Γεγονός είναι ότι η, όχι φιλική για τα ποδήλατα πρωτεύουσα, λόγω εδάφους αλλά και δρόμων, γέμισε με ποδήλατα. Με τους δρόμους της πρωτεύουσας και των προαστίων να καταλαμβάνονταν αποκλειστικά από αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, η παρουσία τους ήταν εντυπωσιακή, με οικογένειες σύσσωμες, νέους αλλά και μεγαλύτερους να ποδηλατούν.

Όπως μαρτυρούν στοιχεία των καταστημάτων πώλησης, ήταν από τα ελάχιστα που επωφελήθηκαν από τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού. Ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης του καταστήματος με ποδήλατα στη Γλυφάδα, είπε στο ΑΠΕ ότι το προηγούμενο δίμηνο κατεγράφη μια αύξηση της τάξης του 300% στις πωλήσεις και επισκευές-σέρβις των ποδηλάτων. Χαρακτηριστικό είναι επίσης, το παράδειγμα συναδέλφων του, οι οποίοι δηλώνουν ότι το εμπόρευμα τούς τελείωσε και αναγκάστηκαν να κάνουν μεγάλες παραγγελίες προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες.

«Ο αριθμός αύξησης περιλαμβάνει την αγορά καινούργιων ποδηλάτων, αλλά και τις επισκευές και σέρβις σε ποδήλατα που ήταν παρατημένα για πολλά χρόνια. Αυτό που συνέβη αυτή την περίοδο δεν το έχω ξαναδεί στα 25 χρόνια που ασχολούμαι με τον χώρο του ποδηλάτου. Παράλληλα, ανέβηκαν πολύ και οι πωλήσεις των αξεσουάρ για τα ποδήλατα. Αυτό οφείλονται σε τρεις λόγους. Αυτό οφείλονται σε τρεις λόγους.

  • Το ενδιαφέρον για τα ποδήλατα είχε ξεκινήσει ακόμα και πριν από την επιβολή των αυστηρών περιοριστικών μέτρων γιατί ο κόσμος ήθελε να πηγαίνει στη δουλειά του και γενικότερα να μετακινείται με το ποδήλατο προκειμένου να αποφεύγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Στη συνέχεια έκλεισαν τα γυμναστήρια, τα πάρκα και γενικά οι χώροι άθλησης οπότε όσοι πήγαιναν εκεί ήθελαν να βρουν έναν τρόπο να αθλούνται.
  • Τέλος, η μόνη διέξοδος από την καραντίνα ήταν ο περίπατος ή το ποδήλατο».

Το αξιοσημείωτο είναι ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις και ακριβών ποδηλάτων. Δηλαδή, είχαν ζήτηση ποδήλατα που κοστίζουν 150-250 ευρώ αλλά και ποδηλάτων που κοστίζουν πάνω από 1.000 ευρώ, κάτι που δείχνει ότι κάποιοι αποφάσισαν να επενδύσουν στην μετακίνησή τους με το ποδήλατο. «Αυτή είναι μια πελατεία που δεν υπήρχε, είχε εξαφανιστεί», είπε ο κ. Παπαδόπουλος. «Είδα πολλούς ανθρώπους να εκτιμούν το ποδήλατο, να εκτιμούν το τι μπορούν να κάνουν με αυτό, να πηγαίνουν στη δουλειά τους, να βγαίνουν βόλτα με τα παιδιά τους κ.λπ.».

Είναι φυσικό η μειωμένη κίνηση στους δρόμους, λόγω των περιορισμών, να ευνόησε πολύ την κυκλοφορία με το ποδήλατο, ιδιαίτερα στις περιοχές που δεν έχουν ποδηλατοδρόμους. Όμως τώρα ισχύει ξανά ο νόμος της ζούγκλας στους δρόμους, όπου σ΄ αυτή τη ζούγκλα για να λέμε την αλήθεια όλη συμμετέχουν και οι ποδηλάτες που δεν εννοούν να σταματήσουν έστω σε ένα κόκκινο φανάρι…