Η Cyber Monday, που έπεται της Black Friday, μπορεί να μην είναι το ίδιο δημοφιλής, ωστόσο αποτελεί μια ακόμη καλή ευκαιρία, για αγορές με εκπτώσεις που φτάνουν το 60%. Το Σαββατοκύριακο και το σημερινό πρωινό, 30 Νοεμβρίου 2020, αλυσίδες καταστημάτων αποστέλλουν μηνύματα για να ενημερώσουν για τις προσφορές τους που σε επιλεγμένα ενδύματα κυμαίνονται από 15 έως 50%, σε υποδήματα και τσάντες φτάνουν το 60%, στα καλλυντικά το 50% ενώ στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη το 50%.

Μονόδρομος το ηλεκτρονικό εμπόριο

Και μπορεί οι αλυσίδες καταστημάτων να επιδίδονται ευκολότερα σε «ξέφρενες» προσφορές τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο και για την πλειονότητα των μικρομεσαίων εμπόρων, όσων φυσικά διαθέτουν e-shops, οι διαδικτυακές πωλήσεις εν μέσω κορονοϊού αποτελούν, πλέον, μονόδρομο.

«Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απλά μας δίνουν μικρές ανάσες για την επιβίωση μας, σε καμία περίπτωση δεν ισοσκελίζουν τους χαμένους τζίρους της προηγούμενης περιόδου. Συμμετείχαμε στη Black Friday και σήμερα στη Cyber Week, με περιορισμένα, όμως, αποτελέσματα» λέει, χαρακτηριστικά Θεσσαλονικιός έμπορος που διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα τα τελευταία χρόνια.

«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη είναι διαφορετική. Ο καταναλωτής επειδή, συχνά, δεν γνωρίζει τα νούμερα, καθώς από εταιρεία σε εταιρεία μπορεί να διαφοροποιούνται, θέλει να προβάρει τα ρούχα που αγοράζει. Κατά συνέπεια δεν είναι λίγοι εκείνοι που το σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρονικά» σημειώνει ο ίδιος υπογραμμίζοντας πως δεν είναι λίγοι εκείνοι που και τη βδομάδα που διανύουμε αλλά και για όσο χρειαστεί θα κινηθούν στον αστερισμό των προσφορών προκειμένου να είναι δελεαστικοί.

Σε ανακοίνωση της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σημειώνει ότι, για υπεύθυνες αγορές κατά τη διάρκεια της Cyber Monday, οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

•    Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
•        Πριν την αγορά, να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που ο νόμος απαιτεί από τους εμπόρους να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό, όπως σαφείς γενικές πληροφορίες για την ταυτότητά του (επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση εγκατάστασης, τυχόν αριθμό εμπορικού μητρώου).
•        Όταν γίνεται αναφορά στην τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, πρέπει να αναφέρεται η συνολική τιμή, στην οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ο φόρος και όλα τα πρόσθετα έξοδα.
•        Ο καταναλωτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από την ηλεκτρονική σύμβαση αζημίως μέσα σε προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών και χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσει την απόφασή του.
•    Οι ρήτρες και όροι των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρέπει να είναι κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένοι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να τους αναγνώσει πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
•        Αν η υποβολή της διαδικτυακής παραγγελίας από τον καταναλωτή απαιτεί την ενεργοποίηση εικονιδίου επιλογής, σε αυτό πρέπει να αναγράφεται με ευκρίνεια ότι η παραγγελία πραγματοποιείται με υποχρέωση πληρωμής.
•    Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμόαποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
•    Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις