Η Toyota άργησε να μπει σοβαρά στο παιχνίδι των B-SUV που σήμερα διεκδικούν το πιο χορταστικό κομμάτι της αγοράς, όμως η έλευση του νέου Yaris Cross δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ιαπωνικής φίρμας, το Yaris Cross δεν αποτελεί απλά μία «περιπετειώδη» έκδοση του Yaris, αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Το νέο Yaris Cross βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα του πεντάθυρου σούπερ μίνι μοντέλου (ΤΝGA-B), έχοντας όμως συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτό, αλλά και μια αρκετά διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, προϊόν του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού κέντρου της Toyota ED2, στην οποία κυριαρχούν οι έντονες, μυώδεις καμπύλες που χαρίζουν μια αρκετά χαρακτηριστική σιλουέτα, ενώ την δική τους υπογραφή βάζουν τα φωτιστικά σώματα LED. Μεταξύ άλλων, ως μοντέλο στην κατηγορία των crossover οφείλει να έχει μία σχετικά ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, που στην προκειμένη περίπτωση φτάνει τα 17 εκ., ενώ συγκριτικά με το Yaris, αυξημένο είναι τόσο το συνολικό μήκος (+24 εκ.) που φτάνει τώρα τα 4,18 μέτρα, όπως και το πλάτος και ύψος, με το τελευταίο να έχει «ψηλώσει» κατά 9 πόντους.

Το ιαπωνικό crossover, χάρη στο διαφορετικό σχεδιαστικό του μοτίβο, προσφέρει ένα σημαντικά θετικό πρόσημο στους διαθέσιμους χώρους, κυρίως για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα κεφάλια έχει αυξηθεί κατά 4 εκατοστά, όπως και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που έχει αυξηθεί στα 397 λίτρα από 286 του απλού Yaris. Φυσικά, υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, όπως και πρωτότυπες και πρακτικές λύσεις για την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων, όπως είναι χαρακτηριστικά οι ιμάντες (Flex Belt).

Στο εσωτερικό η εικόνα θυμίζει αρκετά το νέοYaris, με σημαντικότερες διαφοροποιήσεις την ψηλή θέση οδήγησης, αλλά και την κεντρική οθόνη που στις πλούσιες εκδόσεις έχει διαγώνιο 9 ίντσες και περιλαμβάνει το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect. H λειτουργία του μας ικανοποίησε αρκετά, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη απεικόνιση των γραφικών, ιδίως στο σύστημα πλοήγησης.

Εδώ και πάνω από 20 χρόνια, η Toyota πιστεύει και επενδύει έμπρακτα στην υβριδική τεχνολογία, κάτι που υιοθετείται και στο Yaris Cross. Η γκάμα των κινητήρων, πέραν του τρικύλινδρου των 1,5 λίτρων με την αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και μπλοκ, με απόδοση 125 ίππων, περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση. Η οποία συνδυάζει τον ίδιο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson ( σε υψηλή συμπίεσης 14:1, με άμεσο + έμμεσο ψεκασμό καυσίμου, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-IE), απόδοσης 93 ίππων με ροπή 120 Nm και ενός σύγχρονου μόνιμου μαγνήτη 80 ίππων και 141 Nm, ο οποίος στροφάρει στις 17.000 σ.α.λ. Η συνδυαστική αποδιδόμενη δύναμη είναι 116 ίπποι με τη ροπή να φτάνει τα 207 Nm, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT.

Παράλληλα, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού να διαθέτει και έκδοση με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (AWD-i), η οποία διαθέτει στον πίσω άξονα ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3,9 kW (5,3 PS) και 52 Nm ροπής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε χαμηλής πρόσφυσης οδοστρώματα (πάγος, σαθρό έδαφος) να μην χάνεται η πρόσφυση και το υψηλό επίπεδο της οδικής συμπεριφοράς. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μία τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα μπαταρία ιόντων-λιθίου τάσης 177,6 V.

Κατά της διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Toyota Yaris Cross, όπως αναφέρει το newsauto, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αποκλειστικά την υβριδική έκδοση, είτε την προσθιοκίνητη, είτε την τετρακίνητη. Από τα πρώτα κιόλας χλμ. στους δρόμους πέριξ των Βρυξελλών, αντιλαμβάνομαι ότι το νέο Yaris Cross, σπάνια θα σε παροτρύνει να πατήσεις βαθιά το γκάζι εάν δεν πρόκειται για μια γρήγορη προσπέραση. Είναι σαφές πως εστιάζει στον πολιτισμένο καθημερινό χαρακτήρα και το αφράτο ρολάρισμα στο δρόμο.

Με γόνατα MacPherson εμπρός και έναν βελτιωμένο στα σημεία ημιάκαμπτο άξονα που προσφέρει κατά 29% ενισχυμένη ακαμψία σε σχέση με το 5θυρο Yaris (μιλώντας για την προσθιοκίνητη έκδοση) η απόσβεση είναι σωστή σε κάθε δρόμο αν και όχι υποδειγματικά αθόρυβη, ενώ η κλίση στις στροφές μετρημένη. Να αναφέρουμε ότι στο τετρακίνητο Yaris Cross έχουν τοποθετηθεί πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, λόγω και της ύπαρξης του ηλεκτροκινητήρα, όπερ και σημαίνει μεγαλύτερο βάρος.

Το εμπρός σύστημα είναι άμεσο με το τιμόνι γρήγορο, χωρίς όμως να μεταφέρει ακριβώς την πληροφορία που θέλεις στο δρόμο. Με εξαίρεση το πεντάλ φρένου με την σχετικά τεχνητή αίσθηση που ενίοτε σκληραίνει, η συνολική ευκολία οδήγησης είναι απολαυστική και η όλη εμπειρία αποπνέει κάτι σπορ. Μόλις το πιέσεις όμως, αντιλαμβάνεσαι πως λόγω του CVT χάνεται η γραμμικότητα μεταξύ του πόσο πατάς το γκάζι και του πόσο επιταχύνει το αυτοκίνητο, οπότε επανέρχεσαι στην πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους προϊοντικής στρατηγικής της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας, η έλευση του Yaris Cross στη χώρα μας αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 17.470 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα 1,5 λίτρων και 20.050 ευρώ για την αντίστοιχη υβριδική.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις