Μεγάλος Περίπατος: Ιδανικός στο σχέδιο, κομφούζιο και μποτιλιάρισμα στην πράξη - Διαμαρτυρίες πολιτών, πυρά από την αντιπολίτευση [vid & pics]
Μπορεί το εγχείρημα για τον Μεγάλο Περίπατο να στοχεύει να εξασφαλίσει δρόμους για πεζούς και ποδήλατα, 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ταχύτερη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, 12 νέες πιάτσες ταξί και συνολικά 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου, ωστόσο η εφαρμογή του φέρνει στην καθημερινότητα των πολιτών μεγάλη ταλαιπωρία και εξ αυτού μεγάλη γκρίνια.
Την Κυριακή καθώς και χθες, Δευτέρα, σημειώθηκε μεγάλο μποτιλιάρισμα στο κέντρο της Αθήνας, κυρίως στην οδό Πανεπιστημίου - από την Πλατεία Συντάγματος μέχρι και τα Προπύλαια- στη βασιλίσσης Αμαλίας, στη Βασιλίσσης Σοφίας και στη Βασιλέως Κωνσταντίνου. Κι αυτό κυρίως γιατί οι λωρίδες που είναι διαθέσιμες για τα ΙΧ και τα λεωφορεία είναι πλέον δύο, καθώς οι υπόλοιπες έχουν αρχίσει να μετατρέπονται σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου, έχουν τοποθετηθεί κώνοι προκειμένου οι οδηγοί να μην περνάνε στις λωρίδες στις οποίες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τη μετατροπή τους, ενώ ούτε τα λεωφορεία πλησιάζουν στην δεξιά πλευρά του δρόμου όπου βρίσκονται οι στάσεις.
Οι εργασίες θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες, αφού στο κομμάτι του δρόμου που θα μετατραπεί σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και ζαρντινιέρες.
Η σημερινή μέρα για τους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο είναι σημαντικά επιβαρυμένη λόγω και των κινητοποιήσεων που πραγματοποιούν γιατροί και εργαζόμενοι στην Υγεία αλλά και ενός τροχαίου στην παραλιακή. Ωστόσο, στον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου θα έπρεπε να ληφθούν υπόψιν ανάλογοι παράγοντες αφού αποτελούν σχεδόν καθημερινά φαινόμενα στην πόλη.
Δείτε αυτήν την ώρα την κίνηση στο κέντρο της Αθήνας:
«Φαρμάκι» στο twitter
Εάν ο Μεγάλος Περίπατος είναι η μεγαλύτερη και πιο φιλόδοξη αστική παρέμβαση στην Αθήνα εδώ και δεκαετίες, η ενημέρωση που έχει γίνει στους πολίτες τίθεται εν αμφιβόλω με αποτέλεσμα τα social media να «βράζουν» από διαμαρτυρίες και καταιγιστικά πυρά που καταδικάζουν το εγχείρημα εν συνόλω, ενώ από την πλευρά του ο Δήμος φαίνεται μάλλον αμήχανος κι ανέτοιμος να αντιμετωπίσει το χάος που έχει δημιουργηθεί.
Ιδού μια γεύση από το twitter:
Μπακογιάννης: "Ζητούμε την ανοχή των οδηγών"
Από την πλευρά του ο δήμος αρκέστηκε τη Δευτέρα το απόγευμα, να προωθήσει ξανά στα ΜΜΕ τη μελέτη των συγκοινωνιολόγων για τις συνέπειες που θα έχουν στην κυκλοφορία της πόλης οι παρεμβάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο. Θυμίζοντας ότι τη συγκεκριμένη μελέτη του ΕΜΠ ψήφισαν κατά ευρεία πλειοψηφία τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Επιπλέον με ανάρτησή του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης το βράδυ της Δευτέρας, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ζήτησε την ανοχή των οδηγών.«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε. Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες» και η Ομάδα των Επιστημόνων «παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα μεγάλο έργο που συζητείτο επί 35 χρόνια και τώρα γίνεται και επιφέρει μεγάλες αλλαγές προς όφελος των ίδιων των κατοίκων της πόλης.
Ευρύτατη συζήτηση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκλήθηκαν στην Αθήνα, από την πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περίπατου», απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της.
Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο.
Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη».
Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.
«Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.
Ρέλλας: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του αποκλεισμού των αναπήρων
Tον αποκλεισμό των αναπήρων και των εμποδιζόμενων προσώπων με βάση τον σχεδιασμό του «Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας καταγγέλλει με ανάρτησή του στο facebook ο ανάπηρος ακτιβιστής, Αντώνης Ρέλλας, καταγράφοντας παράλληλα όλες τις ελλείψεις προσβασιμότητας.
Αναλυτικά, η ανάρτηση του Αντώνη Ρέλλα έχει ως εξής:
Ο «Μεγάλος Περίπατος Αθήνας» για τα ικανά σώματα…
– ΔΕΝ επιτρέπουν την είσοδο στα οχήματα που έχουν αναπηρικό σήμα.
– Επιτρέπουν: σε μέλη της Κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, σώματα ασφαλείας, ένοπλες δυνάμεις, ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας , προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής, μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών, TAXI και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
– ΔΕΝ υπάρχουν οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης για οχήματα αναπήρων (4067/12, άρθρο 26, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται ποσοστό 5% των χώρων στάθμευσης για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων).
– ΔΕΝ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς διότι δεν είναι προσβάσιμα.
– ΔΕΝ μπορούμε να συμμετέχουμε στον «Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο» διότι διαμόρφωση με ανεμπόδιστες διαδρομές δεν προβλέπεται.
– Το κερασάκι στη τούρτα αποτελεί το αναβατόριο της Ακρόπολης που ξηλώθηκε μέχρι να τοποθετηθεί το νέο.
Η συμπερίληψη της πρόσβασης των αναπήρων και των εμποδιζόμενων προσώπων ΔΕΝ είναι στις προτεραιότητες του δήμου της Αθήνας και της κυβέρνησης.
Ο αποκλεισμός από τον σχεδιασμό του «Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας» για την πολυπληθή κοινωνική ομάδα των αναπήρων και των εμποδιζόμενων προσώπων αποτελούν άλλη μια τρανή απόδειξη της εξιδανίκευσης της κανονικότητας και των θεσμοποιημένων μορφών διάκρισης.
Η πόλη της Αθήνας γίνεται περισσότερο αφιλόξενη για εμάς.
Αν δεν μας συναντήσετε εκεί έξω δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουμε…
ΣΥΡΙΖΑ: Η Αθήνα δεν είναι πεδίο πειραματισμού
«Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία», επισημαίνει η χθεσινή ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι «το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών».
Παράλληλα, η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή να επιδείξει «μεγαλύτερη σοβαρότητα» και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους «για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» και «για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου». «Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας», καταλήγει η ανακοίνωση.
ΚΙΝΑΛ: «δεν είναι όλα για το φαίνεσθαι και την επικοινωνία»
Επικρίσεις κατά του δήμου Αθηναίων και από το ΚΙΝΑΛ για το κυκλοφοριακό χάος και την ασφυξία που προκλήθηκε στο κέντρο της Αθήνας από την πρεμιέρα του «Μεγάλου Περιπάτου».
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής ασκεί κριτική τόσο την κυβέρνηση όσο και το δήμο Αθηναίων ότι δεν υπήρξε καμία σωστή προετοιμασία με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών σημειώνοντας ότι «δεν είναι όλα για το φαίνεσθαι και την επικοινωνία».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής:
«Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία. Για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.
Η Παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη.
Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον Δήμο της Αθήνας.
Ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη.
Είναι ώρα η Κυβέρνηση και ο Δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το «φαίνεσθαι» και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες».
ΚΚΕ: Ο «μεγάλος περίπατος» της Αθήνας εξελίσσεται σε «μεγάλη ταλαιπωρία» των Αθηναίων
Ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας εξελίσσεται σε «Μεγάλη Ταλαιπωρία» για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, ανακοίνωσε το ΚΚΕ, που ασκεί έντονη κριτική κατά του δήμαρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη. «Είναι πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο», τονίζεται σε ανακοίνωση του Περισσού.
«Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν», προστίθεται και σημειώνεται: «Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο "τουριστικό περιβάλλον", αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων».
Εναλλακτικές διαδρομές για όσους μετακινούνται με Ι.Χ
Για τη διευκόλυνση των οδηγών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου, προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
1. Από Νότια Προάστια:
Προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας - Πειραιώς
Προς Παγκράτι - Αμπελόκηπους
α) Συγγρού - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού - Πετμεζά - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
Προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) - Βασ. Γεωργίου - Φιλελλήνων - Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου - Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού - Βασ. Κωνσταντίνου - Πλατεία Σκουζέ - Ρηγίλλης - Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
3. Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας - Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας - Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας - Ιπποκράτους
4. Από Βόρεια προς Νότια
Βασ.Κωνσταντίνου - Αρδητού - Καλλιρόης - Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή - Αμαλίας - Σύνταγμα - Βασ.Σοφίας - Ριζάρη
β) Αμαλίας - Διάκου - Βουλιαγμένης - Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)