Αυτή είναι η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοϊού
Το ζήτημα που είχε προκαλέσει έντονες τριβές μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ποια λίστα τελικά δόθηκε στη δημοσιότητα;
Λίγες μέρες πριν δοθούν τα στοιχεία στη δημοσιότητα ο διευθυντής του flash.gr είχε γράψει ένα κατατοπιστικό άρθρο για τις «εκκαθαρίσεις» που έγιναν στη λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοϊού.
Η διαφημιστική εκστρατεία με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών για τον τρόπο μετάδοσης του ιού και τα μέτρα προφύλαξης με κεντρικό σύνθημα «Μένουμε σπίτι» και στη συνεχεία «Μένουμε ασφαλείς» αποφασίστηκε με την Πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 14ης Μαρτίου 2020.
Μια μέρα μετά στις 15/3/2020, με την απόφαση 179/(Β’ 861) ο Στέλιος Πέτσας, όριζε τη διαδικασία μετάδοσης των ενημερωτικών μηνυμάτων από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και μία εβδομάδα σχεδόν αργότερα, κατ΄εξουσιοδότηση του ιδίου άρθρου, εκδόθηκε η ΚΥΑ 227/21.3.2020 (Β΄948) του Υφυπουργού Οικονομικών, κ. Αποστόλου Βεσυρόπουλου και του κ. Πέτσα, για τον καθορισμό της διαδικασίας ανάθεσης υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών.
Δυο ημέρες αργότερα, την 23.3.2020, εκδόθηκε η υπ΄αριθ. πρωτ. Λ 285 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Πρωθυπουργού, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, με την οποία εγκρίθηκε η δέσμευση πίστωσης ύψους έντεκα εκατομμυρίων ευρώ (€ 11.000.000) για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της Προεδρίας της Κυβερνήσεως, για «υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που απαιτούνται για την υλοποίηση εκστρατείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,» η οποία συμπεριλαμβάνει το σύνολο πλέον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πέραν των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. (1232 μέσα ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα)
Αυτή η πίστωση ύψους έντεκα € 11.000.000, με την ΚΥΑ 337/25.4.2020(Β΄183), αυξήθηκε κατά εννιά εκατομμύρια (€ 9.000.000), φτάνοντας τα είκοσι (€ 20.000.000).
Όποιος ήθελε να πάρει κομμάτι της διαφημιστικής πίτας απευθύνονταν στη διαφημιστική εταιρεία Initiative.
Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει και πρέπει να απαντηθεί είναι το εξής: Ποια λίστα ακριβώς έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση;
- Αυτή των 1232 ΜΜΕ με ποσά δίπλα και όχι με κενά όπως είχε κάνει αρχικά;
- Τη λίστα όσων (πρόλαβαν και) πήραν εντολή από τη διαφημιστική εταιρεία για να συμμετάσχουν στην καμπάνια;
- Τη λίστα με τα ποσά που ήδη έχουν πληρωθεί ή τιμολογηθεί χωρίς περαιτέρω αναφορά στα υπεσχημένα ή τα ποσά των εντολών διαφήμισης.
- Λίστα με ποσά μόνο όσων είναι στο “Μητρώο Κρέτσου”;
Ο ΣΥΡΙΖΑ από τις 19 Ιουνίου κιόλας προειδοποιούσε το Υπουργείο Οικονομικών «να μην διανοηθεί να αλλοιώσει τον κατάλογο των 1.232 Μέσων που κατέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στα πρακτικά της Βουλής. Να μην τολμήσει να αφαιρέσει εκ των υστέρων τα ανύπαρκτα Μέσα, τα Μέσα εκτός του Οnline Μητρώου Media που παράνομα έλαβαν εντολές κρατικής διαφήμισης ή τα Μέσα που έλαβαν ποσά αναντίστοιχα με το μέγεθός τους» προσθέτοντας πως «οι ευθύνες του ΥΠ.ΟΙΚ, όπως ήδη ισχύει για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, δεν θα είναι μόνο πολιτικές» βάζοντας στο κάδρο πέρα από τον κ. Πέτσα και τους κ.κ Βεσυρόπουλο, Δημητριάδη.
Μάλιστα ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, είχε γράψει στα Social Media στις 20 Ιουνίου μήνυμα με αποδέκτη τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, στο οποίο του έλεγε «να μην επιχειρήσει να αλλοιώσει τη λίστα με τα ποσά που πήραν οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, γιατί κάτι τέτοιο θα μαθευτεί…»