Μάικλ Μπλούμπεργκ: Έβαλε υποψηφιότητα για τον Λευκό Οίκο αλλά εκτός από άδοξα που κατέληξε, κατάφερε να πετύχει ένα αρνητικό και ιστορικό ρεκόρ: έκανε την πιο ακριβή αποτυχημένη καμπάνια για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, ο 78χρονος κατόρθωσε να δαπανήσει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, στη διάρκειας 104 ημερών αποτυχημένη απόπειρά του να διεκδικήσει το χρίσμα των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της καμπάνιας του.

Το εν λόγω ποσό προήλθε από την περιουσία του δισεκατομμυριούχου και πρώην δημάρχου της Νέας Υόρκης με την απόπειρά του να έχει ταπεινωτική κατάληξη για εκείνον εκ του αποτελέσματος, αφού ο Μπλούμπεργκ κέρδισε την ψηφοφορία των Δημοκρατικών μόνο στην αμερικανική Σαμόα. Μάλιστα, ο Τζο Μπάιντεν- που αναμένεται ότι θα είναι ο αντίπαλος του Ντόναλντ Τραμπ μετά την απόσυρση του Μπέρνι Σάντερς- έχει δαπανήσει έως τώρα 76 εκατομμύρια δολάρια στην καμπάνια του για την προεδρία, λιγότερο από 1/15 σε σύγκριση με τον Μπλούμπεργκ. Το ποσό στην περίπτωση του Μπάιντεν προέρχεται από δωρεές.


O Τζο Μπάιντεν

Συγκεκριμένα με τα 1,2 δισεκατομμύρια που δαπάνησε ο Μπλούμπεργκ, ξεπέρασε και το ποσό- ρεκόρ των 969 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε δαπανήσει η Χίλαρι Κλίντον στην αποτυχημένη απόπειρά της να επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, αυτή τη φορά ως πρόεδρος. Ο Ντόναλντ Τραμπ είχε ξοδέψει 531 εκατομμύρια δολάρια στην καμπάνια του που τον οδήγησε στην εκλογική νίκη.

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως ο 78χρονος Μπλούμπεργκ μπήκε αργά στην κούρσα της διεκδίκησης του χρίσματος των Δημοκρατικών, μένοντας εκτός της ψηφοφορίας στις πρώτες τέσσερις πολιτείες. Πόνταρε στη Σούπερ Τρίτη της 3ης Μαρτίου, όταν είχε γίνει ψηφοφορία σε 14 πολιτείες και μία περιοχή των ΗΠΑ. Όμως, εκείνη την ημέρα, πέρα από την επικράτησή του στην αμερικανική Σαμόα, ήταν τρίτος στην ψηφορία σε 7 πολιτείες και τέταρτος στις υπόλοιπες 7.


Ο Μάικλ Μπλούμπεργκ σε ομιλία του

Την επόμενη ημέρα -όπως ήταν αναμενόμενο- ο Μπλούμπεργκ αποσύρθηκε από την κούρσα, αλλά πλήρωσε 176 εκατομμύρια δολάρια για προσωπικό, διαφημίσεις και άλλες δαπάνες τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που έχει καταθέσει στην Ομοσπονδιακή Εκλογική Επιτροπή.