Jumbo Βακάκης: «Επταήμερη λειτουργία και 12ωρο» για να "σωθεί" το λιανεμπόριο
Τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού έχουν πλήξει σφοδρά το λιανεμπόριο. Μεταξύ εκείνων που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα είναι και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που είδαν τα συστήματά τους να καταρρέουν λόγω του όγκου των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Ο μεγαλομέτοχος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, διατύπωσε σε συνέντευξή του στο euro2day.gr, την πρότασή του προς την κυβέρνηση, προκειμένου, όπως είπε, να στηριχθεί το εμπόριο. Ποια είναι αυτή;
Να δουλεύουν οι εργαζόμενοι επτά ημέρες την εβδομάδα και 12ωρα -με τη σύμφωνη πάντα γνώμη τους... Αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης: «Εάν τα μέτρα του lockdown αρθούν, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, φυσικά για όσους το θελήσουν και για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα.(...)
Εάν το lockdown παραταθεί, θα πρέπει όλος ο κλάδος της λιανικής πώλησης να λειτουργήσει εναλλάξ. Είτε τα καταστήματα που ήδη λειτουργούν θα πρέπει να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), το δε υπόλοιπο λιανεμπόριο που δεν λειτουργεί σήμερα, να είναι ανοιχτό Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή όλη την ημέρα (12 ώρες), είτε τα σήμερα λειτουργούντα καταστήματα να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την πρώτη εβδομάδα έναντι 3 ημερών για τα υπόλοιπα, σήμερα μη λειτουργούντα καταστήματα, αντίστροφα την επόμενη εβδομάδα, κ.ο.κ».
Επαναλειτουργεί το e-shop, δεν ισχύει το click away
Επαναλειτουργεί εδώ και λίγες ώρες το e-shop της Jumbo και δέχεται, αυτή τη στιγμή όπως αναφέρει, παραγγελίες. Ο σχεδιασμός είναι το eshop να κλείνει όταν φθάνει στις παραγγελίες που μπορεί να εκτελεί ημερησίως και να ανοίγει εκ νέου την επομένη για να υποδεχθεί νέες.
Εν αντιθέσει με το σύνολο της αγοράς πάντως η Jumbo δεν προσφέρει την υπηρεσία click away διότι όπως σημειώνει στον διαδικτυακό της τόπο δεν υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές.
Πριν από την πανδημία η συμμετοχή των online πωλήσεων στον ετήσιο τζίρο της Jumbo ήταν μόλις 2,5% μερίδιο που έφθασε το καλοκαίρι στο 4,5%, ενώ ο σχεδιασμός της αλυσίδας πριν την έλευση του δεύτερου lockdown και συγκεκριμένα για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο η εκτέλεση 2.500-2.800 παραγγελιών ημερησίως ήτοι το e-shop να πραγματοποιεί το 4,5% του τζίρου.
Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων έχει στοιχίσει στην Jumbo, το Πάσχα το 12% των πωλήσεων της ενώ η περίοδος των Χριστουγέννων αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων.