Πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης υποστήριξε ότι η επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι κλιμακωτή, δηλαδή δεν θα υπολογίζεται βάσει της αξίας του οχήματος, αλλά οριζόντια. Από τις εξαγγελίες του κ. Χατζηδάκη κατέστη, επίσης, σαφές ότι η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή σκούτερ θα είναι ακόμα πιο ελκυστική για τον αγοραστή. Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο των Ρύπων.

Ένα από τα βασικά σενάρια για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής» είναι η ενίσχυση με ποσό της τάξης των 4.500 ευρώ για όχημα αξίας έως 40.000 ευρώ. Για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου επαγγελματικής χρήσης (ταξί) η επιδότηση αναμένεται να κυμανθεί ανάμεσα στα 3.500 και 5.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, όπως αναφέρει το «Έθνος», η επιδότηση αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερο αναμένεται να είναι το ποσό για την αγορά ηλεκτρικού σκούτερ. Κατά το ίδιο δημοσίευμα, πέρα από την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, αναμένεται να εξαγγελθούν και φορολογικά και άλλα κίνητρα. Μεταξύ άλλων εξετάζονται τα εξής:

  • απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για αντικατάσταση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας
  • μειωμένος φόρος κατανάλωσης (στο 13%)
  • εξαίρεση υπαγωγής του ΦΠΑ ή καθορισμός μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ
  • μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για 4 χρόνια
  • μειωμένα τέλη σε διόδια (θα προηγηθούν διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες παραχωρήσεων)
  • ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο

Ο στόχος στην Ελλάδα για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα το 2030

Η Ελλάδα στοχεύει να πετύχει διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων 1% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων μέχρι το 2021 και περίπου 10% το 2030. Και ξεκινά από πολύ χαμηλή βάση, καθώς λιγότερα από 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν νόμιμα στη χώρα στο τέλος του 2018, ενώ οι σταθμοί φόρτισης, σχεδόν όλοι τοποθετημένοι από ιδιωτική πρωτοβουλία, περιορίζονταν σε 70-80 σε όλη την επικράτεια.

Τα στοιχεία αυτά παρέθεσε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Αλεξάνδρα Σδούκου κατά την ομιλία της σε ημερίδα που διοργάνωσε το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), τον Σεπτέμβριο του 2019. Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι οι στόχοι πρέπει να συνδυαστούν με τη θέσπιση κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία. Τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και θα αφορούν στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών.

«Θα πρέπει, τόνισε, να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τα αξιοποιούν οι άλλες χώρες. Στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση των καθαρών μεταφορών και ο περιορισμός των εκπομπών καυσαερίων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στους τομείς της οικονομίας που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των συστημάτων αποθήκευσης που σχετίζονται με υποδομές ηλεκτροκίνησης», κατέληξε η κ. Σδούκου.