προφύλαξης με κεντρικό σύνθημα «Μένουμε σπίτι» και στη συνεχεία «Μένουμε ασφαλείς» αποφασίστηκε με την Πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 14ης Μαρτίου 2020. Μια μέρα μετά στις 15/3/2020, με την απόφαση 179/(Β’ 861) ο Στέλιος Πέτσας, όριζε τη διαδικασία μετάδοσης των ενημερωτικών μηνυμάτων από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και μία εβδομάδα σχεδόν αργότερα, κατ΄εξουσιοδότηση του ιδίου άρθρου, εκδόθηκε η ΚΥΑ 227/21.3.2020 (Β΄948) του Υφυπουργού Οικονομικών, κ. Αποστόλου Βεσυρόπουλου και του κ. Πέτσα, για τον καθορισμό της διαδικασίας ανάθεσης υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών.

Δυο ημέρες αργότερα, την 23.3.2020, εκδόθηκε η υπ΄αριθ. πρωτ. Λ 285 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Πρωθυπουργού, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, με την οποία εγκρίθηκε η δέσμευση πίστωσης ύψους έντεκα εκατομμυρίων ευρώ (€ 11.000.000) για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της Προεδρίας της Κυβερνήσεως, για «υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που απαιτούνται για την υλοποίηση εκστρατείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,» η οποία συμπεριλαμβάνει το σύνολο πλέον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πέραν των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. (1232 μέσα ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα)

Αυτή η πίστωση ύψους έντεκα € 11.000.000, με την ΚΥΑ 337/25.4.2020(Β΄183), αυξήθηκε κατά εννιά εκατομμύρια (€ 9.000.000), φτάνοντας τα είκοσι (€ 20.000.000).

Όποιος ήθελε να πάρει κομμάτι της διαφημιστικής πίτας απευθύνονταν στη διαφημιστική εταιρεία Initiative.