Μέγαρο Μουσικής: Οι σπουδαίοι Μπάρενμποιμ και Σιφ σε έργα Μπέετοβεν ζωντανά και δωρεάν μόνο για το ελληνικό κοινό
Το Μέγαρο Μουσικής θα μεταδώσει σε δωρεάν live streaming τον σπουδαίο μαέστρο Daniel Barenboim και τον μεγάλο πιανίστα András Schiff με την Κρατική Ορχήστρα του Βερολίνου, σε έργα του Λούντβιχ βαν Μπέετοβεν. Είναι μία μετάδοση αποκλειστικά για την Ελλάδα, μέσω του site του Μεγάρου και μέσω Facebook. Σύμφωνα με την ανάρτηση του Μεγάρου Μουσικής, ο μαέστρος-θρύλος θα διευθύνει τη φημισμένη γερμανική ορχήστρα στην Τρίτη Συμφωνία σε μι ύφεση μείζονα ή Ηρωική, ένα από τα πιο μεγαλειώδη έργα της ώριμης περιόδου του λαμπρού μουσουργού, αλλά και στο αριστοτεχνικά γραμμένο Τέταρτο κοντσέρτο για πιάνο σε σολ μείζονα, έργο 58, ένα από τα σημαντικότερα της πιανιστικής φιλολογίας, το οποίο θα ερμηνεύσει ο σπουδαίος «μπετοβενιστής» András Schiff. Η συναυλία πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της rbb (Rundfunk Berlin-Brandenburg / Ραδιοφωνία Βερολίνου-Βρανδεμβούργου).
Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο
Το Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο είναι έργο κλειδί του ρεπερτορίου για πιάνο. Παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 1808 στη Βιέννη, αλλά οι σπουδές γι’ αυτό χρονολογούνται πολύ νωρίτερα, από το 1802. Συνδέεται με την Πέμπτη συμφωνία, καθώς η επεξεργασία τους ήταν σχεδόν παράλληλη και πολλά σχέδια συμπίπτουν. Το Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο είναι το πιο στοχαστικό, το πιο εσωτερικό από όλα τα κοντσέρτα για πιάνο του συνθέτη.
Η μουσική σκέψη και ευαισθησία του Μπετόβεν είναι συνδεδεμένες, χωρίς αμφιβολία, με το έργο αυτό. Το χαρακτηρίζουν μοντερνισμός, τόλμη, δραματικότητα και μια διάθεση ανατροπής κάθε ιεραρχίας στη σύνθεση. Με το Κοντσέρτο αυτό ο Μπετόβεν έλυσε το πρόβλημα της εμφάνισης του πιάνου, που στα προηγούμενα κοντσέρτα χανόταν ή εξασθένιζε, καθώς εμφανιζόταν μετά την ορχηστρική συμφωνική ανάπτυξη.
Συμφωνία αρ. 3 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 55 (Ηρωική)
Αναμφίβολα μια από τις δημοφιλέστερες συμφωνίες του η Τρίτη του Μπετόβεν είναι κυρίως γνωστή με την προσωνυμία «Ηρωική». Το έργο ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 1804 και συνοψίζει τις θεμελιώδεις αξίες του Ρομαντισμού, που εκφράζονται τόσο μέσα από το θεματικό υλικό όσο και μέσα από τον τρόπο που ο Μπετόβεν χειρίζεται τη συμφωνική μορφή.
Η ιστορία της σύνθεσης του έργου αλλά και οι περιπέτειες της προσωνυμίας του είναι λίγο έως πολύ γνωστές. Η ιδέα να γραφτεί ένα έργο αφιερωμένο στον απελευθερωτή των λαών της Ευρώπης, στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη, είχε προταθεί στον Μπετόβεν ήδη από το 1798, από τον τότε πρέσβη της Γαλλίας στη Βιέννη, αλλά και από τον περίφημο βιολιστή Ρούντολφ Κρόυτσερ, του οποίου το όνομα απαθανάτισε ο Μπετόβεν αφιερώνοντάς του, το 1803, τη γνωστή σονάτα. Ο Μπετόβεν βρήκε την ιδέα συναρπαστική και πράγματι συνέθεσε τη Συμφωνία εμπνεόμενος από το μέγεθος των ιστορικών πράξεων του Ναπολέοντα.
Ωστόσο, όταν ο Βοναπάρτης έστεψε εαυτόν αυτοκράτορα, το 1804, ο συνθέτης θεώρησε ότι τα ιδανικά της Γαλλικής Επανάστασης είχαν προδοθεί, αντικατέστησε το δεύτερο μέρος της Συμφωνίας του –ένα θριαμβικό εμβατήριο μέχρι εκείνη τη στιγμή– με ένα πένθιμο εμβατήριο και τροποποίησε την αφιέρωση: «Συμφωνία ηρωική, που γράφτηκε στη μνήμη ενός μεγάλου άνδρα».
Την Κυριακή 15 Νοεμβρίου στις 16:00, ο μαέστρος-θρύλος Daniel Barenboim,ο μεγάλος πιανίστας András Schiff
και η...
Posted by Μέγαρο Μουσικής Αθηνών / Megaron - The Athens Concert Hall on Thursday, November 12, 2020