Στάση εργασίας σήμερα από τις 21.00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας σε μετρό και ηλεκτρικό, προκήρυξαν το Συνδικάτο Σταθμαρχών- Εργαζομένων Πρώτη Γραμμή και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης στη ΣΤΑΣΥ. Σε κοινή ανακοίνωση των εργαζομένων, αναφέρεται: “Λόγω της άρνησης και της ολιγωρίας της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Α.Ε. να απαντήσει σε ζητήματα που αφορούν τόσο στην έναρξη των συνομιλιών για τη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όσο και στην πρόληψη- οργάνωση σε ζητήματα Covid-19, τα Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων μας, ύστερα από συνεδρίασή τους αποφάσισαν την κήρυξη μίας προειδοποιητικής Στάσης Εργασίας, το Σάββατο 21-11-2020, από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας”.

Σε δηλώσεις του, τον περασμένο μήνα, ο υπουργός Μεταφορών, Αχιλλέας Καραμανλής, είχε αναφέρει πως η κατάσταση στις συγκοινωνίες έχει βελτιωθεί με την κυκλοφορία λεωφορείων ΚΤΕΛ στην Αθήνα. Είχε πει πως ως το τέλος του προηγούμενου μήνα θα κυκλοφορούσαν επιπλέον 100 λεωφορεία και ακόμη 100 ως το τέλος του τρέχοντος μήνας.

Ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ

Ερώτηση στη Βουλή για το θέμα κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.  Η ομάδα 43 βουλευτών με επικεφαλής τον πρώην υπουργό, Νίκο Παππά, αναφέρει πως η κατάσταση είναι επικίνδυνη στα μέσα μεταφοράς, καθώς δεν έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια, δεν υπάρχει προμήθεια νέων οχημάτων, ενώ ακυρώθηκε διαγωνισμός της προηγούμενης κυβέρνησης για 750 νέα λεωφορεία και απεντάχθηκε πρόγραμμα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής για 92 λεωφορεία. Επίσης κατήγγειλαν πως δεν επισκευάστηκαν 270 τουλάχιστον λεωφορεία και τρόλεϊ, που βρίσκονται παροπλισμένα, ότι ακινητοποιήθηκαν 100 οχήματα λόγω έλλειψης οδηγών, ότι καθυστέρησε η δημοσίευση της προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών, αλλά και ότι δεν υπήρξε άρση των αποσπάσεων οδηγών σε υπουργικά και βουλευτικά γραφεία.

“Δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης”

Στο μεταξύ, αυτοψία της Εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια αναφέρει πως “δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα”.

Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε στην Ομόνοια την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, στις 9.45 το πρωί. Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής, η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού: “Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα. Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού”.

“Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα”. “Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα”.

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων.

Με πληροφορίες από Athens Transport και ΑΜΠΕ –

Κεντρική φωτογραφία από Athenstransport 

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις