VIRAL Κατάλοιπο του ψυχρού πολέμου, ο χώρος φόρτωσης έχει το μέγεθος ενός σταθμού του ΜΕΤΡΟ!

Το αεροσκάφος, σύμφωνα με πληροφορίες, μετέφερε στην Αθήνα υγειονομικό υλικό από την Κίνα. Τo γιγαντιαίο αεροπλάνο είχε σχεδιαστεί ειδικά για τη μεταφορά του σοβιετικού διαστημικού λεωφορείου Buran στη «ράχη» του. Έκανε την παρθενική του πτήση το 1988 και τέθηκε σε υπηρεσία το 1989 στην τότε ΕΣΣΔ και ήταν το αποκορύφωμα της σοβιετικής αεροπορικής βιομηχανίας. Το γιγαντιαίο αεροσκάφος Ουκρανικής κατασκευής έχει μήκος 43 μέτρα, και χωράει 16 κοντέινερ, 80 επιβατικά αυτοκίνητα, ακόμη και ένα ολόκληρο Boeing 737.

Το An-225 σχεδιάστηκε για να μεταφέρει εξωτερικά την δεξαμενή καυσίμων του πυραύλου Energia καθώς και το διαστημικό λεωφορείο Μπουράν, τα κύρια στοιχεία του σοβιετικού προγράμματος ανάπτυξης διαστημικού λεωφορείου. Αντικατέστησε σε αυτό τον ρόλο το Myasishchev VM-T. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Παρουσιάστηκε στο αεροπορικό σαλόνι στο Παρίσι το 1989  και συμμετείχε στο αεροπορικό σαλόνι του Farnborough το επόμενο έτος. Σχεδιάζονταν να κατασκευαστούν δύο αεροσκάφη, όμως μόνο ένα (το CCCP-82060 αργότερα UR-82060 ) ολοκληρώθηκε πριν την πτώση της ΕΣΣΔ.

Βασίζεται στο An-124, του οποίου αποτελεί επί της ουσίας μεγεθυσμένη έκδοση. Έχει μεγαλύτερες πτέρυγες και έξι κινητήρες Ivchenko Progress D-18T. Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα προσγείωσης του που αποτελείται από 32 τροχούς. Οι τροχοί του ρύγχους μπορούν να χαμηλώσουν προκειμένου να διευκολυνθεί η φόρτωση/εκφόρτωση που γίνεται από το εμπρόσθιο μέρος.

Το An-225 μπορεί να μεταφέρει πολύ βαριά και ογκώδη φορτία της τάξεως των 250.000 kg εσωτερικά ή φορτία μέχρι 200.000 kg εξωτερικά, στην ράχη του. Μπορεί να μεταφέρει εσωτερικά φορτία μήκους μέχρι και 70 m.[7]