Chanel No 5: Η σταγόνα που γράφει ιστορία για 104 χρόνια
Από το Παρίσι έως τη Νέα Υόρκη, από τα κοσμικά σαλόνια έως τα κινηματογραφικά στούντιο, το άρωμα είχε γίνει σύμβολο θηλυκότητας και σαγήνης.

Ήταν 5 Μάϊου του 1921 όταν, στα σκοτεινά εργαστήρια της rue Cambon στο Παρίσι, ο μυστηριώδης Ernest Beaux παρέδωσε στην Coco Chanel ένα μικρό φιαλίδιο με τον αριθμό «5». Ήταν το άρωμα που θα άλλαζε για πάντα τον τρόπο που οι γυναίκες ένιωθαν τον εαυτό τους, και ο κόσμος θα το γνώριζε ως Chanel No 5.

Γεννημένο από την επιμονή μιας σχεδιάστριας που δεν συμβιβαζόταν με τα τετριμμένα, το No 5 αποτέλεσε επανάσταση. Μέσα σε ένα καθαρό, τετράγωνο γυαλί, η Chanel έβλεπε κάτι περισσότερο από ένα άρωμα, έβλεπε ελευθερία. Έως τότε, τα γυναικεία αρώματα μοσχομύριζαν λουλούδια ή μπαχαρικά. Αυτό εδώ ήταν πολύπλοκο: πάνω από 80 συστατικά, φτιαγμένα έτσι ώστε ένα άτομο να διακρίνει ανεπαίσθητες νότες γιασεμιού, ρόδου και βιολέτας, να ξεχειλίζει από την αιθέρια ένωση αλδεϋδών που έδινε μια σχεδόν μεταλλική λάμψη.

Τα πρώτα αντίτυπα εξαφανίστηκαν μέσα σε εβδομάδες. Οι Παριζιάνες το φορούσαν κάτω από τα μπούστα τους, στολή μυστικοπαθούς γοητείας. Και τότε ήρθε η στιγμή-σταθμός: το 1952, όταν η Marilyn Monroe αποκάλυψε ότι στον ύπνο της φορούσε μόνο… Chanel No 5. Μια φράση , «What do I wear in bed? Why, Chanel No 5, of course» έκανε τον γύρο του κόσμου και εκτόξευσε τις πωλήσεις. Από το Παρίσι έως τη Νέα Υόρκη, από τα κοσμικά σαλόνια έως τα κινηματογραφικά στούντιο, το άρωμα είχε γίνει σύμβολο θηλυκότητας και σαγήνης.
Όμως, το No 5 δεν έμεινε στάσιμο στον χρόνο. Το 1986, οι Jacques Polge και Christopher Sheldrake αναθεώρησαν ελαφρά τη σύνθεση για να υπακούσει στις νέες ρυθμιστικές απαιτήσεις, διατηρώντας όμως ζωντανό το μυστήριο της αρχικής φόρμουλας. Δεκαετίες αργότερα, το 2016, ήρθε το No 5 L’Eau — μια μοντέρνα, πιο ελαφριά εκδοχή, φιλική στην καθημερινή χρήση, αλλά πάντα πιστή στο πνεύμα της Chanel.
Το 2004, το Chanel No 5 θα πρωταγωνιστούσε στην ακριβότερη διαφήμιση της ιστορίας του μάρκετινγκ – και ίσως όλων των εποχών. Ο Αυστραλός σκηνοθέτης Baz Luhrmann δημιούργησε ένα σποτ 180 δευτερολέπτων με την Nicole Kidman, το οποίο κόστισε 33 εκατομμύρια δολάρια και κρατάει το ρεκόρ μέχρι και σήμερα.
Σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Chanel No 5 δεν είναι απλώς ένα άρωμα· είναι μια ιστορία που επιμένει να γράφεται. Σε κάθε σταγόνα του κρύβεται η αίσθηση μιας γυναίκας που τόλμησε να σπάσει κανόνες, το θάρρος μιας δημιουργού που αναζήτησε την ουσία της θηλυκότητας και την τέχνη ενός αρωματοποιού που είδε πέρα από τις συνηθισμένες συμφωνίες μυρωδιάς. Κι ενώ οι τάσεις αλλάζουν, η γοητεία του No 5 παραμένει αναλλοίωτη, θυμίζοντάς μας ότι πίσω από κάθε θρύλο υπάρχει πάντα μία, και μόνο μίασταγόνα πάθους.