Συναγερμός σήμανε νωρίς το πρωί της Τρίτης (27.10.2020) μετά από ατύχημα που σημειώθηκε έξω από το λιμάνι του Πειραιά, όταν πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk με πορτογαλική σημαία συγκρούστηκε με το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού.


Όπως μετέδωσε ο Ant1, 21 άτομα περισυνελέγησαν από τη θάλασσα ενώ δύο μέλη του πληρώματος έχουν τραυματιστεί ελαφρά και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το φορτηγό πλοίο εμβόλισε με σφοδρότητα στην πρύμνη το πλοίο του Πολεμικού με 27 άτομα πλήρωμα ενώ έβγαινε από εγκαταστάσεις της Cosco με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.  Στο σημείο έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το πολεμικό πήρε μεγάλη κλίση προς τα δεξιά.

Αρχικά, στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας, τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό ενώ αυτήν την ώρα ρυμουλκά του Πολεμικού Ναυτικού επιχειρούν να το ρυμουλκήσουν στη Σαλαμίνα. Η ζημιά στο πολεμικό πλοίο είναι πολλή μεγάλη αλλά έχουν καταφέρει να το ισορροπήσουν και όλα δείχνουν ότι τελικά δεν θα βυθιστεί.

Την ίδια ώρα, ζημιές έχει υποστεί και το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON, στο οποίο έχει απαγορευθεί προσωρινά ο απόπλους.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες του Ant1:

Η ανακοίνωση του Πολεμικού Ναυτικού

Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα

Εκτόπισμα: 750 τόν.

Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster) Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 15 κόμβοι

Πλήρωμα: 45

Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ

Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105,  και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής  Ναρκαλιείας.