Ευτύχης Βασιλάκης Aegean: Κρατική στήριξη ζητά η αεροπορική εταιρία - Τηλεδιάσκεψη με αναλυτές
Ευτύχης Βασιλάκης Aegean: Ο κ. Βασιλάκης δεν είναι η πρώτη φορά που μιλά δημόσια για τις δραματικές επιπτώσεις του Lockdown στην Aegean. Το έχει ξανακάνει στο ψηφιακό επιχειρηματικό πάνελ που οργάνωσε η Endeavor Greece με θέμα “Διοίκηση επιχειρήσεων σε ταραγμένους καιρούς” στις αρχές του μήνα. Μιλώντας όμως στους αναλυτές έκανε λόγο ξανά για τη χειρότερη κρίση που έχουν αντιμετωπίσει εδώ και είκοσι χρόνια οι αερομεταφορές και την ανάγκη κρατικής ενίσχυσης της εταιρίας όπως συμβαίνει με τις περισσότερες αντίστοιχες της Ευρώπης.
Διέψευσε παράλληλα, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, τονίζοντας συνάμα πως εάν η εταιρεία δεν πάρει κρατική στήριξη και αυτό θα έχει επίπτωση και στο δίκτυο προορισμών της κάτι αφορά άμεσα όλους τους πολίτες.
Όσο για τα μέτρα στήριξης, τα προδιέγραψε ως εξής:
- τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια,
- την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τις θέσεις των εργαζομένων τους
- την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.
«Μπαίνει μέσα« 40 εκατομμύρια ευρώ το μήνα
To σχέδιο της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο. Όμως για το β’ τρίμηνο του έτους σημείωσε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική εταιρία να ξοδεύει κάθε μήνα ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθεί το cash flow, αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, μέχρι τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος που είναι και το ζητούμενο στις αεροπορικές εταιρίες για να είναι βιώσιμες.
Η αεροπορική τον Μάρτιο εμφάνισε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα από -43 εκατ. έως -44 εκατ. ευρώ, οδηγώντας, σε επίπεδο τριμήνου 2020, σε ζημιές προ φόρων 80 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 48,7 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα έσοδα υποχώρησαν στα 145 εκατ. ευρώ, σε σχέση με πέρυσι, οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 172 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 15%. Η ρευστότητα της αεροπορικής ανέρχεται σε 365 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εξασφαλιστεί (επιπρόσθετες) πιστωτικές γραμμές ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους και την παραγγελία στην Airbus
Στην τηλεδιάσκεψη τοποθετήθηκαν τόσο ο κ. Βασιλάκης όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης. Σύμφωνα με όσα είπαν το 70% του προσωπικού έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής κατ’ εφαρμογή των κυβερνητικών διατάξεων, αλλά οι επόμενες κινήσεις της Aegean θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων-στο πρότυπο του γερμανικού kurzabeit- που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση.
Αρχικά η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μη ανανέωση περίπου 300 εποχιακών συμβάσεων, ενώ το κόστος της μισθοδοσίας των πιλότων έχει μειωθεί κατά 20%, τον Μάρτιο, σε σχέση με τον Φεβρούαριο, με την μείωση να προέρχεται από την μη ανανέωση ορισμένου χρόνου συμβάσεων ξένων πιλότων. Για τον Μάιο προβλέπεται haircut κατά 20-30% των μισθών των στελεχών της διοίκησης.
Οι δύο ισχυροί άνδρες της εταιρίας μίλησαν επίσης για τον μονόδρομο μείωσης του κόστους, γεγονός που συνεπάγεται επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, την Airbus -στο πλαίσιο της παραγγελίας της νέας γενιάς αεροσκαφών, τις εταιρείες αγοράς και εκμίσθωσης αεροσκαφών και άλλους εταίρους.
Αναμένονται από ότι κατέστη σαφές σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης