Η «εκλογική» Space. Κάθε χρονιά που γίνονται εκλογές, έρχεται στην επικαιρότητα η εταιρεία πληροφορικής, που παρέχει τη σχετική εφαρμογή καθώς έχει πάρει τη δουλειά από το υπουργείο Εσωτερικών. Έτσι, έκανε καριέρα ο Ανδρέας Δρυμιώτης πρώην «Διερευνηταί Αλφα» μετά «Alpha Πληροφορική», «Singular», «Unisystems». Μετά την πώληση της Singular και το σπάσιμό της η σύμβαση των εκλογών έχει περάσει στον όμιλο της Space Hellas σε κοινή εταιρεία με την Epsilon Net, την SingularLogic, αλλά στη συγκεκριμένη εταιρεία η Space έχει την πλειοψηφία 60%. Η φειδωλή στις δηλώσεις διοίκηση της Space Hellas (συμφερόντων της οικογένειας Μανωλόπουλου, του Παναγιώτη Μπέλλου και της Alpha Bank), μίλησε την Τετάρτη στους αναλυτές, λέγοντας ότι το 2023 η εταιρεία θα συνεχίσει την ανοδική πορεία των εσόδων της, λόγω του μεγάλου ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων που διαθέτει (σύμφωνα με κύκλους της αγοράς άνω των 100 εκατ. ευρώ), και των εσόδων που θα αποκομίσει η θυγατρική SingularLogic εξαιτίας της υποστήριξης των δύο (ή και τριών) φετινών εκλογικών αναμετρήσεων.
Άλμα στο κενό. Σε φάση νευρικής κρίσης οι γαλακτοβιομηχανίες. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ Χρήστος Τσόλκας εξήγγειλε πανηγυρικά σε ειδική εκδήλωση τον… απογαλακτισμό της εταιρείας παρότι το 70% του τζίρου της προέρχεται από τo γάλα. Ήδη έχουν πωλήσει την κερδοφόρο θυγατρική στη Βουλγαρία United Milk Corporation στον ανταγωνιστικό όμιλο των αδερφών Σαράντη από τα Τρίκαλα.
Βέβαια παραδόξως ενώ η ΔΕΛΤΑ γίνεται(;) vegan αγόρασαν ένα τυροκομείο στην Φλώρινα ενώ στον ίδιο όμιλο ουσιαστικά ανήκει και η Δωδώνη που αποκτήθηκε πρόσφατα. Μπλέξιμο.
Μην το πείτε στον Παύλο. Οι δουλειές πάνε καλά στο διαφημιστικό κλάδο, αλλά προσοχή μην το καταλάβει ο αψύς κρητικός, Παύλος Πολάκης. Η αναφορά γίνεται για την διαφημιστική εταιρεία DDB της οικογένειας Παπαπολύζου. Η εταιρεία είναι πάνω στο κύμα της εποχής και τρέχουν τζίροι και κέρδη αφού κινείται σε ασφαλές στρατόπεδο με πελάτες τη ΔΕΗ, την Alpha Bank, την Endeavor και άλλους. Πηγές, μου είπαν πως η εταιρεία το 2022 πέτυχε αύξηση του τζίρου που ξεπερνάει το 70% (πάνω από 40 εκατ. ευρώ τα έσοδα) και διψήφια αύξηση των κερδών ενώ οι μέτοχοι θα μοιραστούν και 1,6 εκατ. ευρώ μέρισμα.
Προσοχή μην το μάθει ο Παύλος γιατί είχε καταγγείλει την εταιρεία και την σχέση της με το διαφημιστικό μπάτζετ της ΔΕΗ και υποτίθεται του Μαξίμου.
Τα «μαραμένα» επιτόκια καταθέσεων. Θα επανέλθουμε στο θέμα των τραπεζικών επιτοκίων, που είχαμε στον προηγούμενο Ανιχνευτή, όταν σχολιάσαμε την προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας – δηλαδή της πέρα από κάθε φαντασίας διαφοράς (spread) μεταξύ επιτοκίων χορηγήσεων και δανείων – εκ μέρους της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.
Το περιστατικό που σας περιγράφω έγινε μέσα στην εβδομάδα. Πελάτης της Τράπεζας Πειραιώς πάει μετά από ραντεβού σε κατάστημα. Η ευγενική υπάλληλος της τράπεζας, η οποία είχε μόλις έχει εγκατασταθεί στο κατάστημα – αφού η μάνα χάνει το παιδί και το παιδί τη μάνα με την αναδιάρθρωση του τραπεζικού δικτύου όπου τα περισσότερα καταστήματα έχουν εξαφανιστεί, με αποτέλεσμα ο υπάλληλος της Ηλιούπολης να βρίσκεται στο Παλαιό Φάληρο και ο πελάτης της Καλλιθέας να καταλήγει στον Άλιμο ή στο Καλαμάκι ή αλλού – έκανε ανάλυση προτάσεων της τράπεζας για τα επιτόκια προθεσμιακών καταθέσεων:
Η πρόταση ήταν ενός έτους κλειστά χρήματα για ποσό κάτω των 100.000 ευρώ. Πόσο το επιτόκιο; Μόλις 1% ή 0,84% εάν ο πελάτης θελήσει να πάρει πρόωρα τα χρήματά του. Για ποσό πάνω από 100.000 ευρώ το επιτόκιο αυξάνεται 1,5%. Την προηγούμενη εβδομάδα Έλληνας πελάτης έκλεισε τα χρήματά του σε τράπεζα της Γερμανίας για 12 μήνες με επιτόκιο 2,25%.
Πήραν το μήνυμα. Ευτυχώς έστειλα το μήνυμα στους αρμόδιους υπουργούς για την κακή οικονομική κατάσταση των ΕΛΤΑ ότι ψάχνει στα καταστήματα όλης της χώρας να συγκεντρώσει χρήματα για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων. Μία ημέρα μετά από τη δημοσίευση, οι αρμόδιοι υπουργοί Κυριάκος Πιερρακάκης και Χρήστος Σταϊκούρας έβαλαν τις αναγκαίες υπογραφές για να λάβει η εταιρεία το ποσό των 15 εκατ. ευρώ από την καθολική υπηρεσία. Πρόκειται για οικονομικό «οξυγόνο» διότι οι αρμόδιοι δεν θέλουν ανάμεσα σε δύο εκλογικές αναμετρήσεις τα ΕΛΤΑ να μην έχουν λεφτά για την καταβολή της μισθοδοσίας.
Πάντως κανένας δεν λέει που είναι το πόρισμα της Deloitte , η οποία μπήκε στην εταιρεία με εντολή του Υπερταμείου να κάνει έλεγχο των οικονομικών μετά την απομάκρυνση της διοίκησης Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου τον περασμένο Οκτώβριο. Κάπου θα παράπεσε…
Ζητούνται γλάστρες. Βολικούς δημοσιογράφους αναζητούν εταιρείες για να κάνουν events, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να περιορίσουν τις «κανονικές» ερωτήσεις, που ανέλπιστα ακούστηκαν στο πολιτικό debate. Παράδειγμα η διοίκηση της AVAX έκανε ενημέρωση με επιλεγμένο δημοσιογραφικό ακροατήριο για να αποφύγει ερωτήσεις που θα δυσκόλευαν τη διοίκηση , όπως για παράδειγμα ερώτηση σχετική με τους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά που πήραν νερό. Δεν είναι η μόνη. Μεγάλη εταιρεία όπως η Coca Cola– Τρία Έψιλον, κάλεσε ομάδα δημοσιογράφων για επίσκεψη στο εργοστάσιο στο Αίγιο, λέγοντας για δήθεν μεγάλες επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών, δηλαδή λιγότερο από 6 εκατ. ευρώ το χρόνο από μια εταιρεία με τζίρο πάνω από 400 εκατ. ευρώ!
Το πούλμαν είχε περισσότερες από 20 θέσεις άδειες αλλά η διοίκηση επιθυμούσε η ενημέρωση να εξελιχθεί σε εκδρομή. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εταιρεία Κίκιζας με σχεδόν άδειο πούλμαν μετέφερε ολιγομελή ομάδα δημοσιογράφων στη Λάρισα. Τα κρούσματα είναι πολλά , συμπεριλαμβανομένου της Aegean, που ταξίδεψε τους δημοσιογράφους στη Μαδρίτη. Οι ευθύνες μοιράζονται μεταξύ επιχειρήσεων και εταιρειών δημοσίων σχέσεων που λειτουργούν χωρίς να τηρούν κάποιο κώδικα δεοντολογίας.
Πόση κοροϊδία αντέχει ο καταναλωτής; Οι γνωστές επιχειρήσεις, πέρα από τη μεγάλη γκάμα προϊόντων που οφείλουν να έχουν, πρέπει να εξυπηρετούν τους πελάτες με αξιοπιστία και διαφάνεια.
Ο Κωτσόβολος (είναι κοινό μυστικό) ότι δεν διαθέτει από τις καλύτερες εξυπηρετήσεις πελατών. Κάτι το οποίο μπορεί πολύ εύκολα οποιοσδήποτε να δει και να αντιληφθεί βλέποντας τα σχόλια στη σελίδα της επιχείρησης στο Google, όπου ο κάθε πελάτης γράφει για να εκφράσει τα παράπονά του. Τα παράπονα των πελατών για την εξυπηρέτηση, την παράδοση των παραγγελιών αλλά και την διαθεσιμότητα των προϊόντων είναι πάρα πολλά.
Ας περάσουμε όμως σε μια χαρακτηριστική καταγγελία. Στις 10 Απριλίου έγινε μία παραγγελία, για δύο προϊόντα, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα για άμεση παραλαβή, αλλά έπρεπε να γίνει ειδική παραγγελία έτσι ώστε να φτάσουν στον πελάτη. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία δεν ενημέρωσε εξ’ αρχής για τον χρόνο παράδοσης. Μόνο μετά από σχετική ερώτηση του πελάτη, έλαβε ως απάντηση ότι η παράδοση θα γίνει σε 25 – 30 ημέρες (δεν αναφέρθηκε πουθενά η λέξη εργάσιμες).
Οι μέρες πέρασαν και την Τετάρτη, 10 Μαΐου, έφτασε στα χέρια του πελάτη το ένα από τα δύο προϊόντα, το οποίο παρέλαβε από κατάστημα της εταιρείας ο ίδιος και εκεί ρώτησε για την διαθεσιμότητα και του δεύτερου προϊόντος, με τον υπάλληλο του καταστήματος να τον διαβεβαιώνει ότι το προϊόν βρίσκεται στην κεντρική αποθήκη. Να επισημάνουμε ότι στις 12 Μαΐου καταβάλλεται και η πρώτη δόση, μιας και η αγορά έγινε με το πρόγραμμα που παρέχει ο Κωτσόβολος.
Σε επικοινωνία του πελάτη με την εταιρεία αναφέρθηκε ότι το δεύτερο προϊόν είναι στην κεντρική αποθήκη και έχει δρομολογηθεί η παράδοσή του για την Πέμπτη (11/5). Σε νεότερη επικοινωνία, το πρωί της Πέμπτης (11/5), ο υπάλληλος ενημέρωσε τον πελάτη ότι το προϊόν εμφανίζεται να υπάρχει στην αποθήκη αλλά δεν έχει τον αριθμό παραγγελίας, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία δεν γνωρίζει αν το προϊόν είναι για τον ίδιο πελάτη ή για κάποιον άλλον.
Ο υπάλληλος συνέδεσε τον πελάτη με την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας, όπου τον ενημέρωσαν ότι το προϊόν δεν έχει φτάσει ακόμα στον Κωτσόβολο και ότι περιμένουν τον προμηθευτεί να ολοκληρώσει την παραγγελία.
Το πιο εξοργιστικό από όλα είναι ότι σε παράπονο του πελάτη ότι την Παρασκευή 12 Μαΐου θα πρέπει να γίνει η πρώτη πληρωμή της δόσης, η απάντηση ήταν «το καταλαβαίνω, αλλά αυτό δεν παίζει ρόλο». Το καταλάβαμε.
Αυτά που αξίζουν. Πριν την καταγγείλει ως γιαπωνέζα πόρνη ο Βελόπουλος, σπεύδω να προτείνω την παράσταση Μαντάμα Μπαττερφλάι παρότι κινδυνεύει ο Τζάκομο Πουτσίνι να θεωρηθεί προαγωγός από τον καλό πολιτικό – πωλητή που φημίζεται για την ευρυμάθειά του.
H Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, με την «γιαπωνέζικη τραγωδία» που αφορά μοιραίο έρωτα της δεκαπεντάχρονης γκέισας Τσο-Τσο-Σαν για τον Μπέντζαμιν Φράνκλιν Πίνκερτον, υποπλοίαρχο του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.
Μια μικρή δόση από την άρια «Un bel di vedremo»: