Η ενεργοποίηση απόφασης του υπουργείου Εθνικής Αμύνης να δημιουργηθεί Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Πολεμικής Αεροπορίας στην 120 ΠΕΑ του αεροδρομίου Καλαμάτας και το ενδεχόμενο παράλληλης ενεργοποίησης του Πεδίου Βολής Νήσου Σχίζας (περιοχής Natura 2000), του οποίου η λειτουργία είχε ανασταλεί το 2014 προκαλεί αντιδράσεις.

«Είναι αδιανόητο η Καλαμάτα, ένας πολλά υποσχόμενος τουριστικός προορισμός, που αποτελεί μάλιστα καλό παράδειγμα ισόρροπης ανάπτυξης μεταξύ του πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας, να μετατρέπεται σε πεδίο βολής και εκπαίδευσης πιλότων της παγκόσμιας πολεμικής βιομηχανίας.» δηλώνει η
επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Πράσινη Πελοπόννησος» κ. Δήμητρα Λυμπεροπούλου και προσθέτει

«Η κυβέρνηση επιχειρεί να κρατήσει δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη, καθώς προωθεί ταυτόχρονα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για την αναβάθμισή του ως διεθνές για εμπορικές πτήσεις, αλλά και την παραχώρησή του σε ιδιώτη και τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων πολεμικών αεροσκαφών.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωσταντακόπουλος» δεν μπορεί με τις υπάρχουσες υποδομές να καλύπτει τις ανάγκες ενός διεθνούς πολιτικού αερολιμένα και ταυτόχρονα ενός στρατιωτικού και ειδικά ενός Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων της παγκόσμιας βιομηχανίας όπλων.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην απόφαση του υπουργείου Εθνικής Αμύνης να δημιουργηθεί Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Πολεμικής Αεροπορίας στην 120 ΠΕΑ του αεροδρομίου Καλαμάτας.

Εκφράζουμε την ανησυχία μας, ως προς τη λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, καθώς λόγω της αύξησης των ωρών πτήσεων ενδεχομένως να προκληθούν αρνητικές επιπτώσεις στην εμπορική χρήση του πολιτικού αεροδρομίου, για το οποίο όλη η Μεσσηνία επιδιώκει την αναβάθμιση και αξιοποίησή του.

Η λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα θα έχει επιπτώσεις στις διαχρονικές προσπάθειες για τουριστική ανάπτυξη, αλλά και στη διαδικασία επέκτασης και ανάπτυξης του αεροδρομίου Καλαμάτας, που δύσκολα μπορεί να λειτουργήσει αρμονικά παράλληλα με Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων.

Η αποφάσεις αυτές έρχονται εν μια νυκτί για να ανατρέψουν στρατηγικούς σχεδιασμούς ανάπτυξης ετών, υποβαθμίζοντας επενδυτικές πρωτοβουλίες και τις προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης

Είναι απαράδεκτο να δρομολογούνται εξελίξεις σε τόσο κρίσιμα ζητήματα, χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, την τοπική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση. Σε κάθε περίπτωση, οφείλει η κυβέρνηση να ζητήσει την άποψη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της μέσω μιας δημόσιας διαβούλευσης και τότε μόνο νομιμοποιείται πάρει τις όποιες πολιτικές αποφάσεις.

Από την άλλη, μας προκαλεί εντύπωση η αφωνία των επιχειρηματιών του τουριστικού τομέα, οι οποίοι σιωπούν παρότι γνωρίζουν τα προβλήματα ηχορύπανσης που θα προκύψουν.

Ζητάμε τη ματαίωση κάθε προσπάθειας επέκτασης των δραστηριοτήτων της εν λόγω εκπαίδευσης και σε πολεμικές αεροπορίες άλλων χωρών, διότι το κόστος για τη περιοχή μας και το περιβάλλον θα είναι πολλαπλάσιο του όποιου οφέλους.

Καλούμε τα πολιτικά κόμματα, τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια και τους βουλευτές της Μεσσηνίας να εκφράσουν την αντίθεσή τους, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές αποφάσεις που έχουν λάβει της τελευταίες δεκαετίες.

Δεν πρέπει να οδηγηθούμε σε αποφάσεις που υποθηκεύουν το μέλλον μιας ολόκληρης περιοχής. Ας αποφασίσουμε, επιτέλους, ως κοινωνία τι θέλουμε και πού πάμε.»

Τι λέει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για το Κέντρο εκπαίδευσης πιλότων στην Καλαμάτα

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος παρουσίασε στις 21 Δεκεμβρίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την πρόταση που σύμφωνα με την σχετική έκθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, θα δώσει ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ). Έως τώρα η ΠΑ πραγματοποιεί τις εκπαιδεύσεις των σπουδαστών της Σχολής Ικάρων με δυσκολία λόγω του πεπαλαιωμένου υλικού.

Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων στην Καλαμάτα μπορεί να λειτουργήσει και ως πόλος έλξης για την εκπαίδευση στην Ελλάδα πιλότων μαχητικών αεροσκαφών από διάφορες χώρες της ευρύτερης περιοχής, όπως από την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενδεχομένως από τη Σαουδική Αραβία, αλλά και από χώρες του ΝΑΤΟ όπως η Ιταλία. Για το Κέντρο αυτό έδωσαν μάχη δύο χώρες, ο Καναδάς και το Ισραήλ και τελικά προκρίθηκε το Ισραήλ.

Τα οφέλη για την Πολεμική Αεροπορία, όπως αναφέρονται στη σχετική εισήγηση, αναμένεται να είναι άμεσα. Συγκεκριμένα:

* Αναβαθμίζεται το σύστημα εκπαίδευσης στα ελικοφόρα αεροσκάφη.

*Πρόκειται να έρθουν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη.

*Δημιουργείται νέο σύστημα επίγειας εκπαίδευσης (προσομοιωτές πτήσεως) και,

* θα εκπαιδεύονται πιλότοι πάνω στα νέα τζετ.

Έτσι, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο πτήσεων θα είναι με χρηματοδοτική μίσθωση. Στόχος είναι η Καλαμάτα να αναδειχθεί σε διεθνές κέντρο πτήσεων. Η πρόταση των ισραηλινών φθάνει περίπου στο 1,4 δισ. ευρώ, με χρονικό ορίζοντα 20 ετών, ενώ παρέχονται περίπου 10.000 πτήσεις ανά έτος.

Στην Καλαμάτα, στην 120 ΠΕΑ είναι η βάση εκπαίδευσης των νέων μας πιλότων εδώ και χρόνια και υπάρχει η εκτίμηση οτι δεν θα υπάρξει περιβαλλοντική επιβάρυνση

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις