Κινητά χωρίς φορτιστή στα κουτιά από τις εταιρίες - Αντίδραση καταναλωτών [vid]
Ολοένα και αυξανόμενη η τάση πλέον μεταξύ των κατασκευαστών να αφαιρούν το φορτιστή από τις συσκευασίες των smartphone τους, με τη Xiaomi να ακολουθεί την ίδια τακτική.
Με το M 11 να είναι επί θύραις στην αγορά, χρήστες του Reddit, σύμφωνα με το insomnia.gr κάνουν αναφορά στη μη παρουσία φορτιστή στη συσκευασία του κινητού τηλεφώνου. Η δικαιολογία πίσω από την κίνηση της Xiaomi είναι η ίδια με αυτή της Apple η οποία και ήταν η πρώτη που ακολούθησε παρόμοια τακτική με όλα τα μοντέλα της iPhone 12 σειράς. Σε αυτή γίνεται αναφορά σε μια «φιλική κίνηση προς το περιβάλλον η οποία έχει ως αποτέλεσμα συσκευές με λιγότερα απόβλητα και μικρότερη συσκευασία».
Η Xiaomi αναφέρει ακόμα ότι στην προγραμματισμένη παρουσίαση του M 11 αύριο θα αναφερθεί αναλυτικά στην απόφαση αυτή, αναγνωρίζοντας ότι πολλοί υποψήφιοι αγοραστές θα χαρακτηρίσουν την απόφασή παράλογη. Η ίδια η εταιρεία μάλιστα είχε προχωρήσει σε tweet τον Οκτώβριο με την παρουσίαση του Mi 10T Pro, στο οποίο ανέφερε ότι «δεν άφησε τίποτα έξω από τη συσκευασία» φανερώνοντας το φορτιστή.
https://www.youtube.com/watch?v=8IB7JcKJEeI
Ένας ακόμα πολύ πιθανός λόγος πάντως πιθανώς είναι τα κόστη που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρίες στις περιπτώσεις χρήσης της εγγύησης.
Δηλαδή μέσα στο διάστημα που διαρκεί η εγγύηση σε όλο τον κόσμο εμφανίζονται ιδιοκτήτες κινητών τηλεφώνων που αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα με το κινητό τους και ζητούν αντικατάσταση. Οι εταιρείες εκτιμούν ότι αυτό γίνεται λόγω της χρήσης αμφίβολης ποιότητας φορτιστών που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Δεν μπορούν όμως να το αποδείξουν γιατί οι ιδιοκτήτες των κινητών ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούσαν κανονικά το φορτιστή που υπήρχε στην αρχική συσκευασία.
Αφαιρώντας λοιπόν την χορήγηση εργοστασιακού φορτιστή μεταφέρουν και την ευθύνη στον καταναλωτή για πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν από την φόρτιση του κινητού. Εκτιμάται ότι η ζημιά που υφίστανται οι εταιρείες κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως από τέτοιου είδους απαιτήσεις ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια. Βέβαια τελικά χαμένος από αυτήν την επιλογή των εταιρειών είναι ο συνεπής τυπικός καταναλωτής χρήστης.