Κομβικός είναι ο ρόλος που παίζει η μπαταρία στην αύξηση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μολονότι οι τιμές των μπαταριών λιθίου μειώθηκαν το 2018 κατά 18% σε σχέση με τα δεδομένα του 2017, εντούτοις οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι οι τιμές θα μειωθούν σημαντικά όταν μειωθούν οι εργατοώρες για την παραγωγή μιας μπαταρίας, όταν αυξηθεί η χωρητικότητα, βελτιωθούν οι χημικές αντιδράσεις που δημιουργούνται στους συσσωρευτές και χρησιμοποιηθούν διαφορετικού τύπου υλικά που θα είναι φθηνότερα και ελαφρύτερα. Οι χώρες που έχουν την πρωτοπορία στην παραγωγή μπαταριών ετοιμάζονται για το μεγάλο άλμα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την αύξηση της παραγωγής μπαταριών μέχρι το 2030 είναι τεράστια και θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις γραμμές παραγωγής και να επενδύσουν μεγάλα ποσά. Περιμένουν επίσης να μπουν στον κύκλο εργασιών της μπαταρίας και νέες εταιρείες που θα πάρουν και αυτές κομμάτι της πίτας. Τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών που βρίσκονται σε λειτουργία έχουν χωρητικότητα 20 GWh / έτος και αντιπροσωπεύουν περίπου το 21% της συνολικής εγκατεστημένης χωρητικότητας (EV Volume, 2019).

Βελτιώσεις στην υπάρχουσα τεχνολογία

Μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτευχθεί, όπως λένε οι ειδικοί, με τις βελτιώσεις στην ήδη υπάρχουσα τεχνολογία παραγωγής μπαταριών. Όταν οι μπαταρίες μπορέσουν να προσφέρουν διπλάσια ενέργεια από τη σημερινή, αγγίζοντας αυτονομία με ένα γέμισμα περίπου 1000 χιλιομέτρων, τότε το σκηνικό θα αλλάξει. Ωστόσο, καθώς αυξάνονται οι σταθμοί φόρτισης, τόσο θα αυξάνεται και το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εάν αυτή η ανάπτυξη γίνει έξυπνα, τότε μπορούν να συνεισφέρουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αυξανόμενη ζήτηση ενέργειας.

Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι ένα στοιχείο που λαμβάνουν υπόψη τους οι κατασκευαστές. Αυτό που θέλουν να περάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη συνείδηση του οδηγού είναι η τάση τους να γεμίζουν με ηλεκτρική ενέργεια τις μπαταρίες τους σε ώρες που δεν θεωρούνται αιχμής, άρα με χαμηλότερη χρέωση και να το επιστρέφουν στο σύστημα σε ώρες αιχμής όπου η τιμή είναι μεγαλύτερη και υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την παροχή ενέργειας, όπως ένα μεσημέρι με καύσωνα όπου δουλεύουν τα κλιματιστικά στα σπίτια. Η διαφορά της τιμής ενέργειας θα βοηθήσει σημαντικά τον κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην απόσβεση του οχήματός του.

Αυτό ακριβώς το σημείο αποτελεί πρόκληση για τους παρόχους ενέργειας που θα δουν σε περίπτωση μεγάλης ανόδου της ηλεκτροκίνησης μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογες με αυτές που σημειώνονται σε μια ημέρα με καύσωνα. Αυτό από την πλευρά τους θα του αναγκάσει σε αναβάθμιση του δικτύου τους, όπως αντικαταστάσεις μετασχηματιστών και ενίσχυση καλωδίων, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία, δεδομένης της πρόκλησης, οι δύο πλευρές (πάροχος ενέργειας και κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου) να συμφωνήσουν για την προσφορά και τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας.