ΑΑΔΕ: Νέα ψηφιακά κανάλια για άμεση ενημέρωση και συναλλαγές με εφορία
Αναβάθμιση φορολογικών υπηρεσιών με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπει σχέδιο δράσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Ένα ακόμη βήμα για την εξάλειψη γραφειοκρατικών καθυστερήσεων στην διεκπεραίωση φορολογικών υποθέσεων και την ταχεία και πλήρη ενημέρωση των πολιτών κάνει η ΑΑΔΕ με τη δημιουργία νέων πρότυπων υπηρεσιών και την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των καταστημάτων με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση.
Το έργο «Σχεδιασμός Νέων Πρότυπων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ» εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και στοχεύει στην πλήρη αναμόρφωση της εμπειρίας του πολίτη στις επαφές του με τη φορολογική διοίκηση με αναβάθμιση των υποδομών, αισθητική ανανέωση και εισαγωγή σύγχρονων εργαλείων εξυπηρέτησης
Όπως ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής από το βήμα του 13ου Tax Forum, η νέα στρατηγική στηρίζεται σε δύο πυλώνες, αφενός την πλήρη αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων, αφετέρου τη διασφάλιση φυσικών διαύλων εξυπηρέτησης για όσους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργούνται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι, με έμφαση σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με κοινόχρηστους υπολογιστές και εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε οι πολίτες να μπορούν να λαμβάνουν εξατομικευμένη πληροφόρηση και καθοδήγηση. Παράλληλα, εξετάζονται ειδικές παρεμβάσεις για κοινωνικές ομάδες με αυξημένες ανάγκες, όπως τα άτομα με προβλήματα ακοής.
Η μετεξέλιξη των εφοριών
Ειδικότερα με βάση την υπουργική απόφαση βασικός στρατηγικός στόχος της ΑΑΔΕ είναι η συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης πολιτών και για το σκοπό αυτό επενδύει διαρκώς στην οργάνωση των υπηρεσιών που παρέχει, τη βελτίωση των διαδικασιών εξυπηρέτησης των πολιτών και τη μετεξέλιξη των φορολογικών Υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο του νέου προσανατολισμού και της φιλοσοφίας που υιοθετείται για τις δημόσιες Υπηρεσίες σχεδιάζεται η υλοποίηση του έργου «Σχεδιασμός Νέων Πρότυπων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ (Rebranding)»», επιδιώκοντας έναν μετασχηματισμό που θα καταστήσει τα καταστήματα της ΑΑΔΕ πιο «φιλικά» προς τον πολίτη. Η αναβάθμιση των καταστημάτων της ΑΑΔΕ, θα εστιάζει τόσο στην ανανέωση της αισθητικής όσο και στην αναβάθμιση της λειτουργικότητάς τους και αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο στην οπτική των πολιτών που συναλλάσσονται με τις δημόσιες υπηρεσίες, όσο και των στελεχών τους.
Οι ανάγκες του πολίτη στο επίκεντρο
Σκοπός του έργου είναι η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των σημείων εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ, ώστε να γίνουν πιο φιλικά και αποτελεσματικά για τους πολίτες. Το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στοχεύει στην άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση στις ανάγκες του πολίτη. Το έργο ουσιαστικά αφορά στον ανασχεδιασμό των σημείων εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ.
Tα οφέλη στο κοινωνικό σύνολο περιγράφονται ως εξής
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων και των υποδομών θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, μειώνοντας τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις ουρές.
- Η βελτίωση της αισθητικής και της οργάνωσης του χώρου εργασίας θα προάγει την ευεξία και ικανοποίηση των υπαλλήλων
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων σε νέες «Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης», θα οδηγήσει σε μια σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας και σε πιο εύχρηστες και αποτελεσματικές διαδικασίες.
- Με την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών, ο χρόνος που απαιτείται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών θα μειωθεί σημαντικά.
- Η ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των διαδικασιών, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών.
- Ένα φροντισμένο και σύγχρονο περιβάλλον θα βελτιώσει την εικόνα των δημόσιων υπηρεσιών, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του κοινού.
- Με την αναβάθμιση των καταστημάτων, οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αποκτούν ευκολότερα πληροφορίες και υποστήριξη για φορολογικά θέματα.
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων θα διευκολύνει τη διαδικασία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με τις φορολογικές αρχές, επιτρέποντάς τους να εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις με λιγότερη γραφειοκρατία και να νιώσουν πιο ασφαλείς και να αποκτήσουν κίνητρα για να επενδύσουν στην ανάπτυξή τους