Προσωπικός Αριθμός: Ήδη τον έχουν εκδώσει 337.000 πολίτες - Τί δυνατότητες δίνει το «ψηφιακό κλειδί»
Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως ένα ενιαίο ψηφιακό «κλειδί» για κάθε επαφή των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης υλοποιεί με εντατικούς ρυθμούς μια σημαντική μεταρρύθμιση που στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της διαφάνειας στις δημόσιες υπηρεσίες. Βασικό εργαλείο αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) μέσω της πλατφόρμας myinfo, η οποία βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη.
Μόλις μέσα σε δύο εβδομάδες, πάνω από 337.000 πολίτες έχουν ήδη αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό, επιβεβαιώνοντας την επιτυχία και την απλότητα της διαδικασίας.
Ένα ψηφιακό «κλειδί» και έλεγχος δεδομένων
Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως ένα ενιαίο ψηφιακό «κλειδί» για κάθε επαφή των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Μέσω του myinfo, οι πολίτες έχουν πλέον συγκεντρωμένη πρόσβαση στα δεδομένα που διατηρεί το κράτος γι' αυτούς –όπως ονοματεπώνυμο, στοιχεία γονέων, ημερομηνία γέννησης, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ– δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ελέγχουν την ακρίβεια των πληροφοριών τους.
Διόρθωση λανθασμένων στοιχείων και ενοποίηση μητρώων
Η εφαρμογή myinfo επιτρέπει στους πολίτες να υποβάλουν άμεσα αιτήματα διόρθωσης αν διαπιστώσουν διαφορές στα στοιχεία τους. Έως τώρα, έχουν εντοπιστεί πάνω από 96.000 περιπτώσεις διαφορών σε βασικά στοιχεία ταυτοποίησης (κυρίως σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης), με τις περισσότερες να αφορούν το Μητρώο ΑΜΚΑ, το ΑΦΜ και το ΑΔΤ. Με την επιβεβαίωση των στοιχείων από τους πολίτες, το σύστημα αυτομάτως ξεκινά τις διαδικασίες διόρθωσης, ενημερώνοντας τους αρμόδιους φορείς.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αυτό «βάζει τάξη στα δημόσια μητρώα» και επιτρέπει στο κράτος να αποκτήσει μια «ενιαία, ορθή εικόνα για κάθε πολίτη», οδηγώντας σε «πιο αποδοτικές ψηφιακές υπηρεσίες».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, συμπλήρωσε πως ο Προσωπικός Αριθμός και το myinfo είναι «ψηφιακά θεμέλια για μια νέα γενιά υπηρεσιών».
Αποδοτικότητα, ασφάλεια και μετασχηματισμός της σχέσης κράτους - πολίτη
Η διαλειτουργικότητα και η αυτοματοποίηση των δεδομένων εξασφαλίζουν μια σωστή και ενιαία εικόνα του πολίτη παντού, κάνοντας τις δημόσιες υπηρεσίες πιο αξιόπιστες και αποδοτικές.
Η αναγραφή του Π.Α. στα νέα δελτία ταυτότητας, που έχουν ήδη παραληφθεί από περίπου 9.700 πολίτες, ενισχύει την ασφάλεια και διευκολύνει την ταυτοποίηση.υτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα της Ελλάδας προς ένα ψηφιακό κράτος που λειτουργεί απλά, γρήγορα και με ασφάλεια.
Η δυνατότητα των πολιτών να ελέγχουν και να διορθώνουν τα στοιχεία τους χωρίς γραφειοκρατία, αλλάζει ριζικά τη σχέση τους με το κράτος. Η ψηφιοποίηση, μέσω του Προσωπικού Αριθμού, μεταμορφώνει τη δημόσια διοίκηση σε μια πιο φιλική, διαφανή και αποδοτική δομή, προσφέροντας στους πολίτες μεγαλύτερο έλεγχο, αξιοπιστία και ταχύτητα στην πρόσβασή τους σε υπηρεσίες και δικαιώματα.