Συνεχίζονται οι «εκκαθαρίσεις» στη λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοϊού όπως μας ενημέρωσε ο φιλοκυβερνητικός τύπος (Βηματοδότης).

Τώρα τι ακριβώς σημαίνει ο όρος «εκκαθαρίσεις» λίγες μέρες πριν τη δημοσιοποίηση της λίστας αυτό επιδέχεται πολλών ερμηνειών.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Σύμφωνα με την Πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 14ης Μαρτίου 2020, αποφασίστηκε διαφημιστική εκστρατεία με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών για τον τρόπο μετάδοσης του ιού και τα μέτρα προφύλαξης με κεντρικό σύνθημα «Μένουμε σπίτι» και στη συνεχεία «Μένουμε ασφαλείς».
Μια μέρα μετά στις 15/3/2020, με την απόφαση 179/(Β’ 861) ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπροσώπος, Στέλιος Πέτσας, όριζε τη διαδικασία μετάδοσης των ενημερωτικών μηνυμάτων από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και μία εβδομάδα σχεδόν αργότερα, κατ΄εξουσιοδότηση του ιδίου άρθρου, εκδόθηκε η ΚΥΑ 227/21.3.2020 (Β΄948) του Υφυπουργού Οικονομικών, κ. Αποστόλου Βεσυρόπουλου και του κ. Πέτσα, για τον καθορισμό της διαδικασίας ανάθεσης υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών.
Δυο ημέρες αργότερα, την 23.3.2020, εκδόθηκε η υπ΄αριθ. πρωτ. Λ 285 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Πρωθυπουργού, κ. Γρηγορη Δημητριάδη, με την οποία εγκρίθηκε η δέσμευση πίστωσης ύψους έντεκα εκατομμυρίων ευρώ (€ 11.000.000) για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της Προεδρίας της Κυβερνήσεως, για “υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που απαιτούνται για την υλοποίηση εκστρατείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,” η οποία συμπεριλαμβάνει το σύνολο πλέον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πέραν των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. (1232 μέσα ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα)
Αυτή η πίστωση ύψους έντεκα € 11.000.000, με την ΚΥΑ 337/25.4.2020(Β΄183), αυξήθηκε κατά εννιά εκατομμύρια (€ 9.000.000), φτάνοντας τα είκοσι (€ 20.000.000).

Όποιος ήθελε να πάρει κομμάτι της διαφήμιστικής πίτας απευθύνονταν στην διαφημιστική εταιρεία Initiative. Το υπόλοιπο γαϊτανάκι συγκρούσεων το έχετε παρακολουθήσει. Και φυσικά θυμάστε ότι πέρα από την αντιπολίτευση, η δημοσιοποίηση της ζήτησε ακόμα και η  κυρία Ντόρα Μπακογιάννη.

Τι έπεται όμως;

Ποια λίστα ακριβώς θα δώσει στη δημοσιότητα η κυβέρνηση;

  • Αυτή των 1232 ΜΜΕ με ποσά δίπλα και όχι με κενά όπως είχε κάνει αρχικά;
  • Τη λίστα όσων (πρόλαβαν και) πήραν εντολή από τη διαφημιστική εταιρεία για να συμμετάσχουν στην καμπάνια;
  • Τη λίστα με τα ποσά που ήδη έχουν πληρωθεί ή τιμολογηθεί χωρίς περαιτέρω αναφορά στα υπεσχημένα ή τα ποσά των εντολών διαφήμισης.
  • Λίστα με ποσά μόνο όσων είναι στο “Μητρώο Κρέτσου” (σε ότι αφορά τις ιστοσελίδες που είναι και η ταμπακιέρα)

Και θα μπορούσα να γεμίσω τη σελίδα με εκδοχές λίστας που θα έχει υποστεί κάποιου είδους «εκκαθάριση» αν ισχύει βέβαια αυτό που αναφέρει ο φιλοκυβερνητικός Τύπος.

Όποια επιλογή και να κάνει η κυβέρνηση αυτή θα συζητηθεί και είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο αντεπίθεσης της επικοινωνιακά στριμωγμένης, από ηχητικά και διαλόγους, αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από τις 19 Ιουνίου κιόλας  προειδοποιούσε το Υπουργείο Οικονομικών «να μην διανοηθεί να αλλοιώσει τον κατάλογο των 1.232 Μέσων που κατέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στα πρακτικά της Βουλής. Να μην τολμήσει να αφαιρέσει εκ των υστέρων τα ανύπαρκτα Μέσα, τα Μέσα εκτός του Οnline Μητρώου Media που παράνομα έλαβαν εντολές κρατικής διαφήμισης ή τα Μέσα που έλαβαν ποσά αναντίστοιχα με το μέγεθός τους» προσθέτοντας πως «οι ευθύνες του ΥΠ.ΟΙΚ, όπως ήδη ισχύει για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, δεν θα είναι μόνο πολιτικές» βάζοντας στο κάδρο πέρα από τον κ. Πέτσα και τους κ.κ Βεσυρόπουλο, Δημητριάδη.

Μάλιστα ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, είχε γράψει στα Social Media στις 20 Ιουνίου μήνυμα με αποδέκτη τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, στο οποίο του έλεγε «να μην επιχειρήσει να αλλοιώσει τη λίστα με τα ποσά που πήραν οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, γιατί κάτι τέτοιο θα μαθευτεί…»

Τώρα το πόσο «θα μαθευτεί» κι αν τα κραταιά μέσα ενημέρωσης έχουν λόγο να γράψουν ή να μεταδώσουν περίπου πως κακώς πήραν χρήματα μετά από πέντε χρόνια κρατικής αναβροχιάς στη διαφήμιση, είναι τροφή για σκέψη. Όσων μπορούν και θέλουν να σκέφτονται ρεαλιστικά.