Η αντικατάστασή τους είναι μία κίνηση εκσυγχρονισμού και είναι σίγουρα επιβεβλημένη αλλά, όταν τελικά τα Στάγιερ «αποστρατευτούν» θα λείψουν, γιατί αναμφισβήτητα είναι φορτωμένα και με αναμνήσεις καθώς μαζί με τις «Καναδέζες» και τα Reo, βοήθησαν πολλούς να πάρουν δίπλωμα φορτηγού στην στρατιωτική τους θητεία.

Η είδηση της αλλαγής οχημάτων για τον Ελληνικό Στρατό προβλέφθηκε μαζί με την αναβάθμιση του όπλου (τυφέκιο) ορόσημου του Ελληνικού Στρατού (G3A3), το οποίο χρησιμοποίησαν και τα τρία «σώματα» των Ε.Δ το οποίο θα φέρει μεταξύ άλλων πτυσσόμενο κοντάκιο, βελτιωμένη λαβή και δυνατότητα να προσαρμόζεται στην κάννη σκοπευτικό ερυθράς κηλίδος, φακός. Στο πλαίσιο αυτής της αναβάθμισης, για την οποία έχει εκπονηθεί το ανάλογο πρόγραμμα και εκδοθεί η σχετική οδηγία από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, τα Στάγιερ προβλέπεται να αντικατασταθούν από φορτηγά γενικής μεταφοράς σύγχρονης τεχνολογίας.

To Steyr 680M, σύμφωνα με την επίσημη ονομασία του, κατασκευαζόταν από την αυστριακή εταιρία στο διάστημα 1960-1984. Το 1972 ιδρύθηκε στη χώρα μας η ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ, ως θυγατρικής της Steyr, και ανέλαβε την συναρμολόγηση τόσο των φορτηγών 680M και 91, αλλά και του τεθωρακισμένου άρματος μάχης SK 105 KURRASIER. Το 1987 μετονομάστηκε στην γνωστή μας Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, κοινώς ΕΛΒΟ.

Tα Στάγιερ, για να τα λέμε όπως το μάθαμε, έμειναν στην εν Ελλάδι παραγωγή για 12 χρόνια, ακολουθώντας το τέλος της 24ετούς διεθνούς κατασκευής. Παρόλα αυτά, παραμένει μάχιμο μέχρι και σήμερα, 48 χρόνια μετά την ίδρυση της ελληνικής θυγατρικής και 60 από την έναρξη παραγωγής της Steyr.

Στην Ελλάδα οδηγήσαμε και μας μετέφεραν δυο εκδόσεις: η απλή 680M και η τριαξονική Μ3. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, την κίνηση αναλαμβάνει ένας εξακύλινδρος εν σειρά ντίζελ 6.8 λίτρων. Στην πρώτη είναι ατμοσφαιρικός, με την απόδοση 120 ίππων και από το 1979 στα 142 άλογα. Στη δεύτερη προστίθεται τούρμπο, με τα νούμερα να φτάνουν αντίστοιχα στους 150 και 170 ίππους. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 80 χλμ./ώρα και η αυτονομία περίπου τα 450 χιλιόμετρα, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και επιλεκτικά στους τέσσερις. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 4.500 κιλά στο κανονικό και τα 5.500 κιλά στο τριαξονικό. Η καρότσα κανονικά χωράει 20 φαντάρους, αλλά όλοι ξέρουμε πως μπορεί να πάρει πολλούς περισσότερους με τη γνωστή μέθοδο.