Το PAL-V Liberty είναι το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο που μπορεί νόμιμα να κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η ολλανδική εταιρεία πέρασε τις αυστηρές ευρωπαϊκές δοκιμές για να πάρει έγκριση τύπου για το PAL-V και τώρα αυτό που μένει είναι να πάρει και την άδεια για να πετάει.

Αυτή η σημαντική εξέλιξη σημαίνει ότι το ιπτάμενο αυτοκίνητο είναι ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην απόκτηση πιστοποίησης για πτήσεις και στην ευρύτερη χρήση του σε πραγματικές συνθήκες. Προτού πραγματοποιηθούν οι τελευταίες 150 ώρες δοκιμών πτήσης, πρέπει να συμπληρωθούν περισσότερες από 1.200 αναφορές δοκιμών στο έδαφος. Μετά από αυτό, η εταιρεία θα είναι σε θέση να ξεκινήσει τις παραδόσεις σε πελάτες που έχουν παραγγείλει το ιπτάμενο αυτοκίνητο. Ωστόσο, για τους επόμενους μήνες, το Liberty θα υποβληθεί σε δοκιμές αντοχής σε δημόσιους δρόμους σε όλη την Ευρώπη. «Συνεργαζόμαστε με τις αρχές εδώ και πολλά χρόνια για να φτάσουμε σε αυτό το σημαντικό σημείο για την εξέλιξη του μοντέλου μας. Ο ενθουσιασμός που αισθανόμαστε εμείς στην ομάδα είναι τεράστιος», δήλωσε ο Mike Stekelenburg, CTO του PAL-V. «Ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις ένα “διπλωμένο αεροσκάφος” να περάσει όλες τις δοκιμές στο δρόμο. Η δυσκολία που έπρεπε να καταφέρουμε ήταν το να διασφαλίσουμε πως ο σχεδιασμός συμμορφώνεται τόσο με τους κανονισμούς για τον αέρα όσο και για τους δρόμους».

Οι διαδικασίες για εξασφάλιση των απαραίτητων εγκρίσεων από την EASA έχουν ξεκινήσει από το 2015, με την τελική έγκριση να αναμένεται το 2022. Η διαδικασία είναι περίπλοκη και ιδιαίτερα απαιτητική καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν περισσότερα από 1.200 δοκιμαστικές πτήσεις, πριν ξεκινήσουν οι τελικές δοκιμές που περιλαμβάνουν δοκιμαστικές πτήσεις συνολικής διάρκειας 150 ωρών.

«Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο συνεργαζόμαστε με τις οδικές αρχές εδώ και πολλά χρόνια. Ο ενθουσιασμός που αισθάνεται η ομάδα είναι τεράστιος», σημειώνει περιχαρής ο CTO της εταιρείας, Mike Stekelenburg.

Το ιπτάμενο αυτοκίνητο ξεκίνησε ήδη τις δοκιμές του διαδρομές στους δημόσιους δρόμους με τον δοκιμαστή Hans Joore να περιγράφει τις εντυπώσεις του: «Είναι υπέροχο όχημα στην οδήγηση. Είναι πολύ ομαλό και με τιμόνι που ανταποκρίνεται πολύ καλά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Με το βάρος του να είναι μόλις 660 κιλά, επιταχύνει πολύ καλά. Η συνολική εμπειρία είναι σαν να οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική αίσθηση».