Φτερά για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
Μετά από πολύμηνη «κυοφορία» άνοιξαν τα φτερά τους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές -όπως μετονομάστηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία- εν μέσω αναταραχής λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας της Ένωσης Ιπτάμενων Συνοδών-Φροντιστών (ΕΙΣΦ). Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ξεκίνησαν τις πτήσεις από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης ενσωματώνοντας τις συνολικές πτητικές δραστηριότητες του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Ολυμπιακή Αεροπορία, Ολυμπιακή Αεροπλοΐα και Μακεδονικές Αερογραμμές).
Το νομικό καθεστώς προβλέπει ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αποκτούν όλα τα δικαιώματα, εμπορικά σήματα, το ενεργητικό και το παθητικό του πτητικού τμήματος της Ολυμπιακής Αεροπορίας και της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.
Έχει ήδη υποβληθεί κάθε απαραίτητο δικαιολογητικό στην ΙΑΤΑ και λειτουργεί υπό τον χαρακτηριστικό κωδικό ΟΑ και λογιστικό κωδικό 050 -κωδικός ο οποίος είχε παραχωρηθεί στην Ολυμπιακή Αεροπορία.
Το πτητικό της έργο θα εξυπηρετείται από την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις θυγατρικές της με έναν στόλο από Airbus A340-300, Airbus A300-605R, Boeing 737-400, Boeing 737-300, ATR-72, ATR-42 και Bombardier DASH-8.
Η νέα εταιρεία αρχίζει την επιχειρησιακή λειτουργία της κάτω από αντίξοες συνθήκες, καθώς επικρατεί αναταραχή στους εργαζόμενους της Ολυμπιακής, με τους ιπτάμενους συνοδούς-φροντιστές να συνεχίζουν μέχρι και το Σάββατο την απεργία τους, που μετρά ήδη 14 μέρες, ενώ εντείνεται και ο ανταγωνισμός διεθνώς στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Ολυμπιακής Διονύσης Καλόφωνος μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή τόνισε ότι την Πέμπτη τελειώνει τη ζωή της μια κρατικοδίαιτη εταιρεία, η οποία πάντα είχε πίσω της το κράτος να τροφοδοτεί τα ελλείμματά της.
Αντ' αυτής μία νέα εταιρεία ανοίγει τα φτερά της, η οποία στο πλαίσιο της αγοράς και του ανταγωνισμού θα πρέπει όχι μόνο να μπορέσει να σταθεί στα πόδια της και να συνεχίσει να πετά, αλλά και να φέρει κέρδη, όπως επισήμανε.
Ερωτηθείς για τους περίπου 100 πιλότους που συνταξιοδοτήθηκαν ο Δ.Καλόφωνος διευκρίνισε ότι η διαδικασία αυτή έγινε στο πλαίσιο της τροπολογίας που ψηφίστηκε από τη Βουλή για μείωση του προσωπικού και με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΧΠΑ, αφού ακολουθήθηκε η πρακτική της πρόωρης συνταξιοδότησης.
Αποκλειστικά κριτήρια για τη συνταξιοδότηση ήταν η ηλικία και ο αριθμός των ενσήμων που είχαν οι πιλότοι. Αλλωστε, υπάρχει και σχετικό πρακτικό το οποίο έχει υπογράψει και η ΕΧΠΑ, όπως προσέθεσε.
Σε ό,τι αφορά τους ιπτάμενους συνοδούς-φροντιστές, ο κ. Καλοφώνος επανέλαβε ότι η Ένωση αντιδρά γιατί μία ομάδα συνδικαλιστών επιχειρεί να διατηρήσει το παλαιό καθεστώς που επικρατούσε στην Ολυμπιακή. Από την πλευρά τους, πάντως, οι συνοδοί-φροντιστές υποστηρίζουν ότι η βασική διαφωνία τους είναι ότι με το νέο καθεστώς μειώνεται ο μισθός τους κατά 30%, ενώ παράλληλα αυξάνονται οι ώρες εργασίας.