Την ποινική αναβάθμιση του κατηγορητηρίου στην υπόθεση για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι με τους 102 νεκρούς ζητά για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες ο 6ος τακτικός ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης. Ο δικαστικός λειτουργός επικαλείται μία σειρά από νέα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει στο στάδιο των ερευνών του, αλλά και τις πρόσφατες βαριές καταγγελίες που περιέχονται στη μήνυση του πραγματογνώμονα της πυροσβεστικής Δημήτρη Λιότσιου , ο οποίος έχει ήδη στραφεί κατά του πρώην αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος Βασίλη Ματθαιόπουλου, αλλά και κάθε άλλου υπευθύνου.

Υπενθυμίζεται πως ανάλογο αίτημα είχε σταλεί από τον ίδιο ξανά στις 17 Ιουνίου. Η Εισαγγελία, ωστόσο, είχε απορρίψει το αίτημα με επιχείρημα πως για τα αδικήματα αυτά απαιτείται δόλος.

Στο νέο του αίτημα ο ανακριτής εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ο ίδιος εκτιμά πως προκύπτουν ενδείξεις ενδεχόμενου δόλου για την διάπραξη του αδικήματος της θανατηφόρας έκθεσης σε κίνδυνο και αντίστοιχα της έκθεσης από την οποία προήλθαν βαριές βλάβες. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Καθημερινή”, ο ανακριτής τονίζει πως έγινε κάκιστη διαχείριση των επίγειων και εναέριων μέσων από την Πυροσβεστική αναφέροντας πως ενώ είχαν στην διάθεση τους είκοσι πτητικά, είτε δεν τα χρησιμοποίησαν καθόλου, είτε τα διέθεσαν σε περιοχές που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές, είτε τα καθήλωσαν διατάσσοντας την μεταστάθμευσή τους στην Ελευσίνα όπου είχε κλείσει το αεροδρόμιο.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως όσα έκαναν συγκεκριμένοι αξιωματικοί πυροσβέστες και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας δεν είναι αδικήματα από αμέλεια, δηλαδή πλημμελήματα αλλά κακουργήματα.

Τα βασικά στοιχεία του νέου εγγράφου

Στο έγγραφο χωρίζει τη διαχείριση της κρίσης σε τρία στάδια (Πρόληψη/ Κατάσβεση, Εκκένωση και Διάσωση) και αναλύει τις ενέργειες και τις παραλείψεις που έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια αντιμετώπισης της πυρκαγιάς.

«Οι κατηγορούμενοι, είχαν ενδεχόμενο τουλάχιστον δόλο, καθώς (…) είχαν γνώση των συνθηκών και των δυνατοτήτων που είχαν να ελέγξουν τη φωτιά» σημειώνει. Παρότι γνώριζαν πως είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσα, είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές (Σύμφωνα με τα ευρήματα του ανακριτή η φωτιά στις εγκαταστάσεις της Motor oil ήταν έρπουσα σε θάμνους και άρα ελεγχόμενη), ή τα στείλανε για μεταστάθμευση στην Ελευσίνα (παρότι γνώριζαν πως συγκεκριμένο αεροδρόμιο ήταν κλειστό) είτε δεν τα αξιοποίησαν καθόλου.

Ο ανακριτής έχει πλέον σχηματίσει μια λίστα με 20 εναέρια που θα μπορούσαν να έχουν επιχειρήσει στο Μάτι: «Εάν επιχειρούσαν σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον τρία εναέρια μέσα και συγκεκριμένα από ώρα 16:50 έως και 17:30 και σε δεύτερο χρόνο δηλαδή από τις 17:30 έως και 18:15, άλλα τρία εναέρια μέσα προς ενίσχυση των ανωτέρω ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί».

Οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με την έρευνα της ανάκρισης, παρότι γνώριζαν ότι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής βρισκόντουσαν πλέον στις 17:30 σε άμεση κατάσταση κινδύνου, παρέλειψαν να διατάξουν την εκκένωση της περιοχής και στην συνέχεια να ζητήσουν μια σειρά από διασωστικά μέσα.   Αποτέλεσμα ήταν ο θάνατος 102 ατόμων και η πρόκληση σωματικών βλαβών σε 31 τουλάχιστον άτομα.

Αναλύει επίσης την συμπεριφορά των δραστών μετά την πράξη: «Όπως προέκυψε τις τελευταίες ημέρες μέσα από το διαδίκτυο και τα ΜΜΕ (αλλά και μέσα από τη μελέτη της δικογραφίας η οποία ήταν στη διάθεση σας εφόσον τη ζητούσατε και κυρίως από τις καταθέσεις του Δ. Λιότσιου, πραγματογνώμονα της υπόθεσης) οι δράστες, τουλάχιστον κάποιοι εξ αυτών επέδειξαν θρασύτητα και προσπάθεια συγκάλυψης των γεγονότων ακόμη και με εκβιαστικούς τρόπους».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις