Νέα δεδομένα στην αγορά των επιχειρήσεων παρέχει η εξέλιξη της τεχνολογίας, ξεπερνώντας το διαδίκτυο και κάνοντας ένα βήμα παραπέρα, μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει το mobile computing και οι φορητές συσκευές smartphones, tablets και wearables.

Η παραδοσιακή “βιτρίνα” των καταστημάτων, αντικαταστάθηκε γρήγορα στον κόσμο των τεχνολογιών από το διαδίκτυο και αυτό τείνει πλέον να μένει πίσω, καθώς οι φορητές συσκευές φέρνουν για τις επιχειρήσεις νέες δυνατότητες προσέγγισης των πελατών και μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Ήδη, οι μεγάλοι κατασκευαστές λογισμικού και δικτύων, έχοντας αντιληφθεί τις ταχύτατες αλλαγές, αναπτύσσουν εφαρμογές πάνω στις δυνατότητες των έξυπνων φορητών συσκευών, ενώ μεγάλες εταιρείες αξιοποιούν τις λύσεις mobile για να “κινήσουν” πλέον τις επιχειρήσεις τους.

“Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις λύσεις mobile θα είναι οι περισσότερο κερδισμένες μελλοντικά, αν λάβει κανείς υπόψιν τη συχνότητα με την οποία χρησιμοποιεί κάποιος το κινητό του καθημερινά αλλά και την αύξηση των συνδρομητών φορητών συσκευών” αναφέρει ο πρόεδρος του τμήματος Μακεδονίας του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεων Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) Αθανάσιος Ιατρόπουλος, με αφορμή την εκδήλωση “Πως να αξιοποιήσω τις λύσεις mobile για να ‘κινήσω’ την επιχείρησή μου”.

Όπως αναφέρει, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρίας Ericsson (Ericsson Mobility Reform), τον Ιούνιο του 2015 οι συνδρομητές φορητών συσκευών στον κόσμο υπολογίζονται σε 7,2 εκατομμύρια, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός στην Ευρώπη πλησιάζει τα 600 εκατομμύρια. Στην ίδια έρευνα εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού, ηλικίας από έξι ετών και άνω, θα διαθέτει μία συσκευή κινητού τηλεφώνου. Σε ό,τι αφορά τις εφαρμογές, το 2014, τα downloads επιχειρηματικών εφαρμογών σε φορητές συσκευές ξεπέρασαν τα πέντε δισεκατομμύρια.

Οι τεχνολογίες mobile δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβαση των επιχειρήσεων στον πελάτη, προσφέροντας προτάσεις αγορών και προσφορές στις τιμές, μέσα από τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση μπορεί να προσφέρει σε έναν πελάτη της δωρεάν πρόσβαση στο internet, όταν επισκεφτεί το κατάστημα, και με μία απλή εγγραφή να τον αναγνωρίζει κάθε φορά που εισέρχεται σε αυτό, κάνοντας ειδικές προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα που γνωρίζει ότι χρησιμοποιεί (super market). Παρομοίως, καταστήματα πώλησης καπνού, καφέ, εστιατορίων μπορούν να προσεγγίζουν δυνητικούς πελάτες στον χώρο μίας εκδήλωσης στον οποίο παρευρίσκονται ή σε ένα πάρκινγκ, στέλνοντας διαφημίσεις και ενημερωτικό υλικό.

Φυσικά, όπως σε κάθε περίπτωση νέων τεχνολογιών και εφαρμογών, προκύπτουν θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων, τα οποία πρόκειται να αναλύσουν προσκεκλημένοι ομιλητές στην εκδήλωση, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τις λύσεις που προτείνουν οι μεγάλοι οίκοι τεχνολογιών πληροφορικής αλλά και την κοινοτική νομοθεσία. Επίσης, ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν ήδη τις δυνατότητες mobile computing (ΜΕΒΓΑΛ, Κρι – Κρι, εκδόσεις Ψυχογιός) πρόκειται να καταθέσουν τις δικές τους εμπειρίες και να εξηγήσουν τα οφέλη και τις επιλογές τους. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι από τον χώρο κατασκευαστών λογισμικού και δικτύων.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις