Τέτοιες μέρες το 2017, λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία στη Μάνδρα στην Δυτική Αττική το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε μία πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία θα ρύθμιζε μία σειρά ζητημάτων απαλλοτριώσεων και τακτοποιήσεων προκειμένου να προχωρήσουν τα αναγκαία έργα αποκατάστασης.

Τότε για τον βόρειο τομέα τον οποίο υπηρετούσα ως αντιπεριφερειάρχης έκρινα ως απολύτως αναγκαίο να υπαχθούν σε αυτές τις ρυθμίσεις και ζητήματα που αφορούσαν την διάνοιξη/ επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και γίνει το έργο ξανα βασική προτεραιότητα. Ο τότε Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης ανταποκρίθηκε. Δεν αρκούσαν οι παλαιότερες κινητοποιήσεις. Χρειαζόταν μέθοδος και πραγματική πολιτική βούληση.

Με τον κύριο σπίτι και τον κύριο δευαι τότ

Με τον τότε Υπουργό υποδομών και μεταφορών κ Σπίρτζη αλλά και τον γενικό γραμματέα κ. Δέδε ώστε να μπει στην τελική ευθεία το θέμα της επέκτασης της Κύμης

Ένα έργο αναγκαίο που έμεινε στα χαρτιά για πολλά χρόνια και διεκδικούν ιστορικά ιδιαίτερα μετά το 2004 οι κάτοικοι του Βόρειου τομέα (Μαρούσι, Πεύκη, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Γαλάτσι, Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Ψυχικό κ.α) ώστε να μπορούν να βγαίνουν με το αυτοκίνητό του στην Εθνική Οδό γρήγορα με ασφάλεια και χωρίς να πληρώνουν επιπλέον διόδια.
Από το 2018 λοιπόν το έργο που θεώρησα προσωπικά μέγιστη πολιτική προτεραιότητα ζωντάνεψε και ωρίμασε. Μεσολάβησαν οι εκλογές του 2019 και η νέα ηγεσία του υπουργείου με τον κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή ορθώς το προχώρησε στη λογική της συνέχειας του κράτους.

 Ο υπουργός μεταφορών και Υποδομών κ Καραμανλής προχωρά ένα σημαντικό έργο για τον βόρειο τομέα

Απελευθερωμένη πια η ελληνική Πολιτεία από τα δεσμά του μνημονίου και με ένα σημαντικό πλεόνασμα που δημιουργήθηκε το προηγούμενο διάστημα, έχει πλέον τη δυνατότητα να το υλοποιήσει. Έχει φτάσει δε όπως πληροφορούμαι και σε ένα τέτοιο βαθμό ωριμότητας που να μπορεί  να δημοπρατηθεί. Συνδρομή έχουν ασφαλώς και οι σημερινές διοικήσεις των Δήμων που εξακολουθούν σθεναρά να το ζητούν. Εξάλλου το έργο δεν πρέπει να ενώνει μόνο την Κύμης με την εθνική οδό αλλά και όλους όσοι θέλουμε το καλό του τόπου μας.
Αυτό θα γίνει τους πρώτους μήνες το 2021 και εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να συνδέεται με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Περιλαμβάνει τη διάνοιξη 3,8 χιλιομέτρων δρόμο, τα μισά περίπου εκ των οποίων θα είναι σήραγγες.
Θα ξεκινά με περίπου 400 μέτρα ανοικτού τμήματος από την οδό Πλαπούτα.
θα συνεχίζει υπόγεια για άλλα 1200 μέτρα και θα ακολουθούν αλλά 1.200 ανοιχτής εκσκαφής που θα φτάνουν μέχρι το ύψος του ρεύματος της Πύρνας.
Εδώ να τονίσω ότι κατά τη γνώμη μου πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα του έργου ώστε να μην επηρεαστεί σε καμία περίπτωση αυτός ο πανέμορφος φυσικός βιότοπος για τον οποίο ο Δήμος Πεύκης Λυκόβρυσης έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια  το τελευταίο διάστημα να αναδείξει.
Ναι στη διάνοιξη της λεωφόρου Κύμης αλλά με προστασία του ρέματος της Πύρνας πού αλίμονο αν υποβαθμιστεί ή εγκιβωτιστεί.
Περίπου σε εκείνο το σημείο θα κατασκευαστεί ανισόπεδος κόμβος που θα δίνει άμεση πρόσβαση στο Δήμο Λυκόβρυσης Πέύκης και το βιοτεχνικό πάρκο ώστε να τελευταία 1000 μέτρα να καταλήγουν στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας στη θέση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη.
Ο δρόμος δεν προορίζονταν να έχει διόδια και έτσι πρέπει να παραμείνει ως προτεραιότητα.
Πρέπει στα ανοικτά τμήματα αλλά και πάνω από τις σήραγγες να γίνουν έργα αναβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος, έργα πρασίνου αλλά και αθλητικές εγκαταστάσεις ώστε να μην επαναληφθεί το λάθος που έγινε πάνω από την Αττική Οδό πριν από το 2003 όταν για παράδειγμα το Μαρούσι διχοτομήθηκε την ώρα που ορθώς τα Βριλήσσια το Χαλάνδρι και η Μεταμόρφωση διεκδίκησαν και πέτυχαν την υπογειοποίηση ώστε να υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι για τους πολίτες πάνω από τις σήραγγες.
Για τις οριστικές ρύθμισης και διαμόρφωσεις της διάνοιξης της λεωφόρου Κύμης, επιβάλλεται το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να ενημερώσει την τοπική αυτοδιοίκηση και τους πολίτες που επιθυμούν το έργο να γίνει αλλά και να γίνει σωστά ώστε να μην εξυπηρετεί μόνο τη σύνδεση αλλά να αναβαθμίζει και τις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.

Σοβαρή ανάπτυξη για την περιοχή μας επίσης θα αποτελέσουν η πρόοδος του Βόρειου τμήματος της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ στη Λεωφόρο Κηφισίας και βορειότερα, αλλά και η επέκταση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου βορειότερα της Κηφισιάς.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις