Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε πως για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα δίνονται μέχρι 5.500 ευρώ οικολογικό μπόνους και μέχρι 15% της αξία της λιανικής τιμής προ φόρων. Για τα ηλεκτρικά σκούτερ το μπόνους θα είναι 20% της αξίας της λιανικής τιμής προ φόρων. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα το μπόνους θα είναι 40% της αξία της λιανικής τιμής προ φόρων. Επίσης θα δίνεται μια μικρή επιδότηση απόσυρσης ύψους 1.000 ευρώ για παλιά συμβατικά αυτοκίνητα και μέχρι 400 ευρώ για μηχανές.

Όσον αφορά τα σημεία φόρτισης, ανέφερε πως θα υπάρχουν 1.200 φορτιστές σε διάφορα σημεία εξυπηρέτησης. “Υπάρχουν κανονικοί φορτιστές και ταχυφορτιστές. Στο σπίτι το φορτίζεται το βράδυ και το πρωί το έχετε έτοιμο. Ξεκινάμε να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις από λιμάνια, αεροδρόμια, πλατείες και εθνικές οδούς με σημεία φόρτισης των ηλεκτροκίνητων” ανέφερε.

Για τα plug-in υβριδικά, είπε ότι τα έχουν περιορίσει στα εταιρικά οχήματα και στα ταξί και επιβεβαίωσε ότι για τα ταξί θα υπάρχουν περισσότερα κίνητρα. “Το κίνητρο απόσυρσης θα είναι 2.500 ευρώ“, όπως είπε. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο ιδιοκτήτης ξοδεύει τα μισά από ό,τι με το συμβατικό, σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με το περιοδικό Drive, ειδικό στα οχήματα, το 2019, τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούσαν κάτι λιγότερο από το 0,3% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.  Στην ΕΕ, το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αντιστοιχούσαν το 6,5% της αγοράς – από 2,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα θέλει το 30% των νέων οχημάτων σε 10 χρόνια από σήμερα να είναι ηλεκτρικά.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις