Μάντσεστερ Σίτι και Puma: Το μεγαλύτερο deal στην ιστορία του ποδοσφαίρου
Σε μία στορική συμφωνία προχώρησαν η Μάντσεστερ Σίτι και η Puma, καθώς υπέγραψαν το μεγαλύτερο deal χορηγίας στην ιστορία του ποδοσφαίρου.

Σε μια κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα στον κόσμο του αθλητικού μάρκετινγκ, η Μάντσεστερ Σίτι ανακοίνωσε μια πρωτοφανή χορηγική συμφωνία με την Puma, η οποία ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό του ενός δισεκατομμυρίου λιρών (περίπου 1,18 δισεκατομμύρια ευρώ).
Αυτή η συμφωνία καθιστά επισήμως το deal της Σίτι με την Puma ως το μεγαλύτερο στην ιστορία του ποδοσφαίρου, ξεπερνώντας ακόμη και την προηγούμενη κορυφαία συνεργασία της Ρεάλ Μαδρίτης με την Adidas, που έφτανε τα 950 εκατομμύρια λίρες.
Το νέο συμβόλαιο, το οποίο φέρεται να αποφέρει στην αγγλική ομάδα 115 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αποτελεί την επιτομή της δύναμης του brand name που έχει χτίσει η Μάντσεστερ Σίτι τα τελευταία χρόνια, υπό την καθοδήγηση του Πεπ Γκουαρδιόλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η συμφωνία έρχεται μετά από μια σχετικά «κακή» σεζόν για την ομάδα, η οποία εξασφάλισε τη συμμετοχή της στο Champions League κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ενώ απέτυχε σε όλες τις διοργανώσεις όπως και στο πρόσφατο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων.
Ωστόσο, η σταθερότητα και οι επιτυχίες της προηγούμενης δεκαετίας, συμπεριλαμβανομένων οκτώ τίτλων Premier League και ενός Champions League, έχουν εδραιώσει την Σίτι ως έναν κορυφαίο εμπορικό οργανισμό.
Η συνεργασία μεταξύ Puma και Manchester City ξεκίνησε τη σεζόν 2019-2020, με την αρχική συμφωνία να προβλέπει ετήσια έσοδα περίπου 75 εκατομμυρίων ευρώ για τον σύλλογο. Αν και εκείνο το συμβόλαιο είχε δεκαετή διάρκεια (έως το 2029-2030), οι δύο πλευρές αποφάσισαν την πρόωρη ανανέωσή του, επιβεβαιώνοντας την αμοιβαία ικανοποίηση και την επιτυχημένη πορεία τους.
Η Puma, η οποία συνεργάζεται επίσης με κορυφαίους ευρωπαϊκούς συλλόγους όπως η Μίλαν, η Μαρσέιγ, η Μπορούσια Ντόρτμουντ και η Βαλένθια, καθώς και με την εθνική ομάδα της Πορτογαλίας, αναγνωρίζει τη Μάντσεστερ Σίτι ως τον σημαντικότερο εμπορικό της συνεργάτη.
Αυτή η μυθική συμφωνία όχι μόνο αναδεικνύει την οικονομική ισχύ της Μάντσεστερ Σίτι, αλλά υπογραμμίζει και την αυξανόμενη εμπορική αξία του ποδοσφαίρου στο σύγχρονο παγκόσμιο τοπίο.
Είναι σαφές ότι, ανεξάρτητα από τις πρόσκαιρες αγωνιστικές διακυμάνσεις, το brand name που έχει χτιστεί με συνέπεια και επιτυχίες, μπορεί να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες και εξαιρετικά προσοδοφόρες συνεργασίες όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η οποία έχει επίσης μια δεκαετούς διάρκειας συμφωνία με την Adidas, ύψους περίπου 103 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως .