ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η κα Ελένη Ξενάκη μάς ξεναγεί στον κόσμο της επικοινωνιακής ομάδας του Ράλλυ
Η υπεύθυνη του γραφείου τύπου του αγώνα μάς οδηγεί εκεί που η επικοινωνία τρέχει με 200 χλμ/ώρα μέσα και έξω από τις Ειδικές Διαδρομές

Η εικόνα που φτάνει στους θεατές – είτε παρακολουθούν το ράλλυ Ακρόπολις από κοντά είτε μέσα από μια οθόνη – είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Πίσω από κάθε πλάνο, κάθε ανάρτηση και κάθε δελτίο Τύπου, βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων που εργάζονται αθόρυβα και αδιάκοπα.
Η κα Ελένη Ξενάκη, Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έχει την ευθύνη της και μάς αποκαλύπτει τι σημαίνει να είσαι στο επίκεντρο της ενημέρωσης ενός παγκόσμιου θεσμού.
Η ευθύνη της πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο
«Ο ρόλος μου είναι να φροντίζω ώστε οι δημοσιογράφοι και οι φωτογράφοι –Έλληνες και ξένοι– να έχουν έγκαιρα την πληροφορία που χρειάζονται». Αυτή η ευθύνη δεν διαρκεί μόνο το τετραήμερο του αγώνα, αλλά όλο τον χρόνο. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις, όπως αναφέρει, είναι «η πίεση χρόνου, τα απρόοπτα και ο συγχρονισμός πολλών διαφορετικών ανθρώπων».

Μια χρονιά χωρίς παύση
Η προετοιμασία της επικοινωνιακής ομάδας δεν σταματάει ποτέ: «Απλώς αλλάζει ρυθμό», λέει χαρακτηριστικά. Περίπου έξι μήνες πριν την εκκίνηση, ο ρυθμός αυξάνεται έως ότου κορυφωθεί την εβδομάδα του αγώνα.
Η επικοινωνία πέρα από τον αγώνα
Το Ράλλυ δεν είναι μόνο αγώνας. Είναι εμπειρία. «Σήμερα, η βασική επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εστιάζει στη διεύρυνση του κοινού», εξηγεί. Φυσικά δεν απευθύνεται μόνο στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με εκστρατείες όπως η φετινή για την Οδική Ασφάλεια με σύνθημα «Μειώστε ταχύτητα», η διοργάνωση αγγίζει ευρύτερα κοινωνικά θέματα.
Ο ρόλος των social media
«Ειδικότερα κατά τη διάρκεια του αγώνα, θέματα ασφαλείας επικοινωνούνται αυτοστιγμεί». Instagram, Facebook και X είναι τα βασικά κανάλια. Μέσω αυτών, το κοινό ενημερώνεται άμεσα, ακόμα κι αν βρίσκεται μέσα στην ειδική διαδρομή.

Προβολή της Ελλάδας
Το Ράλλυ ταξιδεύει την Ελλάδα στον κόσμο. «Είναι ένα από τα ελάχιστα γεγονότα που “κουβαλούν” το brand Ελλάδα σε όλο τον κόσμο», επισημαίνει η κα Ξενάκη. Αυτό γίνεται μάλιστα σε ένα απαιτητικό κοινό υψηλού επιπέδου – τουρίστες, επενδυτές.
Πίσω από τις κάμερες: Κόπος, πάθος και αφοσίωση
Η ανταπόκριση των ξένων δημοσιογράφων είναι θερμή, τόσο για τον αγώνα όσο και για τη χώρα. Παράλληλα, στα παρασκήνια της δημοσιογραφικής κάλυψης, υπάρχουν στιγμές που δεν φαίνονται: «Τα ηλιοκαμένα πρόσωπα των συναδέλφων που κάνουν τις συνεντεύξεις των αγωνιζομένων στις “νεκρές ζώνες” (στο τέλος κάθε Ειδικής Διαδρομής και πριν το ξεκίνημα της επόμενης), οι δημοσιογράφοι που χάνουν επαφή με το περιβάλλον γράφοντας σε real-time, και οι φωτογράφοι που κοιμούνται στα αυτοκίνητα τους». Και όλα αυτά, γιατί αγαπούν αυτό που κάνουν.
Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν
«Οφείλουμε να δώσουμε λύση αλλά να το κάνουμε με ψυχραιμία και για να είμαι ειλικρινής, δεν αυτοσχεδιάζουμε», αναφέρει για τη διαχείριση κρίσεων. Σημασία έχει η διαφάνεια και η ακρίβεια. «Το ζητούμενο δεν είναι να ωραιοποιήσεις την εικόνα, αλλά να δώσεις τη σωστή διάσταση όταν υπάρχει θέμα».

Κάθε φορά από την αρχή
Το πιο συναρπαστικό για εκείνη στον αγώνα; «Ότι είναι ζωντανός. Δεν έχει δύο ίδιες μέρες, ούτε δύο ίδια χρόνια. Κάθε φορά φτιάχνεται από την αρχή και εξελίσσεται διαφορετικά». Επιπλέον για αυτήν μετράει, το αίσθημα συμμετοχής σε κάτι που γράφει ιστορία.