Η πτώση ενός γίγαντα: Αίτηση πτώχευσης από την WeightWatchers στην εποχή των φαρμάκων αδυνατίσματος
Παρά την κίνηση αυτή, η WW διαβεβαιώνει ότι οι υπηρεσίες προς τα εκατομμύρια μέλη της θα συνεχιστούν απρόσκοπτα, καθώς επιδιώκει μια ταχεία ανάκαμψη και επιστροφή στην κερδοφορία μέσα σε περίπου 40 ημέρες.

Η WeightWatchers, η εταιρεία που για έξι δεκαετίες καθόρισε τον τρόπο που ο κόσμος αντιμετώπιζε τη δίαιτα και την απώλεια βάρους, υπέκυψε στις ραγδαίες αλλαγές της εποχής καταθέτοντας αίτηση πτώχευσης.
Η άνοδος νέων, πιο εύκολων λύσεων αδυνατίσματος, με εμβληματικό παράδειγμα το φάρμακο Ozempic, αποδείχθηκε καθοριστική για την παρακμή της.
Η εταιρεία, πλέον γνωστή ως WW International, ανακοίνωσε την ένταξή της στο καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές (Chapter 11), επιδιώκοντας μια στρατηγική αναδιάρθρωση για την αντιμετώπιση του χρέους της που αγγίζει το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια και εν συνεχεία την επανατοποθέτησή της στην ανταγωνιστική αγορά.
«Οι αποφασιστικές ενέργειες που λαμβάνουμε σήμερα, με τη συντριπτική υποστήριξη των δανειστών και των κατόχων ομολογιών μας, θα μας δώσουν την ευελιξία να επιταχύνουμε την καινοτομία, να επανεπενδύσουμε στα μέλη μας και να οδηγηθούμε με εξουσία σε ένα ταχέως εξελισσόμενο τοπίο διαχείρισης βάρους», δήλωσε η CEO Tara Comonte σε ανακοίνωση.
Παρά την κίνηση αυτή, η WW διαβεβαιώνει ότι οι υπηρεσίες προς τα εκατομμύρια μέλη της θα συνεχιστούν απρόσκοπτα, καθώς επιδιώκει μια ταχεία ανάκαμψη και επιστροφή στην κερδοφορία μέσα σε περίπου 40 ημέρες.
Η ιστορία της WeightWatchers
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1963 από την Jean Nidetch, η οποία περιέγραφε τον εαυτό της σαν μια «υπέρβαρη νοικοκυρά με εμμονή με τα μπισκότα» που είχε βαρεθεί τις δίαιτες της μόδας και τα χάπια.
Η Nidetch άρχισε να διοργανώνει εβδομαδιαίες συναντήσεις στο σπίτι της με φίλες, όπου συζητούσαν τις δυσκολίες τους με τις δίαιτες και τη γυμναστική.
«Η ψυχαναγκαστική κατανάλωση φαγητού είναι ένα συναισθηματικό πρόβλημα», δήλωσε η Nidetch στο περιοδικό Time το 1972, «και χρησιμοποιούμε μια συναισθηματική προσέγγιση για την επίλυσή του».
Τηρώντας τη φιλοσοφία της -«η επιλογή, όχι η τύχη, καθορίζει το πεπρωμένο σου»- η Nidetch έχασε περισσότερα από 33 κιλά και διατήρησε το βάρος της σε αυτά τα επίπεδα.
Η εταιρεία είχε 3,3 εκατομμύρια συνδρομητές στο τέλος του 2024. Η μετοχή της είναι πλέον ένα «penny stock», παρότι το 2018 είχε φτάσει γύρω στα 100 δολάρια