Τα κινητά τηλέφωνα και τα social media αποτελούν πολεμοφόδιο, σε μια εποχή όπου το τεχνολογικό καθεστώς επιβάλλει την άρτια γνώση τους, τόσο στην κοινωνική όσο και στην εργασιακή ζωή. Ιδιαίτερα στον εργασιακό στίβο, η σωστή χρήση των social μπορούν να απογειώσουν μια επιχείρηση ή ένα προϊόν, αλλά και αντίθετα η έλλειψη αλληλεπίδρασης ενός προσφερόμενου αγαθού, να οδηγήσει στη ”βύθισή” του.

Ο Efthymios Savvidis, ή αλλιώς Μάκης, το γνωρίζει πολύ καλά αυτό και το επισφραγίζουν οι επιτυχίες του, οι οποίες έχουν ήδη κάνει υπερατλαντικό ταξίδι, μεταφέροντας τη φήμη του μέχρι τις ΗΠΑ. Μπορεί προς το παρόν να είναι ένα όνομα μη αναγνωρίσιμο στην Ελλάδα, ωστόσο στις ΗΠΑ είναι ένα όνομα πολλά υποσχόμενο, σύμφωνα με τις ιστοσελίδες που ασχολούνται με τις διαδικτυακές επιχειρήσεις και τη βιομηχανία του internet, οι οποίες, μάλιστα, τον εκθειάζουν χαρακτηρίζοντάς τον ως ”φαινόμενο”. Ο 15χρονος Μάκης έχει ήδη παραχωρήσει συνεντεύξεις, στις οποίες, μεταξύ άλλων, συμβουλεύει σχετικά με την σωστή χρήση του Instagram και των δυνατοτήτων του. Στο edtimes.in, ο μικρός κύριος του μάρκετινγκ κατατάσσεται στην 8η θέση παγκοσμίως των κορυφαίων νέων επιχειρηματιών του digital marketing για το 2020.

Το ταξίδι από τη δουλειά στην επιτυχία και το απαραίτητο εργαλείο

Ο Μάκης μπορεί να θεωρηθεί συνώνυμο της αφοσίωσης, της τόλμης και της επιχειρηματικής ευφυϊας. Μέσα σε περίπου δύο χρόνια, κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο του Instagram, να δημιουργήσει σελίδες με εκατομμύρια followers, οι οποίοι, μάλιστα, αυξάνονται καθημερινά. Ο Μάκης ανακάλυψε πως, το μυστικό για την επιτυχία στον τομέα αυτό είναι το υλικό αναρτήσεων, εξηγώντας, μάλιστα, πως η χρήση της αγγλικής γλώσσας του πρόσφερε παγκόσμια φήμη:

«Απαιτούμενο εργαλείο για την αύξηση της απήχησης, είναι προφανώς, το ελκυστικό περιεχόμενο, αυτό που ονομάζουμε viral. Βασικά, τα χιουμοριστικά memes και videos, αυτά με μεγάλες δυνατότητες κοινοποίησης που μέσω της διάδρασης αυξάνουν τον αριθμό των followers. Όλα αυτά δηλαδή που ανεβάζουν το engage, προκαλώντας sharing, comments, tags ή ενσωμάτωση σε stories χρηστών.

Αυτοσχέδιο meme του Μάκη με μεγάλη απήχηση

Πολλά τα παίρνεις έτοιμα από κάτι σαν κοινές δεξαμενές που έχουμε όσοι ασχολούμαστε με αυτό το αντικείμενο. Υπάρχει συνεργασία μεταξύ μας, ανταλλάζουμε ιδέες, γνώση και υλικό – αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι στη διαμόρφωση του know how. Βέβαια τα πιο αποδοτικά memes και videos είναι αυτά που φτιάχνεις μόνος σου. Η κατανόηση της κατάλληλης συχνότητας των αναρτήσεων και του αλγόριθμου παίζει, επίσης, ρόλο.

Όλα αυτά βέβαια στα αγγλικά, οι σελίδες μου δεν είναι ελληνόγλωσσες. Οι δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα είναι απεριόριστες, αλλά αυτό προϋποθέτει τη χρήση της αγγλικής γλώσσας για να είσαι ορατός σε global επίπεδο».   

Η επιτυχία των σελίδων και η αφετηρία του ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι σελίδες του Μάκη αγγίζουν τους 1,2 εκατομμύρια ακόλουθους, αριθμούς που θυμίζουν εκείνους γνωστών ράπερ ή ηθοποιών του Χόλυγουντ, με τον ίδιο να σχολιάζει πως:

«Οι σελίδες τη στιγμή είναι τέσσερις με περίπου 1,2 εκατ., αλλά αυτό αλλάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Μπορεί δηλαδή να πουλήσω κάποια, να ξεκινήσω άλλη από το μηδέν και ουσιαστικά αυτή είναι μια διαδικασία που ανακυκλώνεται. Το συνολικό network όμως των σελίδων που διαχειρίζομαι, μαζί με αυτές των πελατών, ξεπερνά τα 5 εκατ

Σχετικά με την εν λόγω πώληση σελίδων, ο διάσημος, πλέον, επιχειρηματίας εξήγησε:

«Οι σελίδες με μεγάλο αριθμό followers έχουν μεγάλη ζήτηση. Είναι και αυτό ένα επιχειρηματικό πεδίο, που ευδοκιμεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Αν μια προσφορά κριθεί καλή, τότε το deal προχωρά. Το σημαντικό βέβαια είναι να επενδύονται εκ νέου αυτά τα χρήματα, ώστε να προχωρά και η εξέλιξη».

Αφού εξελίχθηκε σε φημισμένο influencer, προέκυψε η ιδέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακαλύπτοντας τη μεγάλη ζήτηση που είχαν οι χαρακτήρες ενός βιντεοπαιχνιδιού, και ξεκινώντας την πώλησή τους στις σελίδες του. Εξήγησε, παράλληλα, την αφοσίωση που απαιτεί, την συμβολή του lockdown, αλλά και την κατανόηση των γονιών του, που αποδείχθηκε κομβική:

«Η αφετηρία ήταν η τεράστια ζήτηση που είχαν κάποιοι χαρακτήρες ενός διαδικτυακού video game. Ξεκίνησα να τους εμπορεύομαι διαδικτυακά και έτσι αποκόμισα τα πρώτα κέρδη. Παράλληλα, η περιέργεια που είχα για να μάθω πώς αυξάνεται το reach σε μια σελίδα του Instagram, με έκανε να αναζητήσω τα εργαλεία που απαιτούνται. Αφιέρωσα πολύ χρόνο σε αυτό, το lockdown με βοήθησε πάρα πολύ, υπό την έννοια ότι σταμάτησαν σχολεία, εξωσχολικές δραστηριότητες και έξοδοι. Οι γονείς μου, τους οποίους είχα ήδη προϊδεάσει, με άφησαν να περνάω όσο χρόνο ήθελα με το κινητό και έτσι είχα τη δυνατότητα να αφοσιωθώ».     

Η φήμη στις ΗΠΑ

Ο Μάκης παρουσιάστηκε ιδιαίτερα τολμηρός, γεγονός που του πρόσφερε νέο πεδίο επαγγελματικής δράσης. Ο λόγος για το άνοιγμα στις ΗΠΑ, που προήλθε από δική του πρωτοβουλία, και του πρόσφερε ένα πελατολόγιο που συνεχώς αυξάνεται:

«Πρώτος εγώ προσφέρθηκα να αναλάβω τη διαχείριση σελίδας ενός υποψήφιου πελάτη. Το πιο σημαντικό είναι να είσαι συνεπής σε αυτά που έχεις δεσμευτεί να κάνεις. Μετά σε μαθαίνουν και άλλοι και κάπως έτσι «ανοίγει» το πελατολόγιο. Η μαγική λέξη είναι η «εμπιστοσύνη». Αν είσαι σωστός, θα ξεχωρίσεις και το όνομά σου θα διοχετευθεί ως εχέγγυο αξιοπιστίας μέσω των social media».

Σχετικά με το πως παρουσιάζει τον εαυτό του και στη συνεργασία του με διάσημα μοντέλα και ράπερ, εξήγησε τη διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε μια από αυτές:

«Αρχικά ενημερώνομαι για το διαθέσιμο μπάτζετ και τους λέω τι μπορώ να προσφέρω με βάση αυτό. Με την τεχνογνωσία που έχω αυξάνω σε μηνιαία βάση τους followers στη σελίδα τους ενώ τους μαθαίνω και πώς να βγάζουν χρήματα μέσω του Instagram. Σε αρκετές συμφωνίες αναλαμβάνω και τα connections με τις εταιρείες που θέλουν να διαφημίσουν προϊόντα στις σελίδες τους.

Ο λόγος που δεν πάνε απευθείας αυτοί στις εταιρείες είναι ότι εγώ έχω άμεση επαφή μαζί τους και κλείνω συμφωνίες για λογαριασμό των πελατών με καλύτερους όρους. Κάνω δηλαδή ουσιαστικά το sponsorship, στο οποίο υπάγεται και η αποκόμιση εσόδων μέσω του advertisement. Η δυνατότητα ανάληψης τέτοιου ρόλου οφείλεται στη φήμη που έχει δημιουργήσει κάποιος στην αγορά του Instagram».

Οι συμβουλές και τα σχέδιά του

Ο Μάκης Σαββίδης ήδη έχει παραχωρήσει συνεντεύξεις σε αμερικανικές ιστοσελίδες, στις οποίες συμβουλεύει επίδοξους επιχειρηματίες του τομέα του. Ο ίδιος υποστηρίζει πως, συμβουλεύοντας κάποιον που ονειρεύεται ή σχεδιάζει να δοκιμάσει κάτι αντίστοιχο, θα τον ενθάρρυνε:

«Να μην απογοητεύεται και να θέτει κάθε φορά στόχους σε ένα εφικτό επίπεδο. Πολλοί άνθρωποι ονειρεύονται πολλά, τα θέλουν όλα γρήγορα, χωρίς υπομονή και αυτό τους εμποδίζει να προχωρήσουν βήμα – βήμα για την επίτευξη του στόχου. Πρέπει να παίρνεις «κανονάκια» και να συνεχίζεις, είναι ανέφικτο να πας κατευθείαν στην τελευταία πίστα.

Τα social media δεν είναι μόνο υπόθεση του post και του like, είναι τεράστια η δυναμική τους και το εύρος των θέσεων εργασίας και υπηρεσιών που μπορεί να δημιουργήσει απεριόριστο. Χρειάζεται βέβαια φαντασία για να κατανοήσεις ότι μπορείς να δημιουργήσεις κάτι σπουδαίο από το «φαινομενικά» τίποτα. Για αυτό το πρώτο που θα συμβούλευα κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο, είναι να ενεργοποιήσει τη φαντασία του».

Σχέδια, όνειρα και…περιοδεία στις ΗΠΑ

Ιδιαίτερα ενεργός φαίνεται ο μικρός επιχειρηματίας, καταθέτοντας τα όνειρα και τα σχέδια του στο δρόμο για την ενηλικίωση, τα οποία είναι δυναμικά, ενώ μεταξύ των άλλων σχεδιάζει και μια…περιοδεία στις ΗΠΑ, με σκοπό την γνωριμία με τους πελάτες του:

«Αρχικά να κυκλοφορήσει μια σειρά προϊόντων με το label «Fuckery», που είναι το hashtag της πιο δημοφιλούς σελίδας μου στο Instragram (σ.σ: 497.000 followers). Έχω κάνει ήδη συμφωνία με μια πολυεθνική εταιρεία ένδυσης για την παραγωγή ρούχων με αυτό το brand, ώστε να αποκτήσει η σελίδα μια πιο επαγγελματική βάση. Στο μυαλό μου υπάρχει βέβαια και το back up plan, θέλω να σπουδάσω διοίκηση επιχειρήσεων, γιατί δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το μελλοντικό καθεστώς στα social media. Αν πάντως παραμείνει ως έχει, στόχος μου είναι να έχω ένα τεράστιο instagram network και να συντηρούμαι μέσα από αυτό, έχοντας την ευχέρεια να βρίσκομαι οπουδήποτε. 

Στα άμεσα σχέδιά μου είναι και μια περιοδεία στις ΗΠΑ, για να γνωρίσω από κοντά τους πελάτες μου. Προφανώς, δεν έχω δει live κανέναν από αυτούς έως τώρα και θεωρώ ότι η προσωπική επαφή πρέπει να είναι ένα από τα επόμενα βήματα. Όχι μόνο για επαγγελματικούς λόγους, αλλά και για καθαρά κοινωνικούς».

πηγή: ethnos.gr

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις