Βίντεο αποκαλύπτει πόσο εύκολο είναι να πέσει θύμα απαγωγής ένα ανήλικο παιδί. Σύμφωνα με το βίντεο που κάνει τις τελευταίες ώρες το γύρο του διαδικτύου, στην περιοχή Μπορισπίλ ένας νεαρός σταματά και επιβιβάζει στο αυτοκίνητό του ένα κοριτσάκι χωρίς να τον αντιληφθεί κανείς.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το περιστατικό συνέβη στην Ουκρανία. Η μητέρα πήγε μαζί με την 4χρονη κόρη της στο βενζινάδικο για να βάλει βενζίνη και όταν μπήκε στο εσωτερικό του καταστήματος για να πληρώσει, έγινε το κακό. Εκείνη τη στιγμή πλησίασε ένας άνδρας 29 ετών, ο οποίος πλησίασε το κορίτσι και κατάφερε να το πείσει να μπει μέσα στο όχημά του χωρίς να φωνάξει. Έτσι, επιβίβασε το κορίτσι στο λευκό όχημα και έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση.

Η μητέρα βγήκε από το κατάστημα και μόλις διαπίστωσε πως η κόρη της χάθηκε, κάλεσε την αστυνομία. Ύστερα από την άμεση επέμβαση των αρχών, ο 29χρονος εντοπίστηκε δύο ώρες αργότερα μαζί με το μικρό κορίτσι. Ευτυχώς, το κοριτσάκι δεν είχε πάθει το παραμικρό.

Το περιστατικό κατεγράφη με κάθε λεπτομέρεια από το κλειστό σύστημα ασφαλείας του βενζινάδικου. Όταν ο δράστης συνελήφθη φαίνεται να είπε στους αστυνομικούς πως είχε άσχημες προθέσεις για το 4χρονο κορίτσι, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα. Σημειώνεται πως το κοριτσάκι βρίσκεται πλέον στην αγκαλιά των γονιών του.

Πως να μιλήσουμε στα παιδιά για την αρπαγή ανάλογα με την ηλικία τους

0-4

Η συμβουλή για αυτές τις ηλικίες είναι μία: Δεν τα αφήνουμε από τα μάτια μας γιατί δεν έχουν αίσθηση του κινδύνου και δυσκολεύονται να καταλάβουν την έννοια της αρπαγής.

4-6

  • Τους μαθαίνουμε ότι πρέπει πάντα να σας ρωτάνε και να παίρνουν την άδειά σας πριν απομακρυνθούν. Δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν πουθενά και με κανέναν χωρίς να το πουν.
  • Τους μαθαίνουμε να αντιστέκονται αν κάποιος τους πιάσει ή προσπαθήσει να τους τραβήξει κάπου μακριά. Να φωνάξουν, να κλοτσήσουν, να δαγκώσουν και να ουρλιάξουν με την πιο δυνατή φωνή που έχουν.
  • Τους λέμε τι πρέπει να κάνουν αν έχουν χαθεί. Για παράδειγμα ότι μπορούν να κάτσουν στο πάτωμα και να φωνάξουν τους γονείς τους δυνατά ή να πάνε σε κάποιον που φοράει στολή και να του πουν ότι έχασε τους γονείς του ή να πάνε στον ταμεία και του πουν ότι έχασε τους γονείς του.

6-9

Η κατανόηση και γενικά οι γνωστικές τους ικανότητες έχουν ωριμάσει αρκετά ώστε να μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους τι είναι επικίνδυνο. Ισχύουν όλα τα προηγούμενα.

  • Τους μαθαίνουμε να εμπιστεύονται το ένστικτό τους. Τους εξηγούμε ότι το ένστικτό είναι ένα συναίσθημα που μας προειδοποιεί όταν υπάρχει κίνδυνος στο περιβάλλον μας.
  • Τους μαθαίνουμε να καταγράφουν και να παρατηρούν τι συμβαίνει γύρω τους όπου κι αν βρίσκονται.
  • Τους μαθαίνουμε τη διαφορά μεταξύ του μυστικού και της έκπληξης.
  • Τους μαθαίνουμε να μην χάνουν οπτική επαφή μαζί μας όταν βρίσκονται σε μέρη με πολύ κόσμο.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φανταστικά σενάρια με κινδύνους και να τους ρωτήσετε τι θα έκαναν αν βρίσκονταν σε αυτή τη θέση:
  1. Κάποιος σε πλησιάζει και σου λέει ότι τον έστειλε η μαμά σου να σε πάρει από το σχολείο.
  2. Κάποιος σε πλησιάζει και σου λέει ότι χρειάζεται βοήθεια γιατί έχει χαθεί.
  3. Κάποιος σε πλησιάζει και σου λέει ότι θέλει βοήθεια γιατί έχασε το σκυλάκι του.
  • Μαθαίνετε στο παιδί ότι κανένας μεγάλος δεν χρειάζεται βοήθεια από ένα παιδί.

9-11

  • Αν πάνε κάπου με τους φίλους τους, κανονίστε πώς θα πάνε και πώς θα γυρίσουν.
  • Τους μαθαίνετε τι να κάνουν αν για κάποιο λόγο χωριστούν από τους φίλους τους και χαθούν.
  • Συζητήστε τους διάφορους τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να τους πλησιάσει και να τους κάνει κακό.
  • Χρησιμοποιήστε σενάρια και βρείτε μαζί τη σωστή λύση.
  • Τους μαθαίνετε πώς μπορούν να αντισταθούν αν κάποιος προσπαθήσει να τα αρπάξει, έτσι ώστε να τραβήξουν την προσοχή των ανθρώπων γύρω τους (φωνές, ουρλιαχτά, κλοτσιές).

12-14

  • Τους μαθαίνετε να έχουν πάντα κάποιον φίλο τους μαζί όπου πηγαίνουν.
  • Τους μαθαίνετε να μη το λένε πουθενά αν πρέπει να περάσουν μόνοι τους χρόνο στο σπίτι.
  • Όταν μιλάνε με φίλους διαδικτυακά, μιλάτε πρώτα εσύ με τους άλλους γονείς.

15-18

  • Τους μαθαίνετε να λένε «όχι» σε κάτι που τους κάνει να νιώθουν άβολα.
  • Όταν βγαίνουν με φίλους, τους μαθαίνετε να είναι πάντα με κάποιον φίλο μαζί και να μην αφήνουν ποτέ κάποιον από την παρέα μόνο του.
  • Τους μαθαίνετε να σας ενημερώνουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους (πάρτι, φίλος, φροντιστήριο, κλαμπ)
  • Τους μαθαίνετε ότι μπορούν και πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί σας για οτιδήποτε τους συμβαίνει ή τους κάνει να νιώθουν άβολα.
  • Τους μαθαίνετε ότι δεν πρέπει να φοβούνται ή να ντρέπονται να ζητήσουν βοήθεια.
  • Μιλήστε τους για τους κινδύνους του διαδικτύου.