Το πρώτο περιστατικό περικαρδίτιδας, που χρονικά συνδέεται με τον εμβολιασμό έναντι της λοίμωξης Covid-19, καταγράφηκε στη χώρα μας. Γυναίκα ασθενής με σοβαρό υποκείμενο νόσημα προσήλθε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου με οξύ πόνο στο στέρνο.

Η ασθενής είχε λάβει τη Δευτέρα 17 Μαΐου τη δεύτερη δόση του εμβολίου των Pfizer/BioNTech, καθώς πάσχει από σπάνια νόσο, που προσβάλλει το αναπνευστικό σύστημα και την καρδιά. Όπως η ίδια αναφέρει σε ανάρτηση που έκανε στον προσωπικό της λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα, το βράδυ της 17ης Μαΐου αισθάνθηκε μια κακουχία και την επόμενη ημέρα εκδήλωσε υψηλό πυρετό και εν συνεχεία πόνο στη μέση του στέρνου.

Μάλιστα, όπως αναφέρει, ο πόνος στο στέρνο ήταν τόσο έντονος, που θεώρησε ότι πάθαινε έμφραγμα. Έχοντας ωστόσο λάβει οδηγίες από το εμβολιαστικό Τμήμα του Ωνασείου (όπου και έχει ο εμβολιασμός της) για τυχόν συμπτώματα μετά τον εμβολιασμό, έλαβε κατ΄οίκον αντιόξινο σκεύασμα και εν συνεχεία προσπάθησε να ηρεμήσει. Την Τετάρτη ξύπνησε μεν σε καλύτερη κατάσταση, αλλά είχε δυσχέρεια στην αναπνοή, γεγονός που την οδήγησε το βράδυ της ίδιας ημέρας στα ΤΕΠ του Ωνασείου.

Η ιατρική ομάδα των ΤΕΠ, αλλά και ο θεράπων ιατρός της ασθενούς για το χρόνιο σπάνιο νόσημα που πάσχει στο Ωνάσειο, διέγνωσαν περικαρδίτιδα και της χορήγησαν την ενδεδειγμένη αγωγή. Η ασθενής αυτή τη στιγμή έχει επιστρέψει στο σπίτι της και συνεχίζει την αγωγή της μέχρι την Παρασκευή, που θα επαναξιολογηθεί από τον θεράποντα ιατρό της.

Υπενθυμίζεται ότι στο Ισραήλ, το υπουργείο Υγείας εξετάζει αν υπάρχει σχέση μεταξύ της δεύτερης δόσης του εμβολίου των Pfizer/BioNTech και 62 περιπτώσεων ανθρώπων -ιδιαίτερα ανδρών κάτω των 30 ετών- που παρουσίασαν μυοκαρδίτιδα, φλεγμονή του καρδιακού μυ μετά τον εμβολιασμό τους.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις