Για πρώτη φορά το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis “έσπασε” το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο όπως αναφέρει το militaire.gr (έφτασε στα 11, 2 από το ελληνικό νησί). Στη συνεχεία το τουρκικό πλοίο επανήλθε στην εκτός των 12 μιλίων περιοχή και πλέον πλέει περίπου στα 17 με νοτιοδυτική κατεύθυνση (ανατολικά της Ρόδου).

Η θέση του Oruc Reis στις 20:45 της Κυριακής:

Σύμφωνα με την τουρκική Navtex της προηγούμενης Κυριακής 11 Οκτωβρίου, το τουρκικό ερευνητικό πλοίο θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και σε απόσταση 6,5 μιλίων από το Καστελλόριζο, διεξάγοντας ερευνητικές εργασίες στο όριο των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Νέα πρόκληση – Υπουργός του Ερντογάν παρουσιάζει προκλητικό χάρτη

Την ίδια ώρα η τουρκική κυβέρνηση συνεχίζει την προκλητική πολιτική, με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών του Ερντογάν, Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου να παρουσιάζει χάρτη, στον οποίο η περιοχή ευθύνης της Τουρκίας για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έχει επεκταθεί.

O νέος χάρτης καταλαμβάνει μεγάλη έκταση του Αιγαίου, και επέκταση προς Νότο, ώστε να περιλαμβάνει “τις περιοχές έρευνας των εθνικών μας πλοίων”, όπως γράφει σε ανάρτησή του στο Twitter ο Καραϊσμαΐλογλου.

“Χαιρετίσματα στα Φατίχ, Γιαβούζ και Κανουνί. Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης για αποστολές έρευνας και διάσωσης για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Συγχαρητήρια για το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης στη χώρα μας”, αναφέρει στο tweet του ο Τούρκος υπουργός.

Η απάντηση της Ελλάδας: Η Τουρκία θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές
Αμεση ήταν η απάντηση της Ελλάδας με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών στην οποία κάνει λόγο για παράνομο ορισμο εξηγώντας αναλυτικά τις ελληνικές θέσεις.

«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές» προστιθεται στην ανακοίνωση.

Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις