Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπήκαν δυναμικά στην αγορά των τεσσάρων τροχών, χάρη στα κίνητρα όπως η απαλλαγή από φόρους και πληρωμή τελών κυκλοφορίας, φαίνεται, όμως πως σύντομα θα λάβει τέλος αυτή η η περίοδος χάριτος.

Πολλές είναι ήδη οι κυβερνήσεις άλλων κρατών που θέλουν να προχωρήσουν στην εξίσωση της φορολόγησής τους με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, λοιπόν, έρχεται σιγά – σιγά το τέλος των ενισχύσεων και των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά.

Αυτή η αλλαγή στάσης στις κρατικές ενισχύσεις έρχεται σε μια περίοδο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες προγραμματίζουν σταδιακά των περιορισμό των μοντέλων στη γκάμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θυμίζουμε πως μέχρι το 2035, όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, συνεπώς η παραγωγή συμβατικών αυτοκινήτων θα μειώνεται συνεχώς. Στελέχη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών λένε ότι μέχρι το 2025 θα πρέπει να επέλθει το τέλος της αρχικής περιόδου των επιδοτήσεων στα ηλεκτρικά και η αγορά να μπει σε μία κανονικότητα.

Ήδη σε αρκετές χώρες στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά να αυξάνονται με εκθετικούς ρυθμούς. Όσο μεγαλώνει το μερίδιό τους στην πίτα της αγοράς, τόσο θα μπαίνουν φόροι, όπως αναφέρουν οι εκτιμήσεις.

Θέλετε παράδειγμα; Η Βρετανία σκέφτεται από το 2025 να καθιερώσει τέλη κυκλοφορίας και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την ίδια ώρα, αρκετές κυβερνήσεις μελετούν το ενδεχόμενο της μείωσης ή της πλήρους διακοπής των επιδοτήσεων κατά τα επόμενα χρόνια.

Λείπουν έσοδα και τα ψάχνουν ξανά στα αυτοκίνητα

Το ίδιο και στην Ιαπωνία: Τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης φορολογούνται ανάλογα με τον κυβισμό τους έως και με 789 δολάρια τον χρόνο. Τα ηλεκτρικά έχουν κατά πολύ μειωμένη φορολογία στα 178 δολάρια ετησίως μέχρι τώρα, αλλά σκέπτονται αλλαγές.

Η κυβέρνηση μελετά τον τρόπο που θα αλλάξει αυτό το καθεστώς καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς. Τώρα αποτελούν το 2% της αγοράς στην Ιαπωνία. Αλλά εκτιμούν ότι αριθμητικά είναι πολλά και θα έχουν σημαντικά φορολογικά έσοδα. Πόσα;

Η Ιαπωνία θα συλλέξει από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων περί τα 10 δισ. δολάρια για το 2022, τα οποία διαθέτει για την συντήρηση του οδικού δικτύου. Αλλά το ποσό αυτό είναι κατά 14% κάτω από την καλύτερη χρονιά, που ήταν το 2002.

Τι θα κάνει, λοιπόν, η Ιαπωνία που θέλει να κρατήσει τα έσοδα σε αυτό το επίπεδο; Σχεδιάζει την αύξηση της φορολογίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις