Διόδια στην Κηφισιά: Κατεδαφίζεται η Γέφυρα Βαρυμπόμπης - Η εθνική οδός θα περνά μέσα από τις γειτονιές για δυο χρόνια!
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της Εθνικής Οδού στην Αττική προβλεπόταν στη θρυλική σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό που «έδεσε χειροπόδαρα» το Ελληνικό Δημόσιο εδώ και 14 χρόνια. Τότε βέβαια προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013, ακυρώθηκαν τα πλευρικά διόδια που σχεδιάζονταν για τους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά καθώς ως όργανο έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα . Η υπόθεση μπήκε στο συρτάρι, καθώς διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να την υπογράψουν και σήμερα όλοι εκτιμούν πως περάσει δεν περάσει την Τετάρτη από την διοίκηση Πατούλη ο Υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος εκλέγεται κι στην περιοχή του επίμαχου έργου (Κηφισιά βόρειος τομέας Αθηνών) θα βρεθεί σε δύσκολη θέση.
Οι παρεμβάσεις πάντως προβλέπουν ότι η υπάρχουσα και εν πολλοίς ιστορική γέφυρα Βαρυμπόμπης θα γκρεμιστεί, ο κόμβος Βαρυμπόμπης μέσα δύο έως τρία χρόνια έργων θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.
[caption id="attachment_1624750" align="alignnone" width="1024"] Η Γέφυρα Βαρυμπόμπης προβλέπεται να κατεδαφιστεί και στη θέση της να γίνει ένας νέος κόμβος ρόμβος με διόδια[/caption]
Στον δε κόμβο Κηφισιάς, αντί για την υπόγεια διάβαση που είχε αρχικά σχεδιαστεί, τελικά επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα (σήμερα η κίνηση αυτή δεν είναι δυνατή). Οι κάτοικοι είναι στα κάγκελα καθώς για αυτά τα χρόνια θα γίνει με κάποια Round abouts μέσα στις γειτονιές και η ήσυχη γειτονιά των Αδάμων π.χ θα δέχεται όλη την κίνηση εκείνων που κατεβαίνων από Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη ή Λάρισα για να πάνε στον Πειραιά
Να πούμε βέβαια ότι ο παραχωρησιούχος έχει αιτηθεί αποζημίωση πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο από την 1η Ιουλίου 2017 μέχρι πρόσφατα, χρήματα που θα πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο.
Διόδια παλαιού τύπου και όχι ηλεκτρονικά που δρομολογούσε ο Σπίρτζης
Το flash.gr μίλησε με τους Δημάρχους της περιοχής που είναι βέβαιο ότι θα αντιδράσουν καθώς πέρα από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση θα υπάρχει και το κόστος. Τα διόδια θα είναι παλαιού τύπου με άγνωστο τίμημα. Ακούγονται τιμές από 50 λεπτά έως 2.10 ευρώ αναλόγως το σημείο διέλευσης.
Η προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ για την αναβάθμιση της χρήσης του εθνικού οδικού δικτύου με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας διαχείρισης, με ηλεκτρονικά δορυφορικά διόδια χωρίς στάση των οχημάτων με οικονομικότερη διέλευση για τις μικρές διαδρομές εγκαταλείφθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση μετά την ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού το Νοέμβριο του 2019 και ενώ υπήρχε μάλιστα ανάδοχος!
Όλο το σύστημα των αυτοκινητοδρόμων θα γίνονταν, ηλεκτρονικά, μια ενιαία υποδομή.
και οι οδηγοί δεν θα χρειαζόταν να ασχολούνται αν η υποδομή που κινούνται ανήκει σε διαφορετικές εταιρείες η το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί. Θα γινόταν οικονομία κλίμακας, και κυρίως έλεγχος της πορείας των παραχωρήσεων ώστε κανένας να μην μπορούσε να αυθαιρετεί. Πολύ καλό για να προσχωρούσε θα πείτε βέβαια.
Τι λέει ο Δήμος Κηφισιάς
Με ψήφισμα του Δημοτικού συμβουλίου ο Δήμος Κηφισιάς τάσσεται κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με τίτλο: “Τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 126119/8-2-2007) του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ όπως τροποποιήθηκε, ανανεώθηκε και ισχύει ως προς τον σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Α/Κ Βαρυμπόμπης με την προσθήκη των προσωρινών έργων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης, στην περιοχή Αδάμες του Δήμου Κηφισιάς”, καθώς και της σχετικής Μελέτης Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων (ΜΚΕ), η οποία άλλωστε δεν μελετά και δεν προβλέπει καθόλου τις επιπτώσεις κατά τη λειτουργία, δηλαδή τις μόνιμες, αλλά μόνο κατά την κατασκευή των έργων.
[caption id="attachment_1624746" align="alignnone" width="1024"] Ο σημερινός Περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα διόδια με τους Δημάρχους Κηφισιάς και Διονύσου[/caption]
Ζητά δε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να την απορρίψει, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν. Αντιτίθεται όπως σημειώνει και ο Δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος «για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη - παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού - και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή μας.
Τα πλευρικά αλλά και κάθε διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου μας, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια»
Δυο χρόνια η Εθνική οδός θα περνάει μέσα από τις γειτονιές της Κηφισιάς
Η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, κατεδάφιση και ανακατασκευή της γέφυρας Βαρυμπόμπης θα πάρει τουλάχιστον για δύο έτη και θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) που προαναφέραμε στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.
Όπως μαθαίνουμε αναμένεται ένα θερμό Περιφερειακό συμβούλιο με τους τοπικούς φορείς να Προγραμματίζουν την περαιτέρω ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και όλων των αρμοδίων αρχών, καθώς και σχετικών εκδηλώσεων διαμαρτυρίας που θα κλιμακωθούν εφόσον χρειαστεί.